Gå till innehåll

Hjälp dom har länsat mina pokerkonton och Neteller


Pedroboy

Recommended Posts

HJÄLP!!!

 

Jag loggade in på neteller och upptäckte massa köp som jag inte gjort samt insättningar på partypoker. När jag loggar in på partypoker så kommer jag upp till ett bord där min användare sitter och chipdumpar.

 

Jag har blivit länsad på flertalet cryptokonton och allt på neteller.

 

Någon har hackat sig in på min dator och antagligen sett allt jag skrivit och gjort under en längre tid.

 

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har loggat in från annan dator i annan lägenhet på vissa konton och lyckats spärra en del. Men det är hundratusentals kronor som är borta från 10-20 olika siter samt neteller.

Hur gör jag nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

HJÄLP!!!

 

Jag loggade in på neteller och upptäckte massa köp som jag inte gjort samt insättningar på partypoker. När jag loggar in på partypoker så kommer jag upp till ett bord där min användare sitter och chipdumpar.

 

Jag har blivit länsad på flertalet cryptokonton och allt på neteller.

 

Någon har hackat sig in på min dator och antagligen sett allt jag skrivit och gjort under en längre tid.

 

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har loggat in från annan dator i annan lägenhet på vissa konton och lyckats spärra en del. Men det är hundratusentals kronor som är borta från 10-20 olika siter samt neteller.

Hur gör jag nu?

 

Kontakta alla siter först iaf ring eller skriv sedan till neteller och lås kontorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått tre ipadresser som användes när pengar sattes in från neteller innan chipdumpningen från en av pokerkontona.. det är telia bredbandsbolage och comhem...? Jag har ingen aning om det hjälper till något.

 

Skulle man inte genom en polisanmälan kunna få ut ägarna av dessa IP adresser? Vore ju inte svårt att sätta dit dessa killar om sajten+polisen+banken+internetleverantöen samarbetade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått tre ipadresser som användes när pengar sattes in från neteller innan chipdumpningen från en av pokerkontona.. det är telia bredbandsbolage och comhem...? Jag har ingen aning om det hjälper till något.

 

Skulle man inte genom en polisanmälan kunna få ut ägarna av dessa IP adresser? Vore ju inte svårt att sätta dit dessa killar om sajten+polisen+banken+internetleverantöen samarbetade.

 

Om jag skulle göra något brottsligt på internet så hade jag använt mig av öppna trådlösa routrar på stan, vilket låter rimligt att någon gjort eftersom man använt sig av tre olika ip:n från olika operatörer?

 

Men du har ju inget att förlora på att anmäla det lixom. Hur mycket ansvar tar netteller för att någon annan använt ditt konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått tre ipadresser som användes när pengar sattes in från neteller innan chipdumpningen från en av pokerkontona.. det är telia bredbandsbolage och comhem...? Jag har ingen aning om det hjälper till något.

 

 

jag önskar av hela mitt hjärta att detta reder upp sig för dig och att asen får vad de förtjänar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas verkligen att det löser sig, fy va hemst

jag använder mozilla firefox, som ska vara säkrare än explorer. jag skriver nästan aldrig mina lösen då jag sagt åt firefox att "komma ihåg" dom, är detta smart eller totalidiotiskt? eftersom en ev hackare kanske kan ta sig in i filerna där alla lösen är lagrade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad du ska göra e att anlita nån datasnubbe som spårar upp vem som har tagit dina pengar,,sen väntar du på honom utanför hans trappa med ett baseball...sen bara SMACK ÖVER Pannan på honom.....hoppas bara inte snubben so har tagit diona dollar finns i tqanzania eller nåt annat land så du behöver resa allt för långt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad du ska göra e att anlita nån datasnubbe som spårar upp vem som har tagit dina pengar,,sen väntar du på honom utanför hans trappa med ett baseball...sen bara SMACK ÖVER Pannan på honom.....hoppas bara inte snubben so har tagit diona dollar finns i tqanzania eller nåt annat land så du behöver resa allt för långt

 

det är klart sådär man känner men tipset är lite läskigt eftersom han som snott pengarna också kan vara en "datasnubbe", och att spåra upp honom kan ju mycket väl leda till fel person iom, trådlösa nätverk som lätt går ta sig in på osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom en ev hackare kanske kan ta sig in i filerna där alla lösen är lagrade?

Blir du hackad är du ju stekt ändå. Plus att det ju inte är så viktiga konton som finns på nätet. Det bästa, som nästan ingen gör, är att ha en burk för poker och en annan för allt annat.

vad du ska göra e att anlita nån datasnubbe som spårar upp vem som har tagit dina pengar,

Jag tycekr det vore väldigt vackert om något sånt hände. Men det är ju som sagt inte helt lyckat om man tar fel person och därtill jäkligt olagligt.

 

Var ju förresten en snubbe här på forumet som försökte skicka ut en massa trojaner till folk via MSN. Du har inte tagit emot något sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suck... Hoppas det löser sig för sig. Har för mig att Mats Rahmn( förlåt om jag stavar ditt namn fel) blev rensad för nåt år sedan? (Kanske jag som drömt eller nåt?) och han fick tillbaka en del av det han förlorade.

 

Hittade en gammal artikel som kom ut när någon fått sitt konto länsat.

 

http://expressen.se/index.jsp?a=509020

 

"21) Hur skyddar ni er mot pengatvätt/chipdumpning? Vad skulle ni göra om ni kom på några som sysslade med det? Och (hur) skulle de andra spelarna ersättas?

 

I dessa fall blir ju inte den enskilde spelaren drabbad, det drabbar oss, och i de fall vi haft så har vi snabbt fryst de inblandade kontona, startat manuella undersökningar, och även meddelat våra kollegor inom B2B, för att på så sätt spåra alla inblandade i nätverket.

Skulle någon spelare bli drabbat, så ersätter vi självklart denne, efter att vi undersökt vad som hänt."

 

Hittade Artikeln med Mats Rahmn men för att inte gå offtopic så låter jag den vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa, som nästan ingen gör, är att ha en burk för poker och en annan för allt annat.

 

Precis, att satsa på en till dator som ligger på annan ip / annat subnät utan kontakt med pokerdatorn som man kan chatta, porrsurfa, spela spel, fildela o va man nu håller på med är inte så dyr lösning...

 

Skrev ett inlägg om detta i annan tråd, om man läser igenom artiklarna som är länkade till borde det väl iaf få några att inse att en poker only dator kan vara nåt att ha. Virus och hoten är inte samma nu som det var för 6 månader sedan. Bara att inse att ett antivirus inte räcker, brandvägg utan förnuft i surfningen är inte till mycket nytta osv osv....

 

Tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart behövs inte två olika fysiska datorer, partitionera upp hårddisken och installera windows på flera partitioner, varav en pokerpartition med stenhårda säkerhetskrav och ingen "ball" programvara. Alternativt kör klienterna via en windowsemulator (typ wine) under linux. Och ha olika lösenord och inte autologin - även lösenord av typen sQr7hb9 lär man sig snart utantill och säkerheten stiger till oanade nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart behövs inte två olika fysiska datorer, partitionera upp hårddisken och installera windows på flera partitioner, varav en pokerpartition med stenhårda säkerhetskrav och ingen "ball" programvara. Alternativt kör klienterna via en windowsemulator (typ wine) under linux. Och ha olika lösenord och inte autologin - även lösenord av typen sQr7hb9 lär man sig snart utantill och säkerheten stiger till oanade nivåer.

 

Fast om man mer tänker på den "normala" användaren, så lär 2 datorer vara enklast, så länge man bara kör poker på den ena, bakom router så krävs inte så mycket mera än uppdatera windows...

Dom som kan/har lust o ork fixar alltid sin säkerhet på andra vis, som kräver mer kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...