pimpout Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Visar här en ganska trevlig giv, där man kan peka på värdet av att spela sina händer hårt. Dels tror jag att det är ganska konfunderande att bli hårt attackerad, så man har lätt att tappa fattningen och tro sig vara ansatt av en riktigt ful bluff. Ultras, som förlorade den här handen, och dessutom spelade riktigt illa, hade spelat relativt bra hela kvällen. Många smyger ju gärna med såna här händer, vilket betyder att de inte får ordentligt betalt för dem. Att han skulle sitta på den andra färgen, kändes osannolikt... Nåja, bla bla bla... Mycket nöje, typ. Kommentarer? Game # 033,892,172 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Ludvika" Game ended Monday 2005-Jan-24 12:24:32 AM GMT Players: pimpout (EUR 99.25 in seat 3) elefant (EUR 54.00 in seat 4) Ultras_ (EUR 32.25 in seat 5) grosse (EUR 30.00 in seat 6) Dealer: elefant Small Blind: Ultras_ (0.25) Big Blind: grosse (0.50) pimpout was dealt: 4 - 4 pimpout Call (0.50) elefant Call (0.50) Ultras_ Call (0.25) grosse Check Pot: 2 euro. Flop 4 - 9 - J (jaha, där satt trissen. Låga set är ju något av en favorithand.) Ultras_ Bet (0.50) (knekten förstås) grosse Fold pimpout Raise (2.00) (vill ju visa att det kommer bli lite battle av det här, har semibluffat färgdrag mycket under kvällen, så han antar nog att jag sitter på två ) elefant Fold Ultras_ Call (1.50) Pot: 6 euro. Turn 4 - 9 - J - 6 (en till . Skrämmer mej inte ett dugg.) Ultras_ Check pimpout Bet (5.00) (vill ju såklart ha ännu mer betalt. Nästan potbet.) Ultras_ Call (5.00) Pot: 16 euro. River 4 - 9 - J - 6 - 3 (inte heller det här kortet skrämmer mej det minsta) Ultras_ Check pimpout Bet (14.00) (brukar köpa en del potter med saftiga bets.) Ultras_ Call (14.00)(Hmm, han spelar riktigt dåligt, är väl vad jag kan säga om detta. Och tur är väl det...) pimpout shows: 4h - 4d (three of a kind, fours) Ultras_ didn't show: Jh - 7s (a pair of jacks) pimpout wins: EUR 42.50 (with three of a kind, fours) Rake: EUR 1.50 Citera
Hector Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Tycker väl att det inte var speciellt agressivt spelat av dig utan ungefär så som man spelar floppad triss med färgdrag på bordet, även utan färgdrag brukar man spela sina triss på detta viset. Pott bets hela vägen. Citera
toppace Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Bli inte ledsen nu men jag tycker du fick ganska dåligt betalt på den brädan. Citera
pimpout Postad 24 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2005 Hehe, nej, int blev jag ledsen då. Och jag vet att det inte var särskilt agressivt. Men däremot är det många som INTE kan spela straightforward med sina kort. Ett litet tips till dem bara. Dessutom börjar jag tycka det är väldigt roligt att posta histories här, mest för att 'show-offa' litegrann, men också för konstruktiv kritik... Hur skulle jag fått mer betalt av killen med en knekt och nåt annat shit? Citera
Hector Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Med sån kass kicker som han hade ska du vara glad över varje öre du fick från honom. Citera
pimpout Postad 24 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2005 -"Bli inte ledsen nu men jag tycker du fick ganska dåligt betalt på den brädan." Nej, jag har också svårt att se hur jag skulle kunnat få bättre betalt...?! Citera
ades_va Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Jag skulle nog ha bettat pott eller lite mer alla rundor, sen antagligen större raise på rivern. Citera
Che Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 potten hamnqar på 84 BB personligen skulle ajg avra nöjd över det då motståndaren har en kass han. Ska egentligen inte vara där inne och rota. Citera
Macaronis Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Tyckte inte du spelade speciellt aggressivt. En rätt ointressant hand i min mening. Men kanske var det rätt val att inte betta mer då fi inte har en stark hand. Whatever.. Citera
Recommended Posts