fredrik99 Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Det är en 20+2kr på SS. Alla verkar spela lite löst så jag tror att jag är bäst med AQo. Rasken72 sitter på plats 2 med 1555.00 HERO sitter på plats 4 med 895.00 __VR__ sitter på plats 5 med 745.00 Breeeze sitter på plats 8 med 945.00 Hungrig sitter på plats 9 med 2920.00 rallycalle sitter på plats 10 med 2865.00 Breeeze satsar s mörken 50.00 __VR__ satsar l mörken 25.00 __VR__: --, -- Breeeze: --, -- Hungrig: --, -- rallycalle: --, -- Rasken72: --, -- HERO: As, Qc Pre-flop: Hungrig: Syna 50.00 rallycalle: Syna 50.00 Rasken72: Lägger mig HERO: Höj 350.00 __VR__: Lägger mig Breeeze: Lägger mig Hungrig: Syna 350.00 rallycalle: Syna 350.00 Flop (Board: Qh, 7h, 7d): Hungrig: Satsa 200.00 rallycalle: Höj 450.00 HERO: All in Rätt att gå All-In här? Som sagts tidigare verkar dom spela löst.Käns inte som att nån har en sjua då dom förmodligen slowspelat den. Eller ska man vänta på ett bättre tillfälle? - Fredrik Citera
jojje2k Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 du har ju halva stacken där inne så resten ska väl också in. Sätter dom på KQ och färgdrag. Varför skulle någon ha en sjua isåfall måste dom vara riktiga fiskar. Citera
der_ko Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Behöver du verkligen en analys på den här handen? PS sätter någon eller båda fi på en 7a inte alls omöjligt att de sitter med A 7 Citera
Hjort Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Ställ preflopp. Som det är så är det all-in. Citera
eurythmech Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Sätter dom på KQ och färgdrag. Varför skulle någon ha en sjua isåfall måste dom vara riktiga fiskar. Varför skulle dom inte kunna ha andra händer? Spelare som limpar för att sedan syna raise till 7xbb är riktiga fiskar. Mot löst och dåligt motstånd är push preflop standard. Citera
MannenMedH Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Hjort och eurythmech, menar ni alltså att man ska ställa in 18BB direkt preflop? är inte det lite överbet? för övrigt är det nog hyfsat sannolikt att iaf en av dom har en sjua, AA/KK är faktiskt inte omöjligt heller, jag tror dock att du är lite för investerad för att kunna lägga när du träffar damen här... hmmm, det är bara det att dom väldigt ofta betar just som rallycalle om dom har tex triss... lutar åt en fold ändå faktiskt... för mig personligen är det nog en sån hand jag lägger ibland men synar för det mesta.. Citera
eurythmech Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Det är ingen överbet om man med överbet menar bet större än vad som är befogat. Vi får helt enkelt svårt att plocka hem potten som den är mot dessa tomtar om vi gör en raise som OP gjorde. Vad gäller floppen så finns givetvis inte fold på kartan. Citera
fredrik99 Postad 14 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Tackar för alla svar. Så all-in på floppen är givet alltså, tyckte det själv också då man träffar TPTK och har ca halva stacken inne och det finns många händer de spelar som jag slår här. Men som det sas tidigare i tråden så kanske det skulle vara en push pre-flop? Hur ska man tänka i den situationen pre-flop, 2st lösa spelare limpar och man har en brodway hand på knappen. Citera
Zebulon_M Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Varför raisa 7*BB preflop me den handen? Den e ju inget monster. Om du redan bestämt dig för en stop and go tycker jag raisen e ok, men så stark e inte handen. Jag tycker antingen en raise me 3-4*BB eller allin preflop. Som de e nu har du ju inget annat val än att trycka in. Nu var det ett tag sedan ja lirade 20$ sit and go men känns som att de e ytterst få om knappt någon som ändå skulle svara på en sådan raise me A,7. KQs JJ-AA känns troligare Citera
Hjort Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Hjort och eurythmech, menar ni alltså att man ska ställa in 18BB direkt preflop? är inte det lite överbet? Inte särskilt iom att alla andra storlekar commitar en. Om alla viker så är det ju för den delen ett riktigt fint resultat. Ska man beta mindre än all-in tycker jag att 4bb är lagom. Tillräckligt för att isolera, samtidigt som man har lite leverage kvar på på floppen. Dessutom så verkar ju OP inte direkt ha järnkoll på postfloppspelet vilket ännu mer talar för ett ställ. Citera
vetgirig Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Hjort och eurythmech, menar ni alltså att man ska ställa in 18BB direkt preflop? är inte det lite överbet? Nej, så fort som man bettar mer än 40% av en chips så är det lika bra och ställa in resten med. Man har inte pottodds och lägga sig om motståndarna skulle höja så det är lika bra och ställa in degen direkt. Även om man vet att FI som ställer in har AK så är det rätt och syna pre-flopp pga pottoddsen. Hero har bara 895 - därför finns ingen anledning och betta 350 och spara resten. Citera
fredrik99 Postad 14 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2006 När jag gjorde preflop beten så räknade jag lite snabbt och komfram till 7xBB då det var 2st limpare innan så ca 5+2 verkade vara nummret jag sökte, reagerade inte på att det faktiskt är 40% av min stack En anledning till den lite större än vanliga beten var också just pga att de är lösa så det ska skrämma dem lite mer och få dom att folda. Men som föreslagits här ovan hade nog en bet på 4xBB haft samma utslag eller en all-in bet direkt. Men säg att man betat 4xBB och de synat, vad gör man på floppen då? Har man investerat såpass lite att en fold är möjlig där då med en bet och raise före. Citera
eurythmech Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Men säg att man betat 4xBB och de synat, vad gör man på floppen då? Har man investerat såpass lite att en fold är möjlig där då med en bet och raise före. Tveksamt. Känns som att tomten kan slå om på alla Q lika gärna om på alla 7. Men det finns lika många kvar av båda korten i leken, och vi får ävl anta att han hellre spelar Q... Dessutom lär han ju kunna slå om med luft också. Tomtar är så lustiga. Citera
MannenMedH Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 okej, en all in är väl alltså att föredra före en 7BB bet om man inte gör den för att få in lite mer pengar och sen ställa oavsett flopp. men hursom måste det vara bättre att ha en 4BB som standardraise. Att ställa hela faderullan 18BB som standard känns exploitable...eller? hmmm, det är bara det att dom väldigt ofta betar just som rallycalle om dom har tex triss... lutar åt en fold ändå faktiskt... det där var riktigt dumt skrivet >_< kom på att potten liger på typ 1100 till floppen mot hans 550 så man kan såklart inte lägga nej om vi nu säger att fredrik99 raisade till 200 istället och båda synar så ligger potten på 700 och han har ungefär lika mycket i stacken. ställer han in behöver han bara vinna potten ca 1 på 3 och det ska till en ordentlig read för att han inte ska göra det. Citera
eurythmech Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Mja alltså, om 4xbb i praktiken innebär att vi 2/3 får spela en trevägspott på en missad flop så vette fan... Citera
fredrik99 Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Tack för all intrassanta svar, verkar som om det är slutdiskuterat så här kommer vad som hände i handen: Flop (Board: Qh, 7h, 7d): Hungrig: Satsa 200.00 rallycalle: Höj 450.00 HERO: All in Hungrig: Lägger mig rallycalle: Syna 545.00 Showdown: HERO visar: As, Qc (två par, damer och sjuor) rallycalle visar: 10c, Qd (två par, damer och sjuor) Turn (Board: Qh, 7h, 7d, 4c): River (Board: Qh, 7h, 7d, 4c, 8h): Huvudpott: HERO vinner potten på 2415 med två par, damer och sjuor, ess sidokort. Citera
Recommended Posts