Gå till innehåll

NLT - Värdet i att spela aggressivt!

Recommended Posts

Postad

Visar här en ganska trevlig giv, där man kan peka på värdet av att spela sina händer hårt. Dels tror jag att det är ganska konfunderande att bli hårt attackerad, så man har lätt att tappa fattningen och tro sig vara ansatt av en riktigt ful bluff. Ultras, som förlorade den här handen, och dessutom spelade riktigt illa, hade spelat relativt bra hela kvällen. Många smyger ju gärna med såna här händer, vilket betyder att de inte får ordentligt betalt för dem. Att han skulle sitta på den andra färgen, kändes osannolikt... Nåja, bla bla bla... Mycket nöje, typ.

Kommentarer?

Game # 033,892,172 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Ludvika"

Game ended Monday 2005-Jan-24 12:24:32 AM GMT

Players:

pimpout (EUR 99.25 in seat 3)

elefant (EUR 54.00 in seat 4)

Ultras_ (EUR 32.25 in seat 5)

grosse (EUR 30.00 in seat 6)

Dealer: elefant

Small Blind: Ultras_ (0.25)

Big Blind: grosse (0.50)

pimpout was dealt: 4 :heart: - 4 :diamond:

pimpout Call (0.50)

elefant Call (0.50)

Ultras_ Call (0.25)

grosse Check

Pot: 2 euro.

Flop 4 :spade: - 9 :spade: - J :diamond: (jaha, där satt trissen. Låga set är ju något av en favorithand.)

Ultras_ Bet (0.50) (knekten förstås)

grosse Fold

pimpout Raise (2.00) (vill ju visa att det kommer bli lite battle av det här, har semibluffat färgdrag mycket under kvällen, så han antar nog att jag sitter på två :spade:)

elefant Fold

Ultras_ Call (1.50)

Pot: 6 euro.

Turn 4 :spade: - 9 :spade: - J :diamond: - 6 :diamond: (en till :diamond:. Skrämmer mej inte ett dugg.)

Ultras_ Check

pimpout Bet (5.00) (vill ju såklart ha ännu mer betalt. Nästan potbet.)

Ultras_ Call (5.00)

Pot: 16 euro.

River 4 :spade: - 9 :spade: - J :diamond: - 6 :diamond: - 3 :diamond: (inte heller det här kortet skrämmer mej det minsta)

Ultras_ Check

pimpout Bet (14.00) (brukar köpa en del potter med saftiga bets.)

Ultras_ Call (14.00)(Hmm, han spelar riktigt dåligt, är väl vad jag kan säga om detta. Och tur är väl det...)

pimpout shows: 4h - 4d (three of a kind, fours)

Ultras_ didn't show: Jh - 7s (a pair of jacks)

pimpout wins: EUR 42.50 (with three of a kind, fours)

Rake: EUR 1.50

Postad

Tycker väl att det inte var speciellt agressivt spelat av dig utan ungefär så som man spelar floppad triss med färgdrag på bordet, även utan färgdrag brukar man spela sina triss på detta viset. Pott bets hela vägen.

Postad

Hehe, nej, int blev jag ledsen då. Och jag vet att det inte var särskilt agressivt. Men däremot är det många som INTE kan spela straightforward med sina kort. Ett litet tips till dem bara. Dessutom börjar jag tycka det är väldigt roligt att posta histories här, mest för att 'show-offa' litegrann, men också för konstruktiv kritik... Hur skulle jag fått mer betalt av killen med en knekt och nåt annat shit?