Gaffel Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Om man tittar på alla möjliga poker-tv-program som finns så får man ju naturligtvis inte se alla händer. Men hur ofta lägger sig SB mot BB om alla andra foldat? 6 pers eller fler vid bordet är det jag tänker på och NL är spelformen. Hejs Gaffel Citera
heddy Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 omöjligt att svara på. beror helt på omständigheterna, spelare, reads, stackar, turneringsläge, limpare... kan ju iaf konstatera att det inte är direkt många som väljer att spela från sb med junkhänder. Citera
Gaffel Postad 21 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Förstår problemet i frågeställningen. Men är det vanligt att man foldar i SB om t.ex. har J3off? Citera
mgps Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Förstår problemet i frågeställningen. Men är det vanligt att man foldar i SB om t.ex. har J3off? typ jättevanligt. en skithand i sämsta möjliga position... Citera
Nidson Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Det beror mycket på hur aggressiv bb är. Om bb bara höjer med bra händer är det nog rätt vanligt att man limpar in med tex J3o. Citera
cluelessrookie Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Fundera på vad du vill göra med handen på floppen. Sitter du på SB och hela bordet har limpat så är det nog tvåpar du vill ha (räkna ut sannolikheten och fundera på om det är värt med din spelstil). Har alla före dig foldat så att det bara blir du och BB så kan nog par duga på floppen men fundera på hur stor pot du vill spela om med så vek hand även om du träffar knekten (klassiker : träffa knekt på flop , beta och få syn. Ess på turn....vad gör du då?) Om du läser Sklansky så der du att han resonerar runt sådana här händer fast på BB. Läs detta, det är en intressant vinkling. Cluelessrookie Förstår problemet i frågeställningen. Men är det vanligt att man foldar i SB om t.ex. har J3off? Citera
PrisonX Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 usch vilken obehaglig fråga, skulle vilja se stats från sb på de flesta här inne tror nog vi har många smyg limpare runt oss Citera
pozz2 Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 spelar 1/2 på svs och jag limpar alltid in. Det är fel men på svs finns de många nötter så ja har nog tjänat på de Citera
cluelessrookie Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Det kan bli dyrt också. På ett bord igår på SvS 1/2 full-ring så limpade jag två gånger och träffade trips på floppen men torskade BÅDA gångerna mot floppad kåk. Mönster: Beta flop - få syn, beta turn - reraise mot sig ( ....tänk.....jäklar...). Cluelessrookie spelar 1/2 på svs och jag limpar alltid in. Det är fel men på svs finns de många nötter så ja har nog tjänat på de Citera
Staahla Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Vid ett 6-max bord är jag ganska tajt i SB. Skulle inte komma på tanken att spela J3o, kastar händer som K8o också. Citera
Recommended Posts