Gå till innehåll

SpeedBooster - NL400 + en del turrar!

Recommended Posts

Postad

Såja! Äntligen klar med expekt :-D Blev lillbacket nu sista sessionen men nu ska det firas :mrgreen:

Så för att summera spelet på expekt:

Spelade händer: 23.731

Resultat: +$1029

Speltid: 42h

Nu blir det att maila supporten och be om bonusen!

• Svars 826
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Såja! Äntligen klar med expekt :-D Blev lillbacket nu sista sessionen men nu ska det firas :mrgreen:

Så för att summera spelet på expekt:

Spelade händer: 23.731

Resultat: +$1029

Speltid: 42h

Nu blir det att maila supporten och be om bonusen!

Storplusset med bonusen då. Hur mycket har du rejkat?

Börjar du närma dig 400 borden spelmässigt?

Postad
Storplusset med bonusen då. Hur mycket har du rejkat?

Börjar du närma dig 400 borden spelmässigt?

Ja verkligen. Mkt skönt tillskott i kassan :-)

Har betalat $1017,40 i rake enligt pt. Sen har jag lirat kanske 2 SNGs också...

Svårt och säga. Sista dagarna har jag mest lirat 8 och 10 seat. Brukar ju i vanliga fall bara nöta 6 seat. Men tycker jag kommer närmare o närmare. Har en del luckor i spelet som jag jobbar med. Men känns som att jag har ett rätt bra grundspel i kroppen nu. Tycker att jag borde kunna hävda mig rätt bra på 2/4 inom en inte alltför avlägsen framtid :-P Blir att bomba 1/2 på everest nu framöver iaf. Om det går bra är det inte omöjligt att jag går upp o testar lite mer 2/4 också. Handlar mest bara om att jag ska få tummen ur och vänja mig med de nivåerna. För rullen är inte direkt problemet...

Postad

Kan ju vara en bra ide att stanna av ett tag till på 200-borden. Tror det blir mycket tuffare omställning än 100 till 200.

Är det mer lukrativt på Everest jämfört med iPoker trots avsaknad av vettig återbetalning till spelarna? Håller på och letar efter stället jag ska lira texas 6-handed på för tillfället..

Postad
Kan ju vara en bra ide att stanna av ett tag till på 200-borden. Tror det blir mycket tuffare omställning än 100 till 200.

Är det mer lukrativt på Everest jämfört med iPoker trots avsaknad av vettig återbetalning till spelarna? Håller på och letar efter stället jag ska lira texas 6-handed på för tillfället..

Jag trivs riktigt bra på everest. Brukar vara gott om fisk och det räcker för mig :-P Finns som sagt ingen officiell rb utan det enda som finns är att de ger ut bonusar nån gång i månaden. Vet inte exakt hur de bestämmer hur mkt man får men verkar ha o göra med hur mkt man lirar iaf. Vid månadsskiftet feb/mars fick jag en på $375 att cleara. Sedan fick jag en till bonus kring den 20 mars på $500 :shock: Det var första gången de varit så generösa med mig men jag hade å andra sidan lirat en hel del :-D Everest är ju ingen superdeal rent dealmässigt så är det ju bara. Sen är det ju inte en EU-site heller...Men blir ganska orättvist att jämföra Everest med iPoker nu under expektbonusen. iPoker brukar ju faktiskt erbjuda betydligt bättre bord i vanliga fall då inte borden kryllar av tighta bonushoror. Men du får ta och testa lyckan på everest och känna efter helt enkelt. Så länge du inte sätter dig i pos på mig är du välkommen :mrgreen: Vad lirar du för nivå föresten?

Postad

Kör 100-bord sh just nu. Blir mest PLO på FTP för tillfället.

Lirade everest jan, feb och kanske halva mars med bra resultat sen blev det lite mottigt så jag tänkte passa på att testa lite nya fiskevatten. Har kört iPoker men om det som du säger stämmer blir det nog bra action när expekts race är slut.

Postad

Lutade länge mot att det skulle bli en vilodag men tryckte in en session på en dryg timma nu iaf. 6 bord NL200 på everest. Började rätt hyffsat o var 250 upp rätt snabbt. Sen torska jag rätt stor pott med KK helt i onödan efter att ha spelat floppen helt värdelöst. :cry: Lite trött i skallen. Blir nog mer lir imorrn!

Postad

Lirat 2,5h idag. Mest 6 tablat NL200. Gått lite upp o ned hela tiden. Hittade några riktigt fina bord. Bland annat en fisk som torska 1,9k under tiden jag spelade mot honom.:shock: Helt sick. Tyvärr fick jag knappt ta av honom nånting. Varje gång jag plockat upp stålet lyckades han hitta folden av nån konstig anledning:-P

Hand 1:

Hur går vi vidare?

Stats på fi: 49,5/9,3

Seat 1: nelisdeman ($213.00)

Seat 3: SpeedBooster ($232.95)

Seat 4: PAULOFONSECA ($194.65)

Seat 5: rouxxx ($122.55)

Seat 6: milo2010 ($289.60)

SpeedBooster posts the small blind of $1.00

PAULOFONSECA posts the big blind of $2.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBoosterAce of Hearts Ace of Clubs

rouxxx folds

milo2010 raises to $7.00

nelisdeman folds

SpeedBooster raises to $21.00

PAULOFONSECA calls $19.00

milo2010 folds

*** FLOP *** 9 of Clubs5 of Diamonds10 of Clubs

SpeedBooster bets $39.00

PAULOFONSECA calls $39.00

*** TURN *** 9 of Clubs5 of Diamonds10 of Clubs10 of Hearts

SpeedBooster ???

Postad

tror inte alls han betalar av med så många sämre händer om du raisar honom allin, (färgdrag foldar, jj, qq foldar as well m.m) generellt överspelar jag aldrig tptk eller överpar mot tomtar, speciellt inte när tp parar brädan. Enligt mig leta efter en billig showdown mot tomtar, såvida du inte kan placera honom på en hand.

Postad
Kör du everest Nl200 nu eller ? Ska nog börja lira NL200 nånstans, är everest ett bra alternativ (om jag undviker dig :P) ?

Jepp. Nu är det NL200 på everest för hela slanten.:-) hehe jorå. Everest är nöten. Bara att du slår dig ned bredvid mig. Jag är så weaktight ändå så ;-)

Postad
Jepp. Nu är det NL200 på everest för hela slanten.:-) hehe jorå. Everest är nöten. Bara att du slår dig ned bredvid mig. Jag är så weaktight ändå så ;-)

Lirar du NL200 på everest? Då kanske vi ses där (om du 6max!)... Nickar Salan

Postad
Lirar du NL200 på everest? Då kanske vi ses där (om du 6max!)... Nickar Salan

Japp. Det gör vi säkert. 6 seat som gäller för mig med :-)

måste ni skicka in massa kort på ert idkort och visakortets baksida och framsida ? sjukt drygt.. sen kan man tydligen bara sätta in $600 me :S

mm när jag skulle casha ut sist var jag tvungen att skicka in massa papper. kopia på körkortet, räkning och screen shot av mitt netellerkonto. lite smådrygt men lär väl inte behöva göra om det igen iaf. va? :shock: bara $600 var dåligt.

Postad

Lång seg session på närmare 3h nu. Fick en kanoonstart och var drygt 300 upp efter bara några minuter. Sen tappade jag typ alltihop innan jag fick vinna några mindre potter på slutet...Var ordentligt med fisk ute nu så med lite flyt kunde det blivit finfina siffror :-D

Börjar känna mig riktigt bekväm på NL200 nu iaf så förhoppningsvis kan det bli en bra månad det här :-P

Tot idag: +$462

April so far: +$2416

Graf över mitt spel på NL200 den här månaden:

aprilsofaras9.th.jpg

Postad

Jobbig session på en 1h nu. Började tungt o var nästan två inköp ned efter en halvtimma. Skönt att få plocka några potter på slutet och sluta på grön siffra iaf:-)

Hand 1:

Vad väljer vi för linje här? Check, bet eller push? :roll:

Read:

Harry20: 29,69/9,17 Total AF 1

Timvd18: 23,03/16,70 Total AF 2,1

Seat 1: Sir_TiltALOT ($200.00)

Seat 2: Harry20 ($135.55)

Seat 3: reXne ($209.75)

Seat 4: aadehade ($222.30)

Seat 5: Timvd18 ($260.85)

Seat 6: SpeedBooster ($200.00)

aadehade posts the small blind of $1.00

Timvd18 posts the big blind of $2.00

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBooster4 of Spades 4 of Clubs

SpeedBooster raises to $8.00

Harry20 raises to $14.00

reXne folds

aadehade folds

Timvd18 calls $12.00

SpeedBooster calls $6.00

*** FLOP *** 7 of Hearts4 of Hearts9 of Hearts

Timvd18 bets $30.00

SpeedBooster calls $30.00

Harry20 calls $30.00

*** TURN *** 7 of Hearts4 of Hearts9 of HeartsQueen of Spades

Timvd18 checks

SpeedBooster ?

Postad
varför synar du bara på floppen ?

Och sen har du fått din bonus förresten ?

mm bra fråga. Borde slagit om för att veta vart jag står. Som jag spelar den nu är jag helt lost på senare gator.:-(

Nix. Har inte fått bonusen av expekt än. Verkar inte hända nåt under påsk...Kommer förhoppningsvis till veckan.

Postad
Är det för sent att fixa en 5K bonus? Hur får man info om den? Den kasnke inte är officel?

Den var helt klart officiell då den var utlagd på expekts hemsida. Men du var tvungen att börja under mars månad så nu är det nog för sent tyvärr :-(

Postad
Den var helt klart officiell då den var utlagd på expekts hemsida. Men du var tvungen att börja under mars månad så nu är det nog för sent tyvärr :-(

man ha 30 dagar att få 100k poingar och sista dagen man kan använder som första dag är den 31:a mars. kanske då är det inte för sent. email expekt och fråga.

har någon haft ett problem att få bonusen förresten?

Postad
man ha 30 dagar att få 100k poingar och sista dagen man kan använder som första dag är den 31:a mars. kanske då är det inte för sent. email expekt och fråga.

har någon haft ett problem att få bonusen förresten?

Problem vet jag inte. Men folk har väl fått vänta ett tag iaf. Jag blev less på att vänta så mailade en gång till idag. Fick bonusen nån timma senare :-D Ty expekt!

cashingee5.th.png

Snart blir det Sunday Million på stars. Skulle sitta skönt med en KLONK idag! :mrgreen: