Gå till innehåll

NLT - SH, NL400 TPTPK på turn


tobbelobbe

Recommended Posts

Jag tycker svengelskan blir för mycket här.

 

Ber hemskt mkt om ursäkt... Med risk för att verka besserwissrig, men svengelska e väl då man försvenskar engelska ord typ, skejta...? Ser inte så mkt sånt... mer än "pusha all in"

 

jag fattar vad du menar iaf å ska tänka på er som hade spanska som andraspråk i skolan nästa gång :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checka turn

 

Jo läste d... Men vad vet den firren egentligen...? :roll:

 

Standardspel för å hålla potten nere med top par ur position bara, pöjken får väl utveckla sina tankar mera, om nu inte du har lust å göra d? ;)

 

Syn om rimligt bet på turn och omvärdera river beroende på vad som kommer. Din hand har SD-value men det känns inte så sexigt att spela en stor pott OOP med TPTK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn om rimligt bet på turn och omvärdera river beroende på vad som kommer. Din hand har SD-value men det känns inte så sexigt att spela en stor pott OOP med TPTK.

 

Håller fullständigt med, inge vidare å torska hela sin stack med TPTK. Den har väl inte så mkt SD-Value om han skjuter igen på river? Jag slår ju bara en bluff då, om han inte tror han kan värdebeta AK då... SD-value = showdown-value lr? e inge vidare haj på alla förkortningar.... :oops:

 

Just den hära handen e ju väldigt readbaserad, mr supertight-passive hade jag ju inte bråkat nå mkt med lixom...

Brädan i sig är ju inte direkt torr heller så.

 

Jag ska iaf försöka räkna lite på vad som e bäst play, push lr check-syn så som den utspelade sig, jag kanske har bästa handen 70% av gångerna på turnen eller nåt, men pushar jag å han synar så e jag ju död för det mesta samtidigt som jag inte ger han chansen att bluffa river.

 

Men såhär i efterhand tycker jag att det är för uppenbart att han har en draghand så jag borde väl pushat, fast det kan ju bero på att jag gått igenom den massa gånger så d blir ju bara tydligare å tydligare vad han hade heh... Tur jag inte pusha iaf för då hade ja antagligen vart 400 dineros fattigare.

 

Skiter i om det är rätt eller fel, bara jag får pengarna :twisted:

 

EDIT: Finns d nån tråd som tar upp alla jobbiga pokerförkortningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checka turn

 

Först måste jag bara säga att kommentarer som dessa är lika hjälpsamma som trafikstockning när man redan är sen, dvs. inte alls.

 

Jacobmal, du som är avancerad pokerskribent och allt, ta och motivera dina åsikter. Nog kan gemene man inse att check är ett alternativ. MEN varför är det som är det viktiga. Skärpning!

 

Sedan måste jag säga att jag älskar sitsen fienden sitter i. Förutsatt att jag har read på fienden skulle jag i princip kunna raisa med anytwo. Jag kan tänka mig att fienden sitter på färgdrag/stegdrag/färgdrag med par/tvåpar/set.

 

Poängen är att du hamnar i en jättejobbig sits där det kan sluta med att du måste spela med hela stacken för att försvara TPTK, vilket inte är det roligaste man gör. Särskilt när man är ur position.

 

Kontentan blir att om du har read på fienden som väldigt lös har två val: all-in eller fold. Att syna för att omvärdera på river ur position är som att be om att bli slagen om fienden är hyffsat kompetent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att styrka vad jag menar om att jag älskar liknande floppar ur fiendens sits.

Inledande spel 668509362.

 

Mr.Gaston sitter vid 0 med $341,72.

callek23 sitter vid 1 med $510,64.

W.BLAKE sitter vid 2 med $288.

DronpaUK sitter vid 3 med $441,24.

Anchorman sitter vid 4 med $463,16.

matias11 sitter vid 5 med $198.

 

Dealern sitter vid 4.

 

matias11 lägger en blind på $2.

Mr.Gaston lägger en blind på $4.

 

(Anchorman ges 9h 10h.)

 

Före floppen:

callek23 foldar.

W.BLAKE foldar.

DronpaUK höjer med $10.

Anchorman synar med $14.

matias11 foldar.

Mr.Gaston foldar.

 

Floppen kommer upp

10r 3k Kr.

 

DronpaUK satsar $34.

Anchorman synar med $34.

 

Turnkortet kommer upp 3r.

 

DronpaUK checkar

Anchorman satsar $74.

DronpaUK synar med $74.

 

Riverkortet kommer upp 2h.

 

DronpaUK checkar

Anchorman satsar $208.

DronpaUK foldar.

$208 skjuts över till Anchorman.

 

Anchorman döljer korten

Anchorman vinner potten på ($247).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...