tobbelobbe Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Fi är en LAGig spelare, ( d e loose aggressive va?) typ ser lite drygt 30% av flopparna å 18% PFR. Snubben har torskat åtminstone 2 inköp medan ja vart vid bordet, paya inte så mkt attention men han bluffade säkert bort en del. Han toktiltar iaf inte. Jag har nog hyfsat weak? tajt passive image vid bordet. Fi har 640dollar vid bordet å ja har han täckt. Anyway d här hände iaf... Preflop: Dealing card to Hero: HERO raisar $16 UTG Fi synar på knappen Flop: (Pot $38) Hero betar $26 <---------2 weak med tanke på farliga brädan? Fi quick callar Turn: (Pot $90) HERO betar $66 <---------- borde väl tryck in mer men har egentligen inte vana lr br för den hära limiten så... whatever Fi raisar till $160, å har $437 kvar HERO??? What now? Jag tror verkligen han har drag, känns lite weird att han inte skulle ha raisat ett set på floppen med den brädan. Så trycker jag in degen lr synar bara? Fold känns inte aktuellt. Trycker jag in degen så får jag ju bara syn av bättre händer, synar jag å rivern kommer blank så e d mkt troligt han försöker bluffa rivern så ja får nån sorts "bluffing equity" lr nåt, om nu d ordet finns ens... Hur ska man tänka? hjälp en stackars n00b Tack Syntax för hjälp me utformningen! Citera
Sansrom Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Du har AK? Har du några spader? Citera
tobbelobbe Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Nix, men en väldigt vacker klöver Sorry, glömde säga min hand, ändrade nu Citera
pnyxtr Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Han har ju tvåpar. Du säger ju att han är LAG, han har synat med K5 preflop för han vet att du inte kan släppa AK. Du har visat styrka 2 gånger och han checkraisar dig ändå. Fold. Det är bara om han är maniac som du ska trycka. Men det är skillnad på maniac och LAG. Citera
tobbelobbe Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Umm, snappade du upp min table image lr? klart som korvspad ja kan släppa ak, mot åtminstone 2 av dom andra spelarna hade ja droppat ak utan å fundera alltför länge mina stats vid bordet va nog typ runt 20% flops seen å typ 12% pfr Citera
pnyxtr Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 What now? Jag tror verkligen han har drag, känns lite weird att han inte skulle ha raisat ett set på floppen med den brädan. Så trycker jag in degen lr synar bara? Fold känns inte aktuellt. Från det här drog jag slutsatsen att du inte kunde släppa AK mot en LAG spelare. Han kanske redan dragit samma slutsats. Citera
tamtaram Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 snubben kan mycke väl ha nån typ av kombodrag här, 67 spader t.ex. Skulle rökt in hela sjabangen på turn. Citera
-PK- Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Från det här drog jag slutsatsen att du inte kunde släppa AK mot en LAG spelare. Han kanske redan dragit samma slutsats. En slutsats som är helt meningslös eftersom hans range inkluderar betydligt fler händer än sådana som leder mot HERO för tillfället. Citera
dlinder Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Han har ju tvåpar. Du säger ju att han är LAG, han har synat med K5 preflop för han vet att du inte kan släppa AK. Du har visat styrka 2 gånger och han checkraisar dig ändå. Fold. Det är bara om han är maniac som du ska trycka. Men det är skillnad på maniac och LAG. Syna med K5 och hoppas på AK hos Fi låter sådär. Citera
tobbelobbe Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 ok, vi har bara spelat den sessionen mot varrandra och ja hade bara varit involverad i en större pot tidigare som jag vann utan showdown (va en assnygg bluff btw som ja e sjuuukt nöjd med ). Hade mest fått 3-gapare å inga superkort tidigare heller så nå särskilt involverad har ja ju inte vart heller, mest rätt uppenbart weak play från min sida mao. Fö så förstår jag inte vitsen med att spela en hand som k5 mot en spelare med min image. E ju ofta dominerad å den har ju inte så många stegdrag den kan floppa lixom. Sitter jag på ett underpar till Ket så kommer ja ju ändå inte betala av han på ett stort sätt lixom... Citera
tobbelobbe Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Hur som helst... med den dragiga brädan, blixtsynen på flopp å min image av han och vad ja tror min image är hos dom övriga så övervägde jag aldrig ens fold i det läget. Frågan e egentligen bara, ska jag trycka in degen å pusha ut draghänder eller få syn av en hand som har mej beat, eller bara syna och se va som händer på rivern? Som sagt, av min read på honnom så är han knappast främmande från att bluffa river om han skulle missa, inte nu sagt att han säkert skulle göra d men... Citera
LiftWaffe Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Om du tror han har drag så får du trycka på turn, är inte potten tillräcklig för att ta hem nu med ett bräckligt par? Synar du så ger du gratiskort och han kan få stege eller färg på rivern. Resonemanget blir lite dumt tycker jag. Du vill inte trycka för du får bara syn av bättre hand. Kommer rivern blank så kommer du ju att syna den bättre handen ändå. Kommer det en spader så måste du ju lägga dig för ett bet mtp din read. Citera
pnyxtr Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Säg att han sitter med 6 7 , vore det inte dumt då att raisa till $160? Du skriver ingenstans att fi är "dum", då borde han väl kunna räkna ut att du inte släpper AK på den dragiga brädan? Eller tror du att han tror du du är weaktight och släpper ett par så fort du får mothugg? Att syna höjningar preflop med skräp som K5 trodde jag var det som utmärkte LAG-spelare, syna med 67s gör väl även TAG-spelare på knappen? Citera
pnyxtr Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Från det här drog jag slutsatsen att du inte kunde släppa AK mot en LAG spelare. Han kanske redan dragit samma slutsats. En slutsats som är helt meningslös eftersom hans range inkluderar betydligt fler händer än sådana som leder mot HERO för tillfället. Vad jag menar är att om fi vet att HERO inte släpper AK vid träff så är det inte helt omotiverat att syna $16 i position med skräp när det är rätt så djupa stackar. Han får ju 40 ggr pengarna. Checkar HERO kan han bluffa. Nu har HERO betat två gånger och fi måste inse att HERO antagligen har något. Citera
tobbelobbe Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 checka turn I like it! Sen då...? check call, check raise, check check - check syna ifall river kommer blank, folda då steg lr färgkort kommer? Eller tror du att han tror du du är weaktight och släpper ett par så fort du får mothugg? Japp, i viss mån, har inte floppat så mkt så ofta så har vart tvungen å vika mej. Att syna höjningar preflop med skräp som K5 trodde jag var det som utmärkte LAG-spelare, syna med 67s gör väl även TAG-spelare på knappen? Donno, k5 tycker jag e för skräpigt för honnom tom, men om han nu har den handen, varför inte raisa floppen å få reda på vart han är? Har han en färdig hand överhuvudtaget förstår jag ingen vits med att slowspela den å riska att jag har steg- lr färgdrag... Sen så ger han mej ändå hyfsat bra odds för å dra om jag skulle ha en drag hand, 3.4:1 säger mitt fina pokerprog Om du tror han har drag så får du trycka på turn, är inte potten tillräcklig för att ta hem nu med ett bräckligt par? E d som e frågan lixom, är d värt att riska $440 för att driva ut draghänder och få syn av bättre händer för en pott på 310? Har han en färdig hand så e d ju inte säkert han pushar all in på river utan gör en värdebet som han tror en vek stackare som moi kan syna, speciellt då ja stekte så länge på turnen. Dessutom vet jag att han kan bluffa rivern om han missar sin draghand så ja tänkte ja har ju kanske lite "equity" där lr nåt. Har inte nån superkoll på vad ordet equity betyder egentligen... Citera
Hume Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Säg att han sitter med 6 7 , vore det inte dumt då att raisa till $160? Du skriver ingenstans att fi är "dum", då borde han väl kunna räkna ut att du inte släpper AK på den dragiga brädan? Eller tror du att han tror du du är weaktight och släpper ett par så fort du får mothugg? Att syna höjningar preflop med skräp som K5 trodde jag var det som utmärkte LAG-spelare, syna med 67s gör väl även TAG-spelare på knappen? Tror du har missat AG i LAG, det betyder att man är aggressiv. Att kallsyna höjningar med skräp som man vet väldigt ofta är dominerat låter mer som LP. Citera
pnyxtr Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Säg att han sitter med 6 7 , vore det inte dumt då att raisa till $160? Du skriver ingenstans att fi är "dum", då borde han väl kunna räkna ut att du inte släpper AK på den dragiga brädan? Eller tror du att han tror du du är weaktight och släpper ett par så fort du får mothugg? Att syna höjningar preflop med skräp som K5 trodde jag var det som utmärkte LAG-spelare, syna med 67s gör väl även TAG-spelare på knappen? Tror du har missat AG i LAG, det betyder att man är aggressiv. Att kallsyna höjningar med skräp som man vet väldigt ofta är dominerat låter mer som LP. Jag hade tänkt mig att aggressiviteten skulle komma på rivern. Citera
pnyxtr Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Donno, k5 tycker jag e för skräpigt för honnom tom, men om han nu har den handen, varför inte raisa floppen å få reda på vart han är? Har han en färdig hand överhuvudtaget förstår jag ingen vits med att slowspela den å riska att jag har steg- lr färgdrag... Han synar dig på floppen för att se om du har en kung (isåfall bettar du turn). Men sen sätter han själv tvåparet på turn. Så då blir det raise. Citera
tobbelobbe Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Donno, k5 tycker jag e för skräpigt för honnom tom, men om han nu har den handen, varför inte raisa floppen å få reda på vart han är? Har han en färdig hand överhuvudtaget förstår jag ingen vits med att slowspela den å riska att jag har steg- lr färgdrag... Han synar dig på floppen för att se om du har en kung (isåfall bettar du turn). Men sen sätter han själv tvåparet på turn. Så då blir det raise. Mm, e ju en möjlighet... känns troligare att han skulle ha ett set med 4or isf. jag gillar inte det spelet ändå, missar han sitt 2par på turnen och jag bombar igen så måste han ju släppa och jag e knappast främmande från att göra det med en draghand om jag själv tror att han har en svag hand lr tror att han synar med nada för att kunna bluffa på turnen. E d d som kallas för "floatar" ? Citera
Cyntax Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Tack Syntax för hjälp me utformningen! Cyntax pucko!Fi raisar till $160, å har $437 kvar HERO??? What now? Jag tror verkligen han har drag, känns lite weird att han inte skulle ha raisat ett set på floppen med den brädan. Så trycker jag in degen lr synar bara? Fold känns inte aktuellt. Trycker jag in degen så får jag ju bara syn av bättre händer, synar jag å rivern kommer blank så e d mkt troligt han försöker bluffa rivern så ja får nån sorts "bluffing equity" lr nåt, om nu d ordet finns ens... Hur ska man tänka? hjälp en stackars n00b Hade det varit jag som spelat handen hade Fi suttit på TT.Men nu råkar jag vet att du inte är en n0000b på NL400 - så du borde veta vad som är rätt. Han har verkligen drag och han vet att du har A, men kanske sämre kicker än du har. Stacksen är ännu djupa. Han hoppas väll på stegen då och sen tar han allt du har kvar. Checka inte - All-in då! Det ska kosta att dra lixom. Citera
tobbelobbe Postad 18 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Cyntax pucko! Sorry? Sen, wtf r u talkin bout? Citera
tobbelobbe Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Yee well, ingen rainman här på forumet som orkar göra matten åt mej? Får välla sätta mej ner med minikalkylatorn å klura på crapen sen då ja orkar... Anyway om nån e intresserad så synade jag bara och checkade river som kom 6 om jag inte misminner mej, han pushade all in med typ $440 lr vad han nu hade kvar,inte helt oväntat, jag synade såklart å han visade upp QJ för bustat stegdrag. Å nu e ja på hans fisklista! Citera
tobbelobbe Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 checka turn Jo läste d... Men vad vet den firren egentligen...? Standardspel för å hålla potten nere med top par ur position bara, pöjken får väl utveckla sina tankar mera, om nu inte du har lust å göra d? Citera
Recommended Posts