Gå till innehåll

Homegamenätverk i Linköping?


DCboy

Recommended Posts

Under det senaste året har båda de pokerklubbar som funnits i Linköping i princip fått slå igen, av olika anledningar.

Med tanke på det intresse det har tilldragit sig, både från pressen och från polisen, tänkte vi att det borde finnas ett alternativ till klubbarna.

Ett alternativ som inte kräver att man registrerar en förening i sitt eget namn, och därmed får ta smällen om något händer.

 

Vi (jag och ett par till) tror också att det i en stad som Linköping, men en stor mängd pokerspelare, borde finnas ganska många homegames, både stora och små, som säkert skulle må bra av lite nytt folk.

 

Därför bestämde vi oss för att starta ett forum, och på så sätt försöka skapa ett sätt att som "arrangör" ragga nya spelare och som spelare att hitta nya spel.

 

Tanken är att spelare och arrangörer på alla nivåer ska vara välkomna. Det är inte ett forum för endast high-rollers. Du är lika välkommen att berätta om ditt spel om det är en 20 kr freezout, som om det är ett 3 000/6 000 kr cashgame, så länge du välkomnar in nytt folk och gör det för att öka tillgängligheten av bra spel i Linköping.

 

För visst vore det juste, om man har tråkigt en kväll, att bara gå in på ett forum för att kolla var det finns ett bra spel att sätta sig vid, vilken dag i veckan det än må vara och hur mycket/lite pengar man råkar ha just den dagen?

 

Skicka ett PM till mig om du är intresserad, så berättar jag mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Det är ju iofs bra.

Problemet med det är i så fall att den/de inte verkar vara så pigg på att få nya spelare.

 

Jag har i alla fall inte lyckats hitta någon info om nåt sånt.

 

Och min förhoppning är att det här skulle kunna vara ett komplement/alternativ till en klubb. Det ena utesluter ju inte det andra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av de aktiva klubbar som jag känner till, verkar det vara relativt enkelt att bli medlem. De har dock i princip noll marknadsföring på nätet, så på så sätt är det svårt att bli medlem. När Bigslick var aktiv var det oftast gott om folk på turneringarna, och därför fanns det inget större intresse från den klubben att ta in fler medlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det är ju det som är det stora problemet, att de inte marknadsför sig, vilket gör att det är svårt att bli medlem. Jag vet ju som inte var jag ska gå.

 

Var medlem i BigSlick på den tiden det hände nåt där, men sen de slog igen har jag i princip fått sluta spela live.

Min tanke är nu att hitta ett alternativ. Hoppas det funkar... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det är ju det som är det stora problemet, att de inte marknadsför sig, vilket gör att det är svårt att bli medlem. Jag vet ju som inte var jag ska gå.

 

det är ju heller inte riktigt bara det där med klubbarna som är grejen. jag känner en väldans massa folk som lirar mycket hemma men som (till stor skillnad från alla oss som skrivit i den här tråden nu, lustigt nog...) känner en ganska stor tveksamhet inför att gå till en klubb.

 

det känns kanske lite dyrt, kanske lite otryggt med en massa "rutinerat folk", kanske en kombination av båda. att kunna knyta ihop de ställen dessa människor trots allt spelar på, dvs i folks olika kompisgäng, är väl ett sätt att ge oss alla fler speltillfällen. typ så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag tycker detta är ett grymt inlägg för jag har också saknat ett ställe där man kan öva upp sina liveskills genom att spela mot okända spelare. Jag är student och vi i klassen brukar dra ihop en turnering kanske 1-2 gånger i månaden med 10-20 spelare och 50 kronors insats. Dock så har ca. 8 av oss som regelbundet är med i turneringen fattat tycke även för cashgame vilket är en anledning till att vi har införskaffat oss ett pokerbord hemma i våran 4a. Vi ses kanske 3 gånger i veckan och lirar med 1/2kr mörkar och en max. buyin på 200 spänn. Vissa kanske tycker det är löjligt låga nivåer men som studenter trivs vi bra med detta (Även om några av oss spelar med 4 gånger så mkt pengar på nätet). Om någon kan tänka sig vara med någong gång och lira så är ni välkomna. Ni kan ju höra av er till mig om det finns intresse för ett live cashgame någon gång i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...