Gå till innehåll

STUDIEGRP: Spelteori av Ankenman och Chen


Hjort

Recommended Posts

Jag har börjat läsa en serie poster av Jerrod Ankenman och Bill Chen som beskriver vad de kallar "The [0,1] game", vilket är en rad olika spel av varierande komplexitet som de löser.

 

Jag tänkte höra om det är några mer som är intresserade av att diskutera de olika spelen och deras lösningar. Totalt är det 9 delar.

 

* Sorry Hjort :), ny officiell tråd-titel - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, eftersom QoS som vanligt förvanskat originalrubriken framgår ju inte vad jag är ute efter. Vad jag är ute efter här är alltså att få ihop en liten grupp som kör något i stil med en bokgrupp. Alltså vi lägger upp ett schema för att läsa de olika artiklarna och diskutera dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte bestämt något schema än, tänkte vi kunde snacka om det efter att vi fått ihop några intresserade.

 

Hur lång tid tror ni inläsning av en del plus diskussion bör ta?

 

Eftersom det inte är långa artiklar tänker jag mig inläsning 1 vecka och diskussion tre-fyra dagar (eller fortsätta så länge man vill så klart). Under en vecka så borde alla inblandade hitta åtminstone en förmiddag att läsa artiklarna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det inte är långa artiklar tänker jag mig inläsning 1 vecka och diskussion tre-fyra dagar (eller fortsätta så länge man vill så klart). Under en vecka så borde alla inblandade hitta åtminstone en förmiddag att läsa artiklarna på.

 

Vis av andra studiegrupper på nätet föreslår jag en vecka för inläsning och en vecka för diskussion.

 

Jag är med hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså börjar vi publicera tankar, frågor & åsikter runt den 1-7 Februari?

 

Jag tycker vi gör så att vi försöker ha byggt upp en bra förståelse tills dess. Verkar ju lite meningslöst att inte hjälpa varandra med tekniska bitar tills dess. Så vi kan väl slänga upp en sida där folk kan få ställa frågor under den kommande veckan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså börjar vi publicera tankar, frågor & åsikter runt den 1-7 Februari?

 

Jag tycker vi gör så att vi försöker ha byggt upp en bra förståelse tills dess. Verkar ju lite meningslöst att inte hjälpa varandra med tekniska bitar tills dess. Så vi kan väl slänga upp en sida där folk kan få ställa frågor under den kommande veckan?

 

Låter suveränt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså börjar vi publicera tankar, frågor & åsikter runt den 1-7 Februari?

 

Jag tycker vi gör så att vi försöker ha byggt upp en bra förståelse tills dess. Verkar ju lite meningslöst att inte hjälpa varandra med tekniska bitar tills dess. Så vi kan väl slänga upp en sida där folk kan få ställa frågor under den kommande veckan?

 

Vi behöver ju inte vara tysta till dess. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...