rickard_o_h1 Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Spelade en hand idag som jag har lite svårt för att komma underfund med om det var bra eller dåligt spelat av mig... Till grunden för handen ligger att jag är ganska säker på att FI är tiltad då han nyss losade en stor pott på grund av mycket dåligt och aggressivt spel. FI är för övrig en stammis som spelar ofta och typ 5-6 bord. Han är dessutom aggressiv och kan helt klart bluffa om han tror att den andra är svag... Jag sitter på knappen och synar med en spännande hand som jag nog kan plocka han med om jag får en bra flopp då jag ju misstänker att han är tiltad. FI har ca 480 dollar och jag täcker. UKbetting (crypto) dealt to HERO [Tc 8c] FI: raises to $20 ---: folds ---: folds HERO: calls $20 ---: folds ---: folds FLOP [2s 7s 8d] FI: checks HERO: bets $30 FI: raises to $95 HERO: raises to $521 and is all-in Sätter han på två överkort och är mycket säker på att han bluffar. Tycker ni att det är ett dåligt spel? Jag vill ju inte folda och om jag endast synar så finns det ju typ en miljon scare cards som kan dyka upp på turn. Ett spel kan ju vara att endast syna för att sen trycka all in på vilket turn kort som helst (kan nog undvika att trycka om turn är ett ess). På detta vis så får jag ju dessutom en bet av FI på turn (han kommer garanterat betta turn om jag synar)och därigenom en större pott. Blev lite grötigt men jag hoppas ni fattar vad jag menar. Hur hade ni spelat handen med denna read som jag har? Fold, Syn (och i sånna fall vad är planen på turn), Höjning eller All-in??? Citera
bustard Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Tycker det är rätt spel, för med din raec poå fi är chansen att han har ett högt pockertpair mindre än valigt, och har han ej det är chansen liten att han har en 8:a med bättre kicker, det är dags att få överkort att betala för att se turn och river tycker jag...rät spelat! Citera
psatiw Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Hmm, du kan nog leda en hel del av gångerna där förvisso, men jag orkar inte spela om stacken med den där handen. Mitt standardspel för övrigt hade varit att checka floppen, och låta honom få chansen att bluffa på turn. Då slipper du dessutom chansen att bli CR:a, vilket du ju helst inte vill här, särskilt inte när han är tiltad eftersom du kommer ha rätt svårt att bedömma styrkan på din hand gentemot hans CR-HD. Citera
Pokershark Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Om jag varit fi och du är hyffsad aggro så skulle jag många gånger ha ett överpar där... Citera
rickard_o_h1 Postad 22 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Om jag varit fi och du är hyffsad aggro så skulle jag många gånger ha ett överpar där... Nu var det ju så att det var FI som var aggro och lite tiltad. Inte jag. Tror verkligen inte att denna FI skulle ha checkat den där floppen med ett överpar. Kändes så mycket som att han check höjde mig där i ren frustration... Citera
iamivar Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Att i position ställa in för 5x senaste raise med TPNK utan drag kan väl ändå inte vara ett bra spel, oavsett vilken tiltidiot man möter? Citera
Recommended Posts