LiftWaffe Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 En del fel i modellen. Säg att de inte kan ha KK-JJ vilket är rimligt. Då blir chansen=0% att man har bäst hand! Eller så har modellen helt rätt och visar att han verkligen inte kan ha bäst hand här Har nån 33 så har man väl RR par över 3 eller 3 kungar att hoppas på, esset kan nog skippas --> 6-8% eller någe va? Citera
psatiw Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Ah, just det, och ang. vad de andra har för händer så är det mig fullständigt egalt i det läget eftersom jag aldrig kan släppa min. Djens gissning är nog rimlig, men jag kan ändå inte släppa. Ett sämre A går ju att släppa, men inte AK. Citera
Nickefik Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 ** Dealing the flop: , , Jolly_Bob bet - $7.85 Hero raised - $20.00 bajslars called - $20.00 Jolly_Bob went all-in - $71.10 Hero called - $78.95 Det här är ju solklart! Jolly_Bob betar och blir höjd av Hero höjer så är det ju tydligt att Hero sitter på ett starkt A. bajslars synar bara. Vad tyder det på? Jo, ett svagt A som han hoppas på att träffa. Alltså är det ju glasklart för Jolly_Bob att han ska ställa in med sina 5 6 och representera 33. För vad annars ska han ställa in med när det är så klart att både Hero och Jolly_Bob har ett A? Så vad ska Hero göra? Syna så klart eftersom han sätter Jolly_Bob på en bluff. Citera
All in Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 dega in. har dom a3 lr 33 så slå nåt slag i väggen å lira vidare. Citera
GG Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Ett par shots kan också funka avtiltande om de nu skulle ha 33 eller A3. Citera
Looseweak Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 En del fel i modellen. Säg att de inte kan ha KK-JJ vilket är rimligt. Då blir chansen=0% att man har bäst hand! Eller så har modellen helt rätt och visar att han verkligen inte kan ha bäst hand här Har nån 33 så har man väl RR par över 3 eller 3 kungar att hoppas på, esset kan nog skippas --> 6-8% eller någe va? Hero vinner på RR tvåor också. Citera
back Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 En av motståndarna har strax över 100BB, den andra mindre. Skulle inte ens tänka på att kasta denna hand med stackar på mindre än 200 BB. Det finns så många händer de kan ha så det är inte ens värt att spekulera i. Tryck in skiten! Citera
dlinder Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Kul med så många svar! Men jag måste säga att de flesta av er som ställer här kommer med lite bristfälliga motiveringar... vad ska Fi ha, liksom? Uträkningen var kul men tappar kraftigt på att alla händer räknas som lika sannolika. Dessutom tror jag vi kan stryka händer som KK-JJ. Ingen som lägger alltså (utom möjligen Djens)? Citera
eurythmech Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Jag lägger om jag kan utesluta att någon fi är tomtig - och när hände det senast? Citera
grebgokz Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Min modell är kanske inte rätt för den här nivån (spelar fn micro nivå) men på min nivå är alla fi super agressiva maniacs (nästan alla). Om man inte synar med KK här så spelar man väl inte 33 eller A3 prefloop mot en prefloop raise heller? Kvar blir ju bara alternativen AK, AQ? Och då är det ju en solklar syn för sämsta resultat då är ju en split (om inte damen kommer förståss.) Citera
LiftWaffe Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 En del fel i modellen. Säg att de inte kan ha KK-JJ vilket är rimligt. Då blir chansen=0% att man har bäst hand! Eller så har modellen helt rätt och visar att han verkligen inte kan ha bäst hand här Har nån 33 så har man väl RR par över 3 eller 3 kungar att hoppas på, esset kan nog skippas --> 6-8% eller någe va? Hero vinner på RR tvåor också. Oj, ja lägg till 1% då Citera
brut Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Min modell är kanske inte rätt för den här nivån (spelar fn micro nivå) men på min nivå är alla fi super agressiva maniacs (nästan alla). Om man inte synar med KK här så spelar man väl inte 33 eller A3 prefloop mot en prefloop raise heller? Kvar blir ju bara alternativen AK, AQ? Och då är det ju en solklar syn för sämsta resultat då är ju en split (om inte damen kommer förståss.) Med KK synar du inte pre! Du raisar eller reraisar i normalfalle eller hur. Sannolikt även med JJ/QQ. Redan där blir chansen låg att någon fi har dessa. Sedan när A kommer på floppen foldar man normalt. Vilket gör att man bör utesluta dessa händer hos någon av fi. Det betyder att chansen att man har bäst hand=0. Edit: Om man modifierar din modell så blir slutsatsen fold. Men man måste ta hänsyn till hur stor del av gångerna motståndarna bluffar/övervärderar sin hand i relation den beräknade förekomsten av de händer som slår en( och det är ju inte särskilt ofta det ska ske). Dessutom har man här en i samanhanget inte helt oväsentlig chans att dra ut. Så att motståndarna behöver inte "bluffa" särskilt ofta för att det ska vara rätt att ta synen. Sedan som sagts så är inte stackarna så jättestora vilket också talar för syn. Citera
Fudge Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Uppe i 3sidor nu.. Dags att få veta vadde hade!? Sätter mina pengar på att degen åkte in så ge oss!! Citera
sympathetic Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Jag hoppas verkligen att degen åkte in snabbt som fan. Annars blev pokergudarna ledsna Citera
mgps Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Kul med så många svar! Men jag måste säga att de flesta av er som ställer här kommer med lite bristfälliga motiveringar... vad ska Fi ha, liksom? Uträkningen var kul men tappar kraftigt på att alla händer räknas som lika sannolika. Dessutom tror jag vi kan stryka händer som KK-JJ. Ingen som lägger alltså (utom möjligen Djens)? missade du mitt inlägg? jag skrev ju att om lars inte är ett average ufo så så ahr han ett svagt A och billybob har således 33. så fold eller syn bygger ju på vilken typ av spelar lars är. har själv set folk dö med 79 på brädet AA79. med en sådan lirare med i handen får man väl göra ett crying call. men om lars är någorlunda ok kan man ju hitta viket. detta är ju typ det mest klassiska exemplet på när man emd induktiv logik kanl lista ut vad de andra har. tycker det är rätt komiskt att alla i äkta fiskstil degar in för att de har en bra hand och utan att tänka på vad de andra har. Citera
Spelgalen Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Eftersom du postar handen här så va du väl slagen, men alltså seriöst klart du inte kan lägga här. Citera
mgps Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Eftersom du postar handen här så va du väl slagen, men alltså seriöst klart du inte kan lägga här. bemöt mitt inlägg är du snäll. Citera
Spelgalen Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Eftersom du postar handen här så va du väl slagen, men alltså seriöst klart du inte kan lägga här. bemöt mitt inlägg är du snäll. dlinder behöver investera 70 dollar för att vinna 290 (förutsätter att även kille tre synar). Detta ger 70/290=0.24 Oavsett vad du påstår eller tror dig veta är i alla fall jag helt övertygad om att dlinder vinner den här potten oftare än 24% av fallen. Tror till och med att han har bäst hand här redan på flopp oftare än 24% av gångerna. Glöm heller inte bort att detta är NL 100 och dlinder har ingen read, fiskarna på denna nivån kan ju som bekant ha vad som helst! Enligt min bestämda åsikt är som sagt synen given här. Citera
cOP Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Gissar på att bajslars höll AQ och snubben utg 33. Borde folda där.... Citera
psatiw Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Jag lägger om jag kan utesluta att någon fi är tomtig - och när hände det senast? @ dlinder, mgps Det är väl lite det här (se ovan) det handlar om - mot två väldigt kompetenta spelare är klart det går att hitta lägg här, givet den betting som nu förekom, och antagligen kommer det "bevisas" här att det faktiskt var just en A3/33-hand vi var uppe emot, men ärligt alltså, på NL100 finns det verkligen en hel del spelare som är för dåliga att lägga en del händer här, och det är lite overkill, i min uppfattning, att söka folden i den här typen av situationer emot spelare vi inte känner till. Jag skulle t.ex lätt kunna tänka mig en sån här situation där oop-snubben sitter på AJ och snubben bakom på typ TT eller nåt sjukt, och vägrar tro direkt på floppen att han är slagen. Tycker det är rätt komiskt att alla i äkta fiskstil degar in för att de har en bra hand och utan att tänka på vad de andra har. Well, ibland hamnar man (läs: jag) i lägen där jag inte orkar börja "outthink myself", och det här är ett sånt läge, tycker jag. Kan verkligen hålla med om att det ser ut som A3/33 på nån av spelarna, men tills de har bevisat sig som duktiga kommer jag ändå att syna. Fisk, säger du. Må så vara, säger jag. Citera
tobbelobbe Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Klart man inte kan lägga mot en tomte som inte kan släppa JJ å en annan med AQ, även om du skulle va beat så har du ju ändå minst 1 out, troligen 3, om du har jättetur 4! Säg nu va som hände Citera
mgps Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Jag lägger om jag kan utesluta att någon fi är tomtig - och när hände det senast? @ dlinder, mgps Det är väl lite det här (se ovan) det handlar om - mot två väldigt kompetenta spelare är klart det går att hitta lägg här, givet den betting som nu förekom, och antagligen kommer det "bevisas" här att det faktiskt var just en A3/33-hand vi var uppe emot, men ärligt alltså, på NL100 finns det verkligen en hel del spelare som är för dåliga att lägga en del händer här, och det är lite overkill, i min uppfattning, att söka folden i den här typen av situationer emot spelare vi inte känner till. Jag skulle t.ex lätt kunna tänka mig en sån här situation där oop-snubben sitter på AJ och snubben bakom på typ TT eller nåt sjukt, och vägrar tro direkt på floppen att han är slagen. Tycker det är rätt komiskt att alla i äkta fiskstil degar in för att de har en bra hand och utan att tänka på vad de andra har. Well, ibland hamnar man (läs: jag) i lägen där jag inte orkar börja "outthink myself", och det här är ett sånt läge, tycker jag. Kan verkligen hålla med om att det ser ut som A3/33 på nån av spelarna, men tills de har bevisat sig som duktiga kommer jag ändå att syna. Fisk, säger du. Må så vara, säger jag. det var ju det jag skrev. det hänger på lars. åkte själv på ett omslag allin från JJ på turn på bärda A786 igår när jag hade 78 hehe. Citera
psatiw Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Att han sa vad han sa. Orkar inte kommentera dina lätt förvirrade inlägg längre, efter din jävla kuk-attityd i teori-tråden. Citera
mgps Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Att han sa vad han sa. Orkar inte kommentera dina lätt förvirrade inlägg längre, efter din jävla kuk-attityd i teori-tråden. skit i det då, förvirrad kan du vara själv. Citera
Recommended Posts