Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om man tittar på alla möjliga poker-tv-program som finns så får man ju naturligtvis inte se alla händer. Men hur ofta lägger sig SB mot BB om alla andra foldat?

6 pers eller fler vid bordet är det jag tänker på och NL är spelformen.

Hejs

Gaffel

Postad

omöjligt att svara på. beror helt på omständigheterna, spelare, reads, stackar, turneringsläge, limpare...

kan ju iaf konstatera att det inte är direkt många som väljer att spela från sb med junkhänder.

Postad
Förstår problemet i frågeställningen. Men är det vanligt att man foldar i SB om t.ex. har J3off?

typ jättevanligt. en skithand i sämsta möjliga position...

Postad

Fundera på vad du vill göra med handen på floppen. Sitter du på SB och hela bordet har limpat så är det nog tvåpar du vill ha (räkna ut sannolikheten och fundera på om det är värt med din spelstil). Har alla före dig foldat så att det bara blir du och BB så kan nog par duga på floppen men fundera på hur stor pot du vill spela om med så vek hand även om du träffar knekten (klassiker : träffa knekt på flop , beta och få syn. Ess på turn....vad gör du då?)

Om du läser Sklansky så der du att han resonerar runt sådana här händer fast på BB. Läs detta, det är en intressant vinkling.

Cluelessrookie

Förstår problemet i frågeställningen. Men är det vanligt att man foldar i SB om t.ex. har J3off?
Postad

Det kan bli dyrt också. På ett bord igår på SvS 1/2 full-ring så limpade jag två gånger och träffade trips på floppen men torskade BÅDA gångerna mot floppad kåk.

Mönster: Beta flop - få syn, beta turn - reraise mot sig ( ....tänk.....jäklar...).

Cluelessrookie

spelar 1/2 på svs och jag limpar alltid in. Det är fel men på svs finns de många nötter så ja har nog tjänat på de