Gå till innehåll

NLT - Synad preflophöjd KK-QJs på flop


MarcusK

Recommended Posts

Spelet är 10-manna NL-25 (0.25/0.15) på little woods. Jag sitter på sb.

 

Preflop:

 

Pos. 1 Sb MarcusK 0.15....:club:K :diamond:K, 6.50$

Pos. 2 BB 0.25

Pos. 3 raise 0.75, 20$

Pos. 4 fold

Pos. 5 fold

Pos. 6 call 0.75, 16$

Pos. 7 fold

Pos. 8 call 0.75, 20$

Pos. 9 fold

Pos. 10 fold

 

Pott: 2.65$

 

Pos. 1 Sb MarcusK raise 2.50$

Pos. 2 BB fold

Pos. 3 call 2.50$

Pos. 6 call fold

Pos. 8 call 2.50$

 

Pott : 8.40 $

 

Flop: :heart:Q :heart:J :spade:7

 

Vad gör jag nu? Jag har 4$ kvar och potten är på 8.40$. Jag förundras över att jag överhuvudtaget blir synad preflop. Det 5.65$ i potten efter min höjning preflop och jag har 4$ kvar. Att pos. 3 skulle syna mig med skitkort borde inte vara möjligt eftersom min lilla stack inte ger några implicita odds. Nåja om han kalkylerar att kunna vinna 9.65$ med 1,75$ insats så är det väl ändå implicita odds. Egentligen gör jag väl en för liten preflophöjning.

Men jag har ändå svårt att tro att han spelar med vad som helst. Spelaren i pos.3 har dock synat några höjningat på 4-5 ggr BB.

Spelaren i pos.8 har jag noll koll på. Men sammantaget tycker jag att knappast skulle bägge spelarna sitta med "skit". Någon av dem misstänker jaq sitter med QQ eller JJ, eller QJ. Men nåja, vad skall jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter enkelt att bara ställa in. Den allmänna uppfattningen tycks vara att eftersom jag har så lite kvar och potten är förhållandevis stor så är det bara att ställa in. Nå nu checkade jag istället. Hur skulle ni tolka det om ni var fi?

 

Jag skulle tolka det som att du hatar pengar och älskar att ge gratiskort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu var det så att jag checkade. Tror ni jag skulle ha skrämt bort de båda motståndarna genom att dunka 4$ i bordet? Jag menar vad gör det för skillnad om jag synar en eventuell bet eller agerar förtst? Skillnaden måste väl ligga i att jag skulle skrämma bort dem med en bet? Jag tror inte att en 4$ bet skulle ha skrämt bort båda så därför checkade jag.

 

Jag tänker mig att mina motståndare borde ha satt mig på ett högt par redan vid min preflopbet. Jag reraisade ändå en höjning på 3xBB (i pos. 3) + 2 synar av den. En sådan höjning jag gör här så borde ingen ha trott att jag skulle göra med tex. AK från sb. Därför ser jag det som troligt att de anade att jag satt på ett högt par.

Med QJ på bordet så borde mina fi då rimligtvis tro att jag sitter med överpar eller triss.

Om tex. pos.3 då ändå betar hårt, med en fi ännu efter sig och med mig som trolig synare så måste han ha en rejäl träff. Jag ville se hur de agerade.

 

Försök nu släppa den här första frågan gällande min första postflopaktion. Jag har nu checkat. Hur skulle ni som fi tolka min check? Kom med lite funderingar och skjut inte från höften bara. Jag säger inte att min check var det bästa men jag har sett och gjort otaliga förhastade all ins post flop så jag vill gärna ifrågasätta den "självklara" all in -beten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök nu släppa den här första frågan gällande min första postflopaktion. Jag har nu checkat. Hur skulle ni som fi tolka min check? Kom med lite funderingar och skjut inte från höften bara. Jag säger inte att min check var det bästa men jag har sett och gjort otaliga förhastade all ins post flop så jag vill gärna ifrågasätta den "självklara" all in -beten.

 

Jag skulle nog tolka det som att du hade AK och var kass. Därför skulle jag gladeligen ta mitt gratiskort och försöka plocka hela din stack som du så vänligt försöker bjuda på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sådan höjning jag gör här så borde ingen ha trott att jag skulle göra med tex. AK från sb. Därför ser jag det som troligt att de anade att jag satt på ett högt par.

Med QJ på bordet så borde mina fi då rimligtvis tro att jag sitter med överpar eller triss.

 

Missade detta.

 

1. Varför i hela friden skulle du inte kunna reraisa med AK?

2. Varför i ännu mer hela friden skulle du ge gratiskort med överpar eller set? Brädan är galet dragvänlig och du har ett halvt pottbet kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara lite seriös så har du bara ett halvt pottbet kvar i stacken vilket gör att du måste ställa in oavsett vad du har, även om du så skulle ha AK.

 

För att visa hur dåligt ditt spel är kan jag ge några exempel på vad de kan tänkas ha som du slår. ALLA Q och J kommer att betala av dig. Rimliga händer du slår är AQ KQ QT, AJ, KJ, JT. Dessutom kan de vara fulla/korkade/ha för mycket pengar så de kan egentligen ha alla Q och J. Många skulle nog även betala av med en 7a, tex A7, T7s, 97s, 87s, 75s. Pocketpar mellan J och 7 kan också mycket väl tänkas syna. Vissa idioter skulle kanske även syna med Ax. Dessa är alla händer med par som du slår. Kanske de betar om du checkar, kanske inte.

 

De skulle också kunna ha drag. AKx, ATx, KTx, T9x synar alla. Självklart kommer även vilka två hjärter som helst att syna. Det är inte troligt att dessa kommer att beta om du checkar vilket gör att du kommer att ge dem gratiskort.

 

Slutligen finns det de händer som slår dig: QQ, JJ, 77 och QJ är de mest troliga. Även Q7 och J7 är möjliga, dock osannolika (men de var ju soooooooted?). Dessa är du dock tvungen att betala av.

 

Den ENDA gången det kommer att löna sig att checka är när: båda motsåndare är helt tomma OCH en av dem beslutar sig för att bluffa. Detta händer kanske en gång på hundra.

 

Om du faktiskt funderar på att folda så måste jag i all vänlighet råda dig att sluta spela poker. Märks det att jag har tråkigt på jobbet? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...