Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har torskat en del, har gått långt förbi stadiet semitilt och är väldigt frustrerad. Sätter mig på 25 50 HU med 5K mot en erkänt duktig regular. Jag spelar hyperaggressivt.. swingar upp o ner 1K fram och tillbaks på bara småpotter. Han spelar väldigt tight lägger sig preflop väldigt mycket eller lägger flopp till cont. bet..

Jag själv raisar exakt varje knapp och plockar småpotter som sagt.

Efter ett tag utan att några större potter spelats kommer denna hand upp:

(improviserad HH, båda har cirka 5K nu då vi gått upp o ner ett par gånger)

jag raisar knapp till 180 tot. med 9,4 off han synar

flop J 9 4 rainbow

han checkar jag bettar cirka 300 i 360 potten.

han checkraisar till ungefär 800

Hur spelar jag vidare här? Chansen att han bluffar är ytterst liten som jag ser det givet hur tight han spelat hittills. Uppenbarligen har han suttit och väntat på en hand. Däremot borde han kunna övervärdera ett antal händer då jag spelat hyperaggro och spelar som en tiltad skabbräv.

Postad

då du spelat som du beskriver varför inte dega in allt då??!

du tror inte han har överpar toppar bra kicker..

känns som du har världens otur ifall du är klådd på denna flop.

ivf HU mot en regular.

Postad

Då det är J är högsta kortet på bordet måste man i princip försvara om man floppar AJ KJ JQ. Finns så många kort som skrämmer. Skulle vara en annan sak om floppen kom A94. Bara att dega in nu. Troligt att han försvarar men Top par eller över par.

Postad

I position skulle jag nog syna o pusha turn, så länge turn inte är J. Eller ska man vara jätteförsiktig med att ge bort gratiskort HU? Är inte vass på HU, men om vi degar in på flop, vilka sämre händer för vi syn av? AJ samt överpar?

Postad

Dega in. Har du spelat som du beskriver får du kanske syn av både AJ och lätt överparen. Att vänta tills turn känns sick, då en hel jävla massa kort kan döda action, även om de inte förbättrar hans hand.

Postad
känns d inte som lite overkill att stoppa in rakt av för 4200 till här?

Känns som han lägger typ allt utom set då. kanske inte överparen.

Skulle du lagt J9 om du var fi i den givna situationen?

OM Ja, varför skulle du då synat med överpar?

OM Nej, då får han ju syn av mer än bara överpar och set?

:roll:

Postad

Syn tror jag kan vara ok, man ska inte vara så rädd för att ge bort gratiskort. 2par hu är väldigt nice.

Om du trycker nu så kan han folda överpar, om du däremot låter honom slänga ut en till bet på turn och sedan trycker så har du honom.

Självklart vill du inte se A eller J på turn men det är bara 7 sådana elaka outs.

A eller J kan också skrämma honom om han inte har det själv... ...men nja jag hade nog synat.

Postad
Wing, du är inte rädd för KQT?

Nej inte så rädd för dessa, killen är ju tight och duktig, jag tror inte han skulle höjt flop med KJ, QJ, 10J på en så ofarlig bräda. Det är ju alla semi-starka händer med showdown värde som han gärna ger lite bluffequity på istället och bara synar flop.

Har han däremot AJ kan han kanske höja floppen för värde mot just dom händerna du nämnde.

Postad
känns d inte som lite overkill att stoppa in rakt av för 4200 till här?

Känns som han lägger typ allt utom set då. kanske inte överparen.

Skulle du lagt J9 om du var fi i den givna situationen?

OM Ja, varför skulle du då synat med överpar?

OM Nej, då får han ju syn av mer än bara överpar och set?

:roll:

duktig idiot, du hittade en gråzon, klart han synar med J9, tänkte att den skulle åka in i huvudet automatiskt eftersom den låg mellan överpar o set. Men men, ska se till att specificera mig mer nästa gång jag debatterar med dig så du inte kan missförstå någonting.

Postad

lol wing... tror han menar KQT som i att snubben sitter på överpar och får in ett set om dessa händer landar på turn...:)

min analys av läget är att du enbart synar. Om han har pos så tror jag lätt du kan cb han allin för han kommer definitivt betta turn. Om du har pos så bettar han nog ut, ivf så tryck på turn.

Han ser nog ganska starkt på TP, behöver inte ens vara TPTK för att han ska va nöjd med sin hand som du spelat. Men om du ställer rakt ut kommer han ju börja fundera. Så syna flop.

Överpar är ganska troligt då han lätt kan slowa dem pre för han vet att du betar på flop som den hyperagressiva skabräven du är.

Det jag hade vart lite semirädd för är topset, dvs JJJ, men har han det så ere bara casha av. En sån här guldflopp med din image... blir inte bättre.

Vad hände?

Mvh

Postad

Hehe ja på bussen hem kom jag på att han kanske menade att snubben satt på KK eller QQ, så jag e beredd att lägga till 4 elaka outs :) Att han skulle ha 1010 är dock inte troligt!

Däremot kan han ju semibluffa med Q10 eller 10,8 men vill han göra det ur position?...nja... så jag nöjer mig med att lägga till 4 till mina 7 farliga kort.

Postad
Med din image så skulle jag skulle pushat. Alla kort utom 2-7 samt 9 är scarecards.

9an är ju/dock dessutom ett scarecard för fi om han sitter med AJ/KJ eller ett överpar. Som jag skrev förut, jag tycker pushen känns jättesexig, men tanke på historyn. Hade ju varit en annan sak om du var fi och fi var du, så att säga.

Postad

ok följer upp med risk för att göra det till en whine tråd :D

ställde direkt på hans raise, han blixtsyna med J9 och kammade hem dryga 10K potten.

kändes surt men jag tyckte genast att jag inte spelat fel och att jag skulle spelat likadant varje gång i det läget givet situationen...

sen i efterhand funderade jag lite på det och ville därför ha lite kommentarer...

tror dock vi kan stryka eller iaf minimera dom gånger han har överpar här. han spelade tight, men han var aggressiv han la sig väldigt många gånger preflop, men då och då kom det omslag.. tror inte han skulle kallsyna med överpar ofta särskilt då jag synat hans preflop reraises ett par gånger innan.

så det lämnar oss till dom J han kan ha som jag slår JT uppåt, men jag misstänker i efterhand att han synar med iaf JT och JQ kanske slår om med KJ och AJ...

han borde iofs kanske vara kapabel till en checkraisebluff här om han börjar tröttna på mitt konstanta bombande.. ungefär lika ofta som han slowspelat ett överpar kanske.

vet inte exakt vad kontentan blir, är fortfarande inte missnöjd med pushen där. håller med om att många kort är obra både som actionkillers mot en J och för att han borde ha J och något överkort....

men men..

känns lite halvriggat som man säger och givetvis extra trist när man spelar över sin nivå $-mässigt.

Postad

Lite OT men varför i helvete tiltar du på 25/50 :) ?

Hela ditt spel bygger ju på ett ständigt tiltande så jag förstår inte hur du kan bli mer tiltad :) Sjuk pott hursomhelst, Hoppas rullen överlever..

Postad
Lite OT men varför i helvete tiltar du på 25/50 :) ?

Hela ditt spel bygger ju på ett ständigt tiltande så jag förstår inte hur du kan bli mer tiltad :) Sjuk pott hursomhelst, Hoppas rullen överlever..

"det bara blev så" :P

nä vette fan... dåligt tålamod, dåligt psyke....

rullen klarar sig helt ok ändå men jävla jobbigt, extra magsår ;)