VikingSW Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Fi har precis satt sig men har spelat i princip varenda hand. Är mitt spel på turn bra eller dålig? Hero ($183.60) SB ($31.30) BB ($140.70) UTG ($201.50) MP ($233.10) Preflop: Hero is Button with 5, 5. UTG raises to $10, 1 fold, Hero calls $10, 2 folds. Flop: ($23) 6, 7, 4(2 players) UTG bets $15, Hero raises to $47, UTG calls $32. Turn: ($117) Q(2 players) UTG checks, Hero bets $75 Citera
Skumdum Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Jag hade tagit gratiskortet och omvärderat river. Visst, du ger ju dig själv odds om han skulle ställa så Storåkers hade nog gått på din linje... Citera
psatiw Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Syna bara floppen, förstår inte alls det där omslaget. Som spelat, checka bakom på turn. Citera
Gyre Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Syna bara floppen, förstår inte alls det där omslaget. Som spelat, checka bakom på turn. Varför är det dåligt att slå om floppen? (seriös fråga) Jag hade checkat turn och antagligen spelat floppen som du gör. Citera
psatiw Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Varför är det dåligt att slå om floppen? (seriös fråga) Därför att vi överrepresenterar en semi-stark hand. Sure, vi kanske kan få honom att släppa några av sina överpar (men det är verkligen inte säkert) och eventuellt få ett gratiskort på turn genom att slå om, men vi vill ju dels inte alls ha ett omslag, för då måste vi folda, och dels kommer vi få lättare att spela turn om vi bara synar än om vi bygger en monsterpott direkt på floppen, som han sen synar. Om vi bara synar floppen kommer han ofta att checka turn ändå - både med överpar och tom - och vi kan ta vårat gratiskort om vi vill och dessutom drar han slim de gånger han sitter med två överkort, så risken att bli utdragna på senare gator är liten. Med alla tvåparshänder, set, stege eller tom slår jag dock mer än gärna om i det här läget. Citera
VikingSW Postad 25 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Varför är det dåligt att slå om floppen? (seriös fråga) Därför att vi överrepresenterar en semi-stark hand. Sure, vi kanske kan få honom att släppa några av sina överpar (men det är verkligen inte säkert) och eventuellt få ett gratiskort på turn genom att slå om, men vi vill ju dels inte alls ha ett omslag, för då måste vi folda, och dels kommer vi få lättare att spela turn om vi bara synar än om vi bygger en monsterpott direkt på floppen, som han sen synar. Om vi bara synar floppen kommer han ofta att checka turn ändå - både med överpar och tom - och vi kan ta vårat gratiskort om vi vill och dessutom drar han slim de gånger han sitter med två överkort, så risken att bli utdragna på senare gator är liten. Med alla tvåparshänder, set, stege eller tom slår jag dock mer än gärna om i det här läget. Jag håller med om att turnbettet är rätt kasst, men tycker att flopspelet är ok. Personligen tycker jag det är väldigt vanligt att Fi fortsätter att beta turn då jag bara checkar floppen. Om Fi har ett överpar och är bra så kommer han inte ge mig odds för syn på turn. Jag tycker höjningen på floppen är ok eftersom det med största sannolikhet ger mig ett frikort (som jag inte utnyttjade i den här dåligt spelade handen) och jag leder mot alla överkort. Citera
andpet Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Är det bara jag som gillar spelet rakt igenom? Även om som man som ni påpekar bygger en onödigt stor pott med en medioker hand, tycker jag att det är en bra linje. Dock förutsatt att fienden är tight, gärna mot det veka hållet, och absolut inte lag. Dock hade jag själv synat floppen och raisat på turn. Detta innebär att vi både kan representera en dam (antingen naken om vi har floatat med låt säga AQ, eller med 67, dvs tvåpar). Detta ger fienden en svår sits om han själv sitter på drag eller sitter på mellanpocket. Citera
Recommended Posts