Gå till innehåll

NLT - SH, linecheck med AA ur pos. (OBS! Tråkig hand)


Sansrom

Recommended Posts

Har ingen större koll på fi, normalbegåvad kille i 23-årsåldern kanske, inte vet jag. Han har iaf inte gjort mycket väsen av sig tidigare under den korta sessionen.

 

Femhandat, NLT $2/$4, båda har runt $400 i stackarna.

 

Preflop:

 

Jag får :Ah::As: UTG, höjer upp till $15, fi synar på knappen.

 

Flop:

 

:Kh::Js::3h:

 

(Pott: $36)

 

Jag betar $32, fi minihöjer till $64, jag synar.

 

Fi kan ha set, Kx eller drag här. Jag väljer att syna för att, tja, hålla nere potten i fall jag är slagen och omvärdera på turn.

 

Turn: Blank

 

Jag checkar, fi betar halvpott, jag synar.

 

River: Blank

 

Jag checkar, fi betar halvpott, jag synar.

 

Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid jobbigt läge i dessa situationer. Jag tycker det är helt ok, när man inte kan höja mer eller få in pengarna före flop kan man "fegspela" AA så här.

 

Alternativ som jag ser är att re-rasise all-in på turn för att sätta stopp för drag och ev få syn av AK. Tycker det luktar lite AK eller drag på fi så som handen utspelade sig.

 

Ett annat är att som du gjorde låta han få bluff chansen på river om han missa draget och spara lite av stacken om han har bra hand när du synar, bra spel. Men värt att fundera på all-in på river om du känner svaghet, du har fått rätt mycket info fram till river och sitter i pos. Borde han inte betat mer med bättre än top par, vilket han borde (jag hade betat all-in i fi:s läge om jag haft två par eller bätttre på river på det bordet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du på ongame? Får jag fråga vad fi nickar? Antar att du inte vill avslöja ditt nick...

 

Skulle han verkligen minihöja på turn med ett drag? Förstår inte riktigt meningen med det... Känns inte som att en hyffsat kompetent spelare döljer sin hand på det sättet. Men det är klart, du lägger väl en del händer då eftersom att han har position.

 

Känns heller inte som att han skulle spela så med t.ex. KJ.

 

En ganska trolig hand är JQ i hjärter. Han har en träff och är inte speciellt rädd för ett omslag. Med hans minihöjning får han lätt ett gratiskort på turn. Lite överdrivet att dra ner till en så pass liten hd som jag gör kanske (menar inte att han enbart kan sitta på JQ i hjärter, men jag tycker att det finns lite logik i det spelet).

 

Han kan faktiskt ha lite vad som helst. Kollar man på hand bet på river känns det inte som att han har JQ längre, snarare KQ.

 

Jag tycker att det är ett okej spel av dig. Alternativt hade jag slagit om på flop men det leder bara till en jobbig situation om du får syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativ som jag ser är att re-rasise all-in på turn för att sätta stopp för drag och ev få syn av AK. Tycker det luktar lite AK eller drag på fi så som handen utspelade sig.

Gillar inte det riktigt, tror han ofta checkar bakom med drag och då är ju risken att jag skrämmer iväg de händer jag faktiskt slår och som betar igen på river.

33 eller 2par lär ha ha oftare än 75% tror jag.

Menar du lägg på river eller på turn då? Ja, kanske, men det känns vekt, speciellt om man inte vet att han är nötspelare.

Spelar du på ongame? Får jag fråga vad fi nickar? Antar att du inte vill avslöja ditt nick...

Yes, nickar Sansrom. Kommer inte ihåg vad fi nickar. Är det du som är fi? ;)

Skulle han verkligen minihöja på turn med ett drag? Förstår inte riktigt meningen med det...

Vitsen med det vore väl egentligen att ta gratiskort på turn, men nu betar han ju igen, så sannolikheten för drag går ner.

Jag tycker att det är ett okej spel av dig. Alternativt hade jag slagit om på flop men det leder bara till en jobbig situation om du får syn.

Slår jag om på flopp blir det jättejobbigt om han synar eller slår om all-in, så det känns inte som något bra alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen större koll på fi, normalbegåvad kille i 23-årsåldern kanske.

 

Åh nej, de där jävlarna!

 

Anyway, I like it. Tror jag. Iallafall om du har bestämt dig för att kolla upp honom givet att inget äckligt träffar. Hans miniraise på floppen känns ju lite skum och kanske skulle kunna få mig att släppa senare i handen iof, men fan vet. Med nåt av dragen - FD eller QT - borde han rimligen slagit om mer tycker man ju, och kanske checkat turn. Samtidigt finns det ju bara två rimliga händer han slår dig med - 33 och KJ.

 

En annan grej är ju att du har definerat din hand ganska bra här, givet ditt spel - vilka andra händer än AA/AK skulle du spela såhär? Där läcker du ju rätt duktigt med info, va? Så om man tar miniraisen och betten på turn som argument för att han inte är på drag, så är det ju rimligt att han har dig slagen när han väl bettar river också. Värdebettar han verkligen AK på river där?

 

Äh, fan vet. Folda turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte jag som är fi, isf skulle jag bli väldigt förvånad :)

 

Omslag på flop känns som sagt onödigt, kan bara leda till problem. Slår du om vill du ju att han lägger. Nej, det är nog det sämsta du kan göra. Omslag på turn känns också helt meningslöst som det har sagts tidigare. För det krävs en betydligt bättre read.

 

Betta ut på turn känns också som ett dåligt spel. Du vill inte ha omslag, trots att han mycket väl kan sitta på AK då. Synar han kan han ha typ AK, KQ eller drag och då får du jobbigt läga på river om t.ex. en hjärter kommer.

 

Tycker du spelar handen optimalt måste jag säga. Fi spelar också väldigt bra med sin AK eller KQ (har han inte det kan ha dra åt h-vete :? )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, fan vet. Folda turn.

Verkligen? Har du inte lite väl höga tankar om en "normalbegåvad" spelare som han inte har spelat speciellt länge mot? Klart han kan värdebetta AK på river. Lär ju sätta hero på KQ isf, snarare än AA. Värdebet med KQ som jag sade känns väl iofs mindre troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan grej är ju att du har definerat din hand ganska bra här, givet ditt spel - vilka andra händer än AA/AK skulle du spela såhär? Där läcker du ju rätt duktigt med info, va?

Ja, det känns lite som ett problem. Hade jag haft en note på honom som "duktig" nötgrindare, så hade det nog varit rätt att vika turn. Nu visste jag ju inte så mycket om honom, så det kändes bara så jävla vekt att lägga. Jag brukar anta att det är en donk till motsatsen bevisas, säkert ett ganska kostsamt antagande... ;) Det finns ju de som spelar som jag med QQ och KQ här, så en fi-distribution (coolt ord) på den här nivån kan nog ha fler händer.

Så om man tar miniraisen och betten på turn som argument för att han inte är på drag, så är det ju rimligt att han har dig slagen när han väl bettar river också. Värdebettar han verkligen AK på river där?

Han kan nog tänkas värdebeta AK där ibland, frågan är om det är tillräckligt ofta för att kolla upp med de oddsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan nog tänkas värdebeta AK där ibland, frågan är om det är tillräckligt ofta för att kolla upp med de oddsen.

Det tycker jag absolut att det är! Har han dig slagen (vilket jag inte tror) får du iaf ut information.

 

EDIT: Säg vad han hade nu, jag måste dra. Ska på kryssning med några från klassen. Markerna och korten är självklart nedpackade. Kommer sitta nykter i hytten hela resan i väntan på ett fyllespel :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...