Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker Säs. 3 *** inget piratsnack ***


Emcity

Recommended Posts

  • Svars 875
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja jag ska nog inte säga så mkt egentligen. Plussar konstant i PL Omaha men backar konstant i Texas CG ;)

 

Och alla förståsigpåare krossar givetvis High stakes borden både på nätet och Live eftersom high stakes spelarna inte förstår grundläggande pokerteori?

 

Världens bästa spelare på NLT spelar i huvudsak på nätet och har som det verkar bättre pokerkunskaper än många av de gamla "live proffsen" gällande det spelet iaf. Det är bara att läsa ett antal handanalystrådar på 2+2 för att inse att vissa är extremt duktiga på NLT-teori.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag ska nog inte säga så mkt egentligen. Plussar konstant i PL Omaha men backar konstant i Texas CG ;)

 

Och alla förståsigpåare krossar givetvis High stakes borden både på nätet och Live eftersom high stakes spelarna inte förstår grundläggande pokerteori?

 

Brian Townsend tyckte väl inte ens att det bord Negreanu klassade som det tuffaste 8-manna NLT CG-bordet någonsin var särskilt tufft... hur soft tycker då en av de mest respekterade NLT CG-spelare att de senaste avsnittens bord är?

 

Men det är klart.. Matteprof vs Brian... tufft läge.

 

Du har alltid hyllat de gamla live-stofilerna som extremt grymma trots att de bara spelar en bråkdel av de händer som nätgrindarna hinner med... är helt övertygad om att många av forumiterna här skulle ha ett klart +EV mot senaste HSP-bordet. De har helt enkelt mycket mer erfarenhet och teknisk skill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brian Townsend tyckte väl inte ens att det bord Negreanu klassade som det tuffaste 8-manna NLT CG-bordet någonsin var särskilt tufft... hur soft tycker då en av de mest respekterade NLT CG-spelare att de senaste avsnittens bord är?

 

Men det är klart.. Matteprof vs Brian... tufft läge.

 

Du har alltid hyllat de gamla live-stofilerna som extremt grymma trots att de bara spelar en bråkdel av de händer som nätgrindarna hinner med... är helt övertygad om att många av forumiterna här skulle ha ett klart +EV mot senaste HSP-bordet. De har helt enkelt mycket mer erfarenhet och teknisk skill.

 

Personligen tror jag nog att många skulle gynnas av att förstå att dom splashar runt en hel del på HSP.

 

Misstänker starkt att dom får pengar av sina fina pokerbolag för att trycka upp sina nunor i tv för tiotals miljoner av pokerintresserade människor under 15 tv-timmar, om dom blir av med som "so what" det är ju grym tv-tid. Detta gäller ju givetvis inte alla men Neagranu synar ju ned med all möjlig skit, så dålig tror jag inte att han är i turneringar där han själv satsar "sina egna pengar". HSP tror jag är mer buisness för Fulltilt och annat än ren tävling.

 

Sen hoppas dom få göra några stora spel, hur det går är nog sekundärt, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brian Townsend tyckte väl inte ens att det bord Negreanu klassade som det tuffaste 8-manna NLT CG-bordet någonsin var särskilt tufft... hur soft tycker då en av de mest respekterade NLT CG-spelare att de senaste avsnittens bord är?

 

Men det är klart.. Matteprof vs Brian... tufft läge.

 

Du har alltid hyllat de gamla live-stofilerna som extremt grymma trots att de bara spelar en bråkdel av de händer som nätgrindarna hinner med... är helt övertygad om att många av forumiterna här skulle ha ett klart +EV mot senaste HSP-bordet. De har helt enkelt mycket mer erfarenhet och teknisk skill.

 

Sant, de bästa spelarna här på forumet skulle krossa detta bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltid hyllat de gamla live-stofilerna som extremt grymma trots att de bara spelar en bråkdel av de händer som nätgrindarna hinner med... är helt övertygad om att många av forumiterna här skulle ha ett klart +EV mot senaste HSP-bordet. De har helt enkelt mycket mer erfarenhet och teknisk skill.

 

Det finns väl bara ett sätt att ta reda på vem som har rätt och det är att sätta internetgrindarna på highstakes bordet och se hur de klarar sig.

 

Vad jag har sett hittills är det då inte så att de nätspelare som Brad Booth eller Townsend som satt sig ner imponerar mer än de "gamla stofilerna". Blir dock kul att se Antonius nästa vecka.

 

Men du kanske har rätt. Det kanske ska till en spelare som jag för att någon ska komma in och ha +EV mot det där bordet... Dock saknar jag lite rulle för att känna mig bekväm så jag passar trots mitt +EV.

 

Men vi kanske skulle starta en insamling på Pokerforum.nu för alla railbirds i denna tråd där de får samla ihop pengar att staka en valfri svensk spelare som skulle "krossa" i nästa säsong. Jag är övertygad om att vi kan marknadsföra jippot tillräckligt för att få en plats... Själv tror jag investeringen inte är speciellt mycket +EV men skulle nog kunna tänka mig att hitta lillstejken på den spelaren för underhållningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl bara ett sätt att ta reda på vem som har rätt och det är att sätta internetgrindarna på highstakes bordet och se hur de klarar sig.

 

Vad jag har sett hittills är det då inte så att de nätspelare som Brad Booth eller Townsend som satt sig ner imponerar mer än de "gamla stofilerna". Blir dock kul att se Antonius nästa vecka.

 

Men du kanske har rätt. Det kanske ska till en spelare som jag för att någon ska komma in och ha +EV mot det där bordet... Dock saknar jag lite rulle för att känna mig bekväm så jag passar trots mitt +EV.

 

Men vi kanske skulle starta en insamling på Pokerforum.nu för alla railbirds i denna tråd där de får samla ihop pengar att staka en valfri svensk spelare som skulle "krossa" i nästa säsong. Jag är övertygad om att vi kan marknadsföra jippot tillräckligt för att få en plats... Själv tror jag investeringen inte är speciellt mycket +EV men skulle nog kunna tänka mig att hitta lillstejken på den spelaren för underhållningen.

 

 

 

herrejisses vad dryg man kan vara.

 

 

tom doyle brunson har ju sagt att många av de som är med inte är särskilt duktiga NLTexas-spelare.

 

men som någon sa på förra sidan så känns det som att det är en massa medvetet slaskande till stor del.

 

 

 

för övrigt har ju townsend och booth inte spelat särskilt många händer.

 

 

tror du själv att spelarna på det bordet är bättre än spelarna på 50/100 och uppåt på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl bara ett sätt att ta reda på vem som har rätt och det är att sätta internetgrindarna på highstakes bordet och se hur de klarar sig.

 

Vad jag har sett hittills är det då inte så att de nätspelare som Brad Booth eller Townsend som satt sig ner imponerar mer än de "gamla stofilerna". Blir dock kul att se Antonius nästa vecka.

 

Men du kanske har rätt. Det kanske ska till en spelare som jag för att någon ska komma in och ha +EV mot det där bordet... Dock saknar jag lite rulle för att känna mig bekväm så jag passar trots mitt +EV.

 

Men vi kanske skulle starta en insamling på Pokerforum.nu för alla railbirds i denna tråd där de får samla ihop pengar att staka en valfri svensk spelare som skulle "krossa" i nästa säsong. Jag är övertygad om att vi kan marknadsföra jippot tillräckligt för att få en plats... Själv tror jag investeringen inte är speciellt mycket +EV men skulle nog kunna tänka mig att hitta lillstejken på den spelaren för underhållningen.

 

 

Jman28 på 2+2 försöker aktivt få kontakt med producenterna för att få en plats i HSP4. Finns en tråd om detta på 2+2.

 

Annars så är ju "money management" en annan del av en spelares "pokerintelligens"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du själv att spelarna på det bordet är bättre än spelarna på 50/100 och uppåt på nätet?

 

Ber om ursäkt om jag uppfattas som dryg. Förstår dock inte vad som är drygt? Vissa säger att de tror att forumfolk skulle krossa HSP bordet och jag säger att jag tror att HSP bordet skulle krossa forumfolket. Är det bara ett påstående som är drygt då eller?

Eller är det drygt att säga att jag tror att jag skulle ha +EV mot det bordet (vilket jag inte tror jag skulle ha). Jag har sett flera skribenter som säger att de tror sig skulle klara sig bra på det bordet...(jag tror dock den raka motsatsen)

Jag säger ju att jag inte har rulle för det... Drygt hade nog varit att säga att jag är tillräckligt rik att det inte ens är värt mig tid att spela det där bordet eftersom jag inte bryr mig om småpengar trots att jag vet att jag skulle krossa...

 

Jag tror själv att 50/100 spelarna på nätet skulle få problem mot HSP spelarna live (jag räknar givetvis bort Gold). Dock tror jag att HSP spelarna kanske skulle få problem mot nätgrinders om spelet skedde på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men vi kanske skulle starta en insamling på Pokerforum.nu för alla railbirds i denna tråd där de får samla ihop pengar att staka en valfri svensk spelare som skulle "krossa" i nästa säsong. Jag är övertygad om att vi kan marknadsföra jippot tillräckligt för att få en plats... Själv tror jag investeringen inte är speciellt mycket +EV men skulle nog kunna tänka mig att hitta lillstejken på den spelaren för underhållningen.

 

Det finns flera på forumet som jag skulle kunna tänka mig att köpa delar av till HSP om det är den line-upen som varit i de senaste programmen (med Gold, Wasicka, Eli, Farha).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror själv att 50/100 spelarna på nätet skulle få problem mot HSP spelarna live (jag räknar givetvis bort Gold). Dock tror jag att HSP spelarna kanske skulle få problem mot nätgrinders om spelet skedde på nätet.

 

Jag tror att många 50/100 spelare på nätet skulle vara vinnade på det bordet. Men på nätet har HSP spelarna inte en chans. And its not even close.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om live/nät. Vet inte om jag skrivit det innan men Greenstein har ju sagt i en intervju att han blev duktigt piskad av Lodden när de spelade online. Han sa väl tillochmed att han inte ville spela mot honom fler gånger om jag inte missminner mig.

Tyckte det var intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jman28 på 2+2 försöker aktivt få kontakt med producenterna för att få en plats i HSP4. Finns en tråd om detta på 2+2.

 

Annars så är ju "money management" en annan del av en spelares "pokerintelligens"...

 

Om OMGCA vill sitta vid bordet så kan man nog förutsätta att värdet är grymt bra för han kan mycket väl vara den största jävla ***** som någonsin spelat poker. Vidrig typ men lär väl göra en del pengar tack vare extrem girighet och grymma game-selectionskills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om OMGCA vill sitta vid bordet så kan man nog förutsätta att värdet är grymt bra för han kan mycket väl vara den största jävla ***** som någonsin spelat poker. Vidrig typ men lär väl göra en del pengar tack vare extrem girighet och grymma game-selectionskills.

 

OMGCA=Jman28 ?

 

Trodde han bara var en vanlig solid High Stakes grinder. Vadan denna antagonism?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMGCA=Jman28 ?

 

Trodde han bara var en vanlig solid High Stakes grinder. Vadan denna antagonism?

 

Det är väl en sak att han inte lirar HU mot de bästa över en längre tid men att hålla på att tjata på spelare han tror sig ha +EV på för HU-matcher och att tex sitta ut omedelbart om fisken i gejmet deklarerar frånfälle under nån minut och sedan sitta direkt in igen när han är tillbaks är väl beteende som känns ganska fegt, osympatiskt och girigt.

 

Hatar väl inte killen men man tycker väl att han kunde sköta saker och ting lite snyggare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur kan du tro att HSP skulle ha en chans mot nätets 200 bästa spelare?

Hur ofta tror du nätspelarna begår så grova fundamentala misstag som är mer regel än undantag i HSP?

Nu är jag ingen railbird men antog givetvis att sådana som Brad Booth, Townsend och Antonius mycket väl kunde tillhöra nätets 200 bästa spelare, men kan mycket väl ha fel.. .Railbirdar inte tillräckligt mycket på nätets High stakes bord.

 

Sen är det väl så att HSP inte visar alla händer utan ett urval av de med action. Inte visas händer där det foldas runt till sb som limpar och bb bettar pot varvid sb kastar...

 

men men, detta är en hypotetiskt fråga tills nätspelarna visar sig på det bordet. Jag klassar iaf Townsend, Booth och Antonius som sådana trots att Antonius iofs haft många framgångar på livespel...

 

Nåväl ska bli skoj att se Antonius spela nästa vecka. Jag tippar att han kommer tighta till spelet en del jmf med sin normala stil jag förståt att han visat på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså...redigerat eller inte, det antal misstag en sån som Farha gör över 200 händer redigerade ner till 100 händer, tvivlar jag på att exvis Antonius gör över 10.000 händer. DET är det enda argumentet som är viktigt.

Ditt snack om att nätspelarna ska "visa sig på bordet" är löjligt, och det vet du.

Några hundra händers sample size 4tw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja helt ärligt så kan jag inte finna något som helst försvar för Farhas NL-spel. Inte ens Metaspel kan ursäkta hans spel.

 

Jag menar han förlorar för mycket i varje pott han är med, för att det ens ska gå att snacka om att han tjänar på det i implicita odds eller metaspel.

 

Fast vad vet jag, en lowlimitfisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag vet inte om det är sagt redan men jag tror en poäng kan ligga i att:

 

Nätspelarna på NL100-200 och uppåt skulle förmodligen ha rejäl lekstuga med 90% av HSP-"gubbarna" i 90% av tillfällena.

 

Men å andra sidan, alla som har prövat både online- och live-poker vilket jag misstänker att alla som ens kommenterar frågan har gjort - Borde väl veta vilken extrem skillnad det är på spelen. De gamla rävarna kring HSP-borden ser saker som inget onlineproffs i världen ens lägger märke till, det är trots allt runt borden de här "gubbarna" har lärt sig spelet.

Tror ni att spelare som Negreanu (på gränsen till "gamlagubbar-gänget) och Doyle sätter folk på händer enligt deras bettingmönster?

FEL!

 

Men jag håller med Matteprof, jag tycker helt klart att det skulle vara intressant med fler renodlade onlinespelare på HSP bara för att se att det gamla gardet faktiskt står sig riktigt bra live fortfarande..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså...redigerat eller inte, det antal misstag en sån som Farha gör över 200 händer redigerade ner till 100 händer, tvivlar jag på att exvis Antonius gör över 10.000 händer. DET är det enda argumentet som är viktigt.

Ditt snack om att nätspelarna ska "visa sig på bordet" är löjligt, och det vet du.

Några hundra händers sample size 4tw.

 

Det är ingen som verkar lägga märke till att det är lite av "fredagsslask" för Farha på HSP?

Men helt klart, han spelar usel poker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om Farha har sin huvudsakliga inkomst från att spela mot rika hotell ägare, affärsmän och dyl. (?) så kan det vara en bra investering att spela en sittning med EV på, säg, -$50k. Förmodligen rent av billigt för att dels verka vara en snubbe som kan vara kul att spela med, för de som har råd att åka till vegas en helg för att bränna några hundra $k. Dels för att, i vad det verkar, populärt pokerprogram etablera en uberslasktomteimage.

 

Om jag har förstått det hela rätt så tjänar spelare som Greenstein, Reese och Farha de stora stålarna från att spela med Jättevalar. Kan kanske vara så att de ser TV-showen som en reklampelare...skulle iaf jag göra om jag var i deras skor. Skulle jag under tiden ge bort $50k till Townsend eller Antonius så skulle det kanske rent av kunna vara försumbart i det stora hela.

 

Skulle inte tro att Larry Flynt ringer Townsend nästa gång han vill lira kort bara för att Townsend kan rereraisa preflopp i NLT med en bra frekvens. ( Spelet skulle väl vara 7 kort stötpoker isf, och fan vet om inte porrmogulen skulle spöa Townsend i det ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...