Gå till innehåll

Spela flera bord?


pundett

Recommended Posts

Hej!

 

 

Håller med om att man bör öka på antalet bord successivt så att man hinner vänja sig. Jag spelar FLTH på 4 bord parallellt. Jag spelar på två olika sajter (aldrig samtidigt), och det kan vara bra att veta att man får räkna med att förlora någon bet innan man lärt sig hur borden skall placeras (jag spelar på en skärm och har borden liggandes på varandra i ett visst mönster (olika på de två sajterna)). Innan jag lärt mig inträffade en liten fadäs på den ena sajten. Jag skulle precis klicka på "fold" när ett bakomliggande bord poppade upp och då blev det "raise" där även om jag bara tänkt välja "call". Så kan det gå. Ingen större skada skedd.

 

Jag spelar enligt Phil Hellmuth's teorier som han lär ut i sin bok "Play Poker Like the Pros" - och FLTH 10-mannabord rekommenderar han att man spelar tight och aggressivt. Med tight (bara spela hans topp-10 händer) blir det inte speciellt stressigt då man ofta sakar starthänderna.

 

Lycka till!

 

 

GP

 

PS. Jag har försökt spela flera bord samtidigt vid NLTH SnG's men utan någon vidare framgång. Jag känner att jag behöver följa spelet på ett helt annat sätt än vid FLTH (10-mannabord). Detta är ju förstås någonting personligt som var och en själv måste få prova på innan beslut fattas. Kanske dags att investera i fler datorskärmar?! DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker själv öka antalet bord jag spelar på. Kommer att investera i 2 st 24" skärmar o spela 18 bord samtidgt, på party/stars där man kan anpassa fönsterstorlekar. Spelar idag 12 bord på samma 17" skärm, blir lite smått o framkallar huvudvärk efter ett tag. Spelar Nl400/NL600.

 

Program kan hjälpa, pokertracker med acehud tycker jag är bra verktyg.

Ett annat tips tycker jag är o använda 4 färgskortlek när man ska öka antalet bord, ser lite konstigt ut först men när man vant sig underlättar detta mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 bord

 

18 bord! Blir stressad bara jag tänker på det. Har funderat på det här lite och jag fattar inte hur folk som lirar 8+ bord kan plussa på de högre limitarna (NL600+). Ni säger att ni lirar ABC poker men det känns inte som att det räcker eller? Snappar ni upp reads och bordsstämning etc?

 

Om jag lirar mer än 2 bord har jag lätt att missa om en snubbe är tiltad, tight, galning eller whatever. Detta är sån info jag MÅSTE ha för att kunna spela vinnande poker, spelar low limit men jag känner ändå att jag måste kunna göra lite tricky moves baserat på reads för att plussa ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

program som acehud hjälper till vid reads, spelar ultratight o plussar på dessa nivåer, inte vad man skulle kunna göra där som max, men vill maximera $/h istället för BB/100. Kanske inte utvecklar mig till en så mycket bättre pokerspelare, men just nu är det pengarna jag vill tjäna.

Sen utmärker sig maniacs/monsterfiskar även om man spelar 18 bord tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...