Hjort Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Jag har börjat läsa en serie poster av Jerrod Ankenman och Bill Chen som beskriver vad de kallar "The [0,1] game", vilket är en rad olika spel av varierande komplexitet som de löser. Jag tänkte höra om det är några mer som är intresserade av att diskutera de olika spelen och deras lösningar. Totalt är det 9 delar. * Sorry Hjort , ny officiell tråd-titel - QoS * Citera
toppace Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Absolut! Alla dessa studier har minst två bra egenskaper: 1. De ökar förståelsen för matten runt poker. 2. Vad avgör vem som vinner? (värdet(korten i poker) eller hur du bettar) /Robban Citera
Hjort Postad 23 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2005 Ok, eftersom QoS som vanligt förvanskat originalrubriken framgår ju inte vad jag är ute efter. Vad jag är ute efter här är alltså att få ihop en liten grupp som kör något i stil med en bokgrupp. Alltså vi lägger upp ett schema för att läsa de olika artiklarna och diskutera dem. Citera
Bjorn_ Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Låter intresant. Givet att schemat inte är orimligt så hänger jag gärna på. /Bjorn Citera
bAyes Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Detta låter intressant. Jag är gärna med. Citera
Hjort Postad 24 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2005 Jag har inte bestämt något schema än, tänkte vi kunde snacka om det efter att vi fått ihop några intresserade. Hur lång tid tror ni inläsning av en del plus diskussion bör ta? Eftersom det inte är långa artiklar tänker jag mig inläsning 1 vecka och diskussion tre-fyra dagar (eller fortsätta så länge man vill så klart). Under en vecka så borde alla inblandade hitta åtminstone en förmiddag att läsa artiklarna på. Citera
lethe Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Eftersom det inte är långa artiklar tänker jag mig inläsning 1 vecka och diskussion tre-fyra dagar (eller fortsätta så länge man vill så klart). Under en vecka så borde alla inblandade hitta åtminstone en förmiddag att läsa artiklarna på. Vis av andra studiegrupper på nätet föreslår jag en vecka för inläsning och en vecka för diskussion. Jag är med hur som helst. Citera
Hjort Postad 24 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2005 Ok, då föreslår jag att vi sätter igång att läsa första artikeln under nästa vecka. Citera
eurythmech Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Det här låter jättebra. Jag är på. Citera
toppace Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Ok, då föreslår jag att vi sätter igång att läsa första artikeln under nästa vecka. Alltså börjar vi publicera tankar, frågor & åsikter runt den 1-7 Februari? /Robban Citera
Hjort Postad 24 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2005 Alltså börjar vi publicera tankar, frågor & åsikter runt den 1-7 Februari? Jag tycker vi gör så att vi försöker ha byggt upp en bra förståelse tills dess. Verkar ju lite meningslöst att inte hjälpa varandra med tekniska bitar tills dess. Så vi kan väl slänga upp en sida där folk kan få ställa frågor under den kommande veckan? Citera
lethe Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Alltså börjar vi publicera tankar, frågor & åsikter runt den 1-7 Februari? Jag tycker vi gör så att vi försöker ha byggt upp en bra förståelse tills dess. Verkar ju lite meningslöst att inte hjälpa varandra med tekniska bitar tills dess. Så vi kan väl slänga upp en sida där folk kan få ställa frågor under den kommande veckan? Låter suveränt. Citera
toppace Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Alltså börjar vi publicera tankar, frågor & åsikter runt den 1-7 Februari? Jag tycker vi gör så att vi försöker ha byggt upp en bra förståelse tills dess. Verkar ju lite meningslöst att inte hjälpa varandra med tekniska bitar tills dess. Så vi kan väl slänga upp en sida där folk kan få ställa frågor under den kommande veckan? Vi behöver ju inte vara tysta till dess. Citera
Hjort Postad 24 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2005 Vi behöver ju inte vara tysta till dess. Det är väl mest för att alla intresserade ska kunna hänga med från början. Men det kanske är lika bra att sätta igång tidigare. Citera
Hjort Postad 31 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2005 Nu är studiegruppen startad i den här tråden: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=79177#79177 Citera
Recommended Posts