Baloos Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 Japp det verkar vettigt P(A) * P(B) * P icke© = 0,252 P(A) * P© * P icke(B) = 0,112 P(B) * P© * P icke(A) = 0,072 p(A) * p(B) * p© = 0,168 = 0,604 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kungbohman Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 Shahin: Grindar du fortfarande mot bilen på Stars? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 13 Mars , 2007 Rapport Share Postad 13 Mars , 2007 Shahin: Grindar du fortfarande mot bilen på Stars? Typ kanske. (= As a result of the server crash on March 3, many Supernova players were unable to play in the $50,000 freeroll that was scheduled for that afternoon. The crash occurred while registration was open, but before the tournament began. When the tournament was canceled, the prize money was distributed among the players who had already registered. Out of fairness to all of the other players who were Supernova on March 3, we have decided to credit $76.57 to the accounts of all Supernovas who did *not* have the opportunity to share in the prize pool that day. $76.57 has been credited to your account. Thank you for being a PokerStars Supernova VIP, and thank you, as always, for playing on PokerStars. Skön sajt. Spelade en HU SNG idag och kom i ett läge där jag inte vet vad som är korrekt. Orkar inte kolla upp rätt del i forumet så tar det här.. (= Blinds 50/100. Han har 880 jag har 2120. Jag har vunnit en coinflip och gått all in 2 ggr senaste tre händerna och han har passat. Han har BB, och jag har A9s. Om jag limpar vet jag att just den här motståndaren går all in 9/10 gånger. Är det då korrekt att limpa och få en all in i ett troligt 60/40 scenario eller vill man bara sno hundringen genom att gå all in o få ner han på 780? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 13 Mars , 2007 Rapport Share Postad 13 Mars , 2007 Spelade en HU SNG idag och kom i ett läge där jag inte vet vad som är korrekt. Orkar inte kolla upp rätt del i forumet så tar det här.. (= Blinds 50/100. Han har 880 jag har 2120. Jag har vunnit en coinflip och gått all in 2 ggr senaste tre händerna och han har passat. Han har BB, och jag har A9s. Om jag limpar vet jag att just den här motståndaren går all in 9/10 gånger. Är det då korrekt att limpa och få en all in i ett troligt 60/40 scenario eller vill man bara sno hundringen genom att gå all in o få ner han på 780? Limp måste väl isåfall vara det självklara? Om du ställer och får fold så kan ju fi i nästa hand openställa och vinna tillbaka hundringen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 13 Mars , 2007 Rapport Share Postad 13 Mars , 2007 Att trappa genom att limpa måste ju vara överlägset. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 13 Mars , 2007 Rapport Share Postad 13 Mars , 2007 Du har 62.8% mot random hand. Hans cEV om allintrappen lyckas blir alltså (1-0.628)*1760=654, vilket ju är betydligt mindre än 780 så om du har rätt i 9/10bedömningen måste det vara rätt att trappa. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 13 Mars , 2007 Rapport Share Postad 13 Mars , 2007 Att trappa genom att limpa måste ju vara överlägset. Det som är grejen, trappa med Ax känns alltid så jävla larvigt, ska han dega in med QT så ska ja skrika "sååååja!" (?) Jag är ganska säker på att jag varierar mig ang det här, men vore kul o se vad mattenör.. ehh mattegenierna säger (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 13 Mars , 2007 Rapport Share Postad 13 Mars , 2007 Hur kan du vara 90% säker på att han degar om du limpar? Brukar du limp-folda? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 13 Mars , 2007 Rapport Share Postad 13 Mars , 2007 Skulle hans push range (efter limp) vara större än call+(check och träff)? Brukar du limp-folda? Eller för att ta det ett steg längre, brukar du limpa i den fasen av hu spel? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 13 Mars , 2007 Rapport Share Postad 13 Mars , 2007 Är det då korrekt att limpa och få en all in i ett troligt 60/40 scenarioBör det vara. Särskilt som du inte kommer snitta 100-ingen om du ställer, bör ju vara en aning mindre. Eftersom det inte finns något större spelutrymme så ska det ju rätt mycket till för att du ska ha så mycket bättre vinstchans än proportionellt mot markerna. Det här bör vara ett av ställena som du plockar upp extra edge på och att då spela standard känns ju som om du faktiskt jämnar ut edgen snarare än plockar extra. Dessutom så missar du ju inte potten om han checkar. Eftersom du har en bra hand i position kommer du ju fortfarande snitta 60 marker eller något sånt. När du får all-in så är det ju 54% färdigt, 36% spela vidare med djupa staplar (vilket ju gör att du kan sno åt dig lite mer orättvist övertag jämfört med shortstackspel) och 10% ta en flopp med bra hand i position. Känns som en rätt safe limp under dina förutsättningar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Sansrom, Jag vet det eftersom han är tiltad, vann en all in och gick all in 2 händerna innan dess, så vill han inte torska så måste han gå all in där, kan säkert säga att han typ gör det oftare än 9 av 10 (= Har spelat väldigt mycket mot han också, man känner av sånt, han är ganska bra. Baller, ja det gör jag och det gör alla andra också, kanske gränspuck när dom har just 800 marker och det beror givetvis på handen. Limpar ju inte in med 22 eller 33 precis, men vissa händer funkar. Slutet av dessa HU SnG brukar nästan vara som limit. Man limpar, sen limitbettar man i pos på floppen och dom släpper i princip varje gång. Det beror på hur motståndaren är, vissa går all in med any2 på blinds 50/100 men majoriteten lirar väldigt tight då. Jag utnyttjar det genom att limpa nästan allt och sen limitbetta floppen som sagt. Funkar bra men är han väldigt aggro får du ju dega in först istället. Hjort, jo limp känns optimalt. Jag insåg det efter jag ställde in (= Har väl lite med nivå man spelar på o göra också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Fan är det krig i chatten i dag eller ? rockets23: ag rockets23: fha rockets23: rh rockets23: ah rockets23: h Shahin86: 2 easy rockets23: e rockets23: th Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Fan är det krig i chatten i dag eller ? rockets23: ag rockets23: fha rockets23: rh rockets23: ah rockets23: h Shahin86: 2 easy rockets23: e rockets23: th Brukar väl oftast va det mot mig, har en tendens att tilta upp motståndarn (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kungbohman Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Vad nickar du på Stars Shahin? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Vad nickar du på Stars Shahin? åsså sträcker vi upp ögonen ett hopp upp Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Vad nickar du på Stars Shahin? Läser du ofta brädan fel? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Vad nickar du på Stars Shahin? Shahin86... Han frågar nog eftersom man aldrig hittar mig när man söker eftersom jag tagit bort den funktionen... Brukar va lätt o hitta mig när jag spelar. 500 dollars hu. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Stars nere? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Stars nere? verkar så satt i en match tryck in 207.139.97.110 i rutan på denna sida http://www.ip-adress.com så fastnar skiten i Canada nånstans Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Den som vill ha ett gott skratt skall ta en titt på Poker After Dark. Titta på tisdagens avsnitt, slutet på del två. Jennifer Tilly floppar top set i J på JTx bräda mot Antonius, turn K (check/check), river K. Check av Antonius, Tilly....checkar bakom. Minerna från Ivey, Harman och gänget är helt fantastiska. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Tilly: "I thought you hade pocket kings" Precis den handen jag skulle sätta någon på också när jag höjt från knappen och SB synat. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Vilken dag/segment är det som Lindgren dissar Gordon? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Den som vill ha ett gott skratt skall ta en titt på Poker After Dark. Titta på tisdagens avsnitt, slutet på del två. Jennifer Tilly floppar top set i J på JTx bräda mot Antonius, turn K (check/check), river K. Check av Antonius, Tilly....checkar bakom. Minerna från Ivey, Harman och gänget är helt fantastiska. wow så dåligt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Är dig i hassorna på leaderboarden shahin, fast ändå inte typ. Ge mig några liv till bara så.. PokerStars Game #8900783181: Tournament #45265540, $550+$20 Hold'em No Limit - Match Round I, Level I (10/20) - 2007/03/14 - 15:38:50 (ET) Table '45265540 1' 2-max Seat #1 is the button Seat 1: Hajen007 (2960 in chips) Seat 2: rockets23 (40 in chips) Segerns sötma får semlor att se feta ut. Vem är Kriga förresten, han verkar het. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Är dig i hassorna på leaderboarden shahin, fast ändå inte typ. Ge mig några liv till bara så.. PokerStars Game #8900783181: Tournament #45265540, $550+$20 Hold'em No Limit - Match Round I, Level I (10/20) - 2007/03/14 - 15:38:50 (ET) Table '45265540 1' 2-max Seat #1 is the button Seat 1: Hajen007 (2960 in chips) Seat 2: rockets23 (40 in chips) Segerns sötma får semlor att se feta ut. Vem är Kriga förresten, han verkar het. lol... skämtar du? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts