Gå till innehåll

Omöjligt att inte vinna WSOP ME?


OV1

Recommended Posts

Tänk dig att du av någon anledning får se motspelarnas hålkort vid varje giv av WSOP.

 

Finns det någon chans att man inte vinner hela turneringen? Kan man klanta bort det?

 

(Sen att det ser skumt ut i TV när man foldar KK preflop när man vet att Phil Gordon har AA i bb, är en annan femma ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog inte säkert - om motståndarna går all-in mot dig hela tiden, så tappar du vapnet att kunna beta när du har dom slagna på river, och även om du väntar in massa 70/30-lägen så är det inte säkert.

 

I praktiken är du garanterad en finalbordsplats, i teorin inte ens det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Men hur torskar man?

 

Det var det jag undra. Om nån kan komma på ett scenario där man skulle kunna åka ut. Jag kom inte på något.

 

Du har AA han har 67s

 

flopp A 9s A

 

han ställer in, synar du? Om ja så drar han ut dej med en färgstege, jag lovar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doeh! :roll:

 

 

Sannolikheten är mycket låg för att vinna även under dessa premmiser då man garanterat ändå blir intvingad i all in situationer som man lär förlora till slut även som overdog.

 

Skillfaktorn har även en stor betydelse då man måste bedöma fis agerande. Har man lite skill lär man inte ens komma på topp 500 eller nåt.

 

Har man mycket skill så lär väl topp 100 vara rimligt. Finalbord går fetbort. Då krävs även en hel del tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl i praktiken vara omöjligt att torska om du bara ger dig på småstackar hela tiden och sakta men säkert ökar din stack, säg att du i varje 70/30 läge synar en allin men bara med 20% av din stack, bör du då inte kunna garantera dig själv en plats fantastiskt långt fram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndaren har samma stack som dig och ställer med KK.. Du synar med AA. Brädan kommer Kxx x x och du är ute? Iofs så skulle du kunna folda emot alla som trycker dig och som har mer marker för att chansen att du ska åka ut finns.

 

I ett normalt spel lär du hinna bygga din stack tillräckligt fort genom att bara möta shortstack där du har fördel 30/70 el 60/40 för att till slut bli chippie, väl där fortsätter du att attackera den med minst chips för att sedan öka, har svårt att se ett läge där du ska torska då.

 

För i den hypotetiska frågan antar jag att de övriga spelar mot varann som vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doeh! :roll:

 

 

Sannolikheten är mycket låg för att vinna även under dessa premmiser då man garanterat ändå blir intvingad i all in situationer som man lär förlora till slut även som overdog.

 

Skillfaktorn har även en stor betydelse då man måste bedöma fis agerande. Har man lite skill lär man inte ens komma på topp 500 eller nåt.

 

Har man mycket skill så lär väl topp 100 vara rimligt. Finalbord går fetbort. Då krävs även en hel del tur.

 

Kan du ge mig exempel på hur jag kommer i dessa all-in situationer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndaren har samma stack som dig och ställer med KK.. Du synar med AA. Brädan kommer Kxx x x och du är ute? Iofs så skulle du kunna folda emot alla som trycker dig och som har mer marker för att chansen att du ska åka ut finns.

 

Blixtfold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doeh! :roll:

 

 

Sannolikheten är mycket låg för att vinna även under dessa premmiser då man garanterat ändå blir intvingad i all in situationer som man lär förlora till slut även som overdog.

 

Skillfaktorn har även en stor betydelse då man måste bedöma fis agerande. Har man lite skill lär man inte ens komma på topp 500 eller nåt.

 

Har man mycket skill så lär väl topp 100 vara rimligt. Finalbord går fetbort. Då krävs även en hel del tur.

 

Kan du ge mig exempel på hur jag kommer i dessa all-in situationer?

 

Det handlar inte bara om all in situationer. Även andra händer som man spelar kommer man att förlora och de kommer ta på ens stack.

 

Men exempel är när man har bra drag och bra potodds. Speciellt mot slutet när man blir tvingas in i all in situationer på grund av odds. Spelar ingen roll om man har råd med några all ins mot mindre stackar för man lär förlora två på rad osv.

 

Turenfaktorn är helt enkelt för stor i en enkild turnering. Speciellt i dag när det är mycket tomtar i WSOP som inte spelar så rationellt.

 

Även om man kan se korten kan man inte sitta och vänta på helt optimala förutsättningar hela tiden. Då blir man utblindad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doeh! :roll:

 

 

Sannolikheten är mycket låg för att vinna även under dessa premmiser då man garanterat ändå blir intvingad i all in situationer som man lär förlora till slut även som overdog.

 

Skillfaktorn har även en stor betydelse då man måste bedöma fis agerande. Har man lite skill lär man inte ens komma på topp 500 eller nåt.

 

Har man mycket skill så lär väl topp 100 vara rimligt. Finalbord går fetbort. Då krävs även en hel del tur.

 

Kan du ge mig exempel på hur jag kommer i dessa all-in situationer?

 

Det handlar inte bara om all in situationer. Även andra händer som man spelar kommer man att förlora och de kommer ta på ens stack.

 

Men exempel är när man har bra drag och bra potodds. Speciellt mot slutet när man blir tvingas in i all in situationer på grund av odds. Spelar ingen roll om man har råd med några all ins mot mindre stackar för man lär förlora två på rad osv.

 

Turenfaktorn är helt enkelt för stor i en enkild turnering. Speciellt i dag när det är mycket tomtar i WSOP som inte spelar så rationellt.

 

Även om man kan se korten kan man inte sitta och vänta på helt optimala förutsättningar hela tiden. Då blir man utblindad.

 

Du verkar tro att vi hela tiden kommer att ligga på average stack och att vi i varje all in-situation kommer att vara nära utslagning. Om man inte har rejält med otur eller är riktigt dålig skulle man rätt enkelt kunna komma upp i ungefärlig chiplead efter dag 1, efter det skulle man kunna stjäla som attans, samt spela en massa 80/20-lägen där vi bara riskerar ~10% av stacken åt gången. Efter bara dag två eller tre tror jag att man mer eller mindre skulle ha säkrat vinsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var värst vad alla fokuserar på all-insituationer preflop.

 

Jag är helt med på att det kan gå åt pepparn om man ser motståndarns kort i en turbo-SnG, men här handlar det om en massa djupstackslir och om man ser motståndarnas kort har man en sån fördel att en 80% chans att dubbla upp inte känns så attraktiv längre. Alltså undviker man de situationerna och spelar försiktigt fram till river då man vet om man har vunnit.

 

Tänk bara vad man kan vinna på att värdebetta där med halvdana händer och på att strunta i att syna motståndarens värdebet.

 

Tänk också vad man kan tjäna på återstölder pre när man ser att något verkligen har skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...