Gå till innehåll

Funderingar och råd till play money spelare?


Simon

Recommended Posts

Hej

 

Jag haller pa och lar mig mer om poker, spelar ofta, MEN inte med real money...

Ar det daligt att gora sa? har spelat nagra ganger med riktiga pengar och forlorat..sa jag vill garna lara mig forst med play money...

 

Vad kan ni ge mig for rad?

 

Mvh

Simon

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att alla spelare spelar TOTALT annorlunda när det inte gäller pengar. Detta betyder att om du vinner har detta inte lika stor betydelse för din skicklighet som i ett riktigt cashgame.

 

Play Money är ett sätt att lära sig knapparna och känna lite på det.

 

Tänk på att redan på denna nivå utveckla ett korrekt och vinnande spel.

 

Spela t.ex inte A6 off i tidig position, ty dessa fel kan hänga med dig i ditt vidare spel.

 

Beställ Small stakes holdem av Ed Miller och läs allt du kommer över.

 

Lycka till!

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Playmoney fyller bara två funktioner, och det är att lära sig reglerna (om man nu skulle vara osäker) samt att lära känna poker klienten. Annars är det helt meningslöst eftersom spelet skiljer sig så otroligt mycket åt från real money. Bättre att du skapar ett konto på en sajt som erbjuder microlimits och sätter in en liten slant där om du frågar mig iallafall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med till 100%. Jag spelade play money i kanske 20 minuter, för att lära mig klienten, sen började jag spela med real money istället. Jag tror att man blir en sämre spelare av att sitta och spela play money snarare än bättre.

 

Läs en bok och börja spela microlimit/lowstakes är nog ett klockrent tips :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med till 100%. Jag spelade play money i kanske 20 minuter, för att lära mig klienten, sen började jag spela med real money istället. Jag tror att man blir en sämre spelare av att sitta och spela play money snarare än bättre.

 

Läs en bok och börja spela microlimit/lowstakes är nog ett klockrent tips :)

 

Det ligger mycket sanning i detta. Flera siter erbjuder spel på 2cent/4cent och 5cent/10cent. Här räcker 50$ ganska länge. OCH Om du förlorar 50 $ på denna nivå då har du fått kunskap värd mer än din insats.

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte du kommer få med dig vidare mycket användbar kunskap från play-money borden. Men om det bara hjälper dig att bli van vid procedur och spelet är väl det bra.

 

Det är nog inte heller en dålig idé att läsa small stakes hold'em och försöka applicera tänkandet däri på play-money borden. Det ger dig vanan att tänka igenom dina pokerbeslut och att försöka utnyttja motståndarnas spel på bästa sätt. Sen kommer dina motståndare antagligen spela annorlunda när du börjar med pengar, så då får du ju anpassa ditt spel en aning.

 

Kan också vara en poäng med att spela på en site som rakear playmoneyborden. Raken är nämligen en jättestor faktor på låglimitborden och det kan verkligen bli ett gigantiskt gap i win-rate om man går från orakead playmoney till rakead realmoney. Vilket kan vara rätt så jobbigt för ens självuppfattning.

 

EDIT: Fast 2c/4c är nog en bättre idé-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man vill trana pa matematik/statistiken..i borjan sa varkar det vara bra eftersom jag endast konsentrerar mig pa det och kan lara mig det, slipper tanka pa att jag forlora pengar.

Jag ar inte radd for att forlora pengar men jag har lattare och lara mig matten med play money..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack killar for ett snabbt svar, vilka sidor kan man spela som lagst?

Jag rekommenderar Paradise Poker. Dels för att de har 0,02-0,04, men mest för att du inte går miste om någon saftig bonus genom att börja spela där. Detta eftersom det ofta krävs att du sätter in $500 för att maxa en uppstartsbonus och bonusar är viktiga delar av ens bankrullebygge tidigt i karriären.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Jag vid den här tiden 8-) runt Februari som det här sista inlägget är skrivet så spelade jag playmoneytourneys på bl.a party och pacific. Det körde jag i ett år och byggde upp 1000 playmoney till 300000 8-)

Vad jag vill säga är att cashgamen på playmoney är LOL, där går folk in med vad som helst. Men med MTT och SnG`s vill ju folk vinna och komma långt! Det är iallafall intrycket jag har fått. Så mycket tack vare det så har jag blivit riktigt bra i Sng`s och MTT`s. Men man har ju cashgame kvar :shock:

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...