Cash Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Bra från första sekunden till sista. Dont overdrive plz. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Bra från första sekunden till sista. Den blev ganska bra här i slutet iaf (= Alla avsnitt på 24h, hm... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Från 2+2: "Then I came up with two reasons to move all-in. I was looking to make a play that would go well with "lol donkaments" and I wanted to go all-in one time on TV with a good hand instead of a bluff, so that tournament opponents will note that I may have something when I do this." -Barry Barry Greenstein är mannen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Jag har dragit en slutsats gällande februari månad. Slutsatsen är att jag av rent ointresse spelat totalt värdelöst på 1/2 och 2/4 (i princip breakeven med undantag för Party fullring som agerat sedelpress vid ett par tillfällen) men att jag spelat ett fantastiskt A-game när jag skottat (och självklart haft lite flyt också, som i 25/50-potterna jag postat i dagboken). Jag måste hursomhelst skärpa mig i mars. Jag har gått igenom alla större skottningspotter och jag har faktiskt fått in pengarna med ett EV på 0.65 eller bättre alla gånger utom en (10/20 party, AKKxss, push på T5xr flopp mot T987ds - min hand stod chockerande nog vid rivern). Resultatet är att skottningssifforna ser minst sagt trivsamma ut. Top set i A har dock inte varit så trivsamma där jag förlorat två inköp på full ring 5/10, men undantaget det så är det rätt grönt i summeringen. En detalj att notera kan vara att nästan allt spel på Party 2k varit shorthanded med undantag för ovannämnda AKKx-push på floppen för totalt $950 som skedde på ett 10-mannabord (jag fick in 300 preflop). I övrigt kan jag meddela att jag har fått min beskärda del enoutare den här månaden. Jag satt i december och funderade på när jag sist åkte på enoutare vid set-vs-set situationer och kom fram till att det borde vara dags för ett helt kluster snart med tanke på vilket flyt jag haft tidigare. Jag hoppas det blir bättre på den fronten nästa månad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Från 2+2:Barry Greenstein är mannen. LOL Documents Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Min 2 1/2-åriga dotter har konstruerat sitt första skämt. Det går så här: "Pappa, vet du vad?" "Nej?" "Jo!" Följt av en skrattattack. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Min 2 1/2-åriga dotter har konstruerat sitt första skämt. Det går så här: "Pappa, vet du vad?" "Nej?" "Jo!" Följt av en skrattattack. I guess you gotta be there? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 I guess you gotta be there? Hon är 2 1/2. Det är inte Denis Leary vi pratar om. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Hon är 2 1/2. Det är inte Denis Leary vi pratar om. Visste inte vem det var innan jag googla ... F.ö. vill jag också ha en kid, dock så skulle jag helst se till ifall men kunde slippa tonårs-tiden. Ska se vad jag kan ordna ... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Che Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 tack för tvn shahin, dock var fanns det bara 40tummare LCD attb eställa till europa men en födelsedagspresent man slipper steka mera på. kram Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Min 2 1/2-åriga dotter har konstruerat sitt första skämt. Det går så här: "Pappa, vet du vad?" "Nej?" "Jo!" Följt av en skrattattack. Smilla gör ibland tecknet för t.ex. en fjäril eller björn, sen när man frågar "Var?" så pekar hon åt något random håll, och när man tittar ditåt så börjar hon asgarva. Gotcha Pappa, liksom. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Visste inte vem det var innan jag googla ... F.ö. vill jag också ha en kid, dock så skulle jag helst se till ifall men kunde slippa tonårs-tiden. Ska se vad jag kan ordna ... Jag älskar barn mellan typ två till tio... slipper gärna blöjperioden och vill inte veta av att dom rätt som det är säger "moped". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Min 2 1/2-åriga dotter har konstruerat sitt första skämt. Det går så här: "Pappa, vet du vad?" "Nej?" "Jo!" Följt av en skrattattack. Betydligt inteligentare än många andra skämt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Mycket fyndigt skämt. Hoppas grabben (2,33år), ska hitta på nåt kul snart. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EAK Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Mycket fyndigt skämt. Hoppas grabben (2,33år), ska hitta på nåt kul snart. Lär honom att säga lol donkaments? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 På tal om barn: En stor shoutout till pokerforums egna Mauau som blev pappa natten tills igår, en fyra kilo och 52 cm lång guldklimp med attityd som en punkrockare. Grattis big daddy! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 På tal om barn: En stor shoutout till pokerforums egna Mauau som blev pappa natten tills igår, en fyra kilo och 52 cm lång guldklimp med attityd som en punkrockare. Grattis big daddy! Word på det! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 tack för tvn shahin, dock var fanns det bara 40tummare LCD attb eställa till europa men en födelsedagspresent man slipper steka mera på. kram Det är inga problem, grindat in TVn pt 4 personer på stars i år (= Samtidigt som jag spelat in exakt 170K VPP på två månader. Spelade knappt på mitt konto i Januari, så jag skulle faktiskt tro att jag blir Super Elite Nova (1 Miljon VPP) precis innan november. Man får Monte Carlo och Bahamas (eller Wsop..) då samt WCOOP inträde. Blir bra rakeback. Jag hoppas o tror man inte behöver spela i Starskläder då. Hm. Då kommer jag för övrigt ha råd med porschen också. Kommer ha över 3 miljoner FPP's, men jag har hört att dom inte skickar den till Sverige utan att man får nöja sig med 40k dollar vilket är ganska värdelöst, någon som har 100%ig info? Ska duscha sen iväg till Klubben, tror dom ska försöka radiosända det här på nåt sätt så kolla in hemsidan, kan hända nåt kul (= Till dess, LYCKA TILL MED POKERN Editza; Hur många fpp för ett körkort? (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Det är inga problem, grindat in TVn pt 4 personer på stars i år (= Jag måste klonka en MTT så Shahin kan spela på mitt konto... Kul sidonotering är att Shahin faktiskt spelat en gång på mitt konto. Det tog exakt 10 minuter innan min MSN var full av kommentarer från diverse pokerpolare i stil med "Men herregud, är du på tilt?", "Hur mår du? Du kan väl inte spela så där högt?" och "Skottar du eller är du jättetiltad?". Jag hade rätt roligt åt det hela. Det blev dock bara 500 VPPs, men det var fullt tillräckligt för att jag skulle slippa den sista grinden för att bli goldstar månaden därefter vilket jag var mycket tacksam för. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 För allmän kännedom: Donkeykilla2 på Stars 5$-SnG tycker att jag är en donkey. Vems/vilkas dagbok ska man använda när man är rastlös och bara vill skriva lite skit? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Vems/vilkas dagbok ska man använda när man är rastlös och bara vill skriva lite skit? Välkommen hem. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Det här är alltid lika pinsamt imho. Cashout request time: 2007/03/01 12:16:06 Cashout amount: $1500.00 $1500.00 has been automatically credited back to your NETeller account (***********). This amount is now available at NETeller. Kort och gott, jag är +1.5k på tre dagar på pokerstars (tack vare 1.7k via HU 5/10, hoho) och cashar ut lite extrapengar till Neteller. Och det går insta för att jag backade så mkt i Oktober. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Jag vann en fin pott idag förresten. +1.4k på en pott är i alla fall mycket för mig. Party Poker Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $10/$20 10 players Converter Stack sizes: UTG: $1860 UTG+1: $1417 UTG+2: $7996.50 MP1: $340 MP2: $5948 MP3: $888 CO: $2000 Button: $2484 SB: $1960 Hero: $730 Pre-flop: (10 players) Hero is BB with UTG raises to $100, UTG+1 folds, UTG+2 calls, MP1 calls, MP2 folds, MP3 calls, CO folds, Button calls, SB folds, Hero calls. Flop: ($640, 6 players) Hero checks, UTG checks, UTG+2 checks, MP1 checks, MP3 checks, Button checks. Turn: ($640, 6 players) Hero raises all-in $630, 2 folds, MP1 calls all-in $240, MP3 calls, Button folds. River: ($2140, 1 player + 2 all-in - Main pot: $1330, Sidepot 1: $780) Results: Final pot: $2140 Hero shows MP1 doesn't show MP3 shows Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 2 Mars , 2007 Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 Ser jag fel eller hade Fi1 par plus hålpipa och Fi2 har tvåpar? Alltså är alla sådär dåliga på omaha? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 2 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 Det är sant, jag har ett EV på 0.80 i potten på turnen...och jag som satt och rutinerat stönade "kolla när en ruter landar på rivern...tja, jag kan ju inte göra mer än så här i alla fall" när jag ställde. Så svaret är: Tydligen. Fast om de var skottare (MP1 drog efter den här handen, MP3 minimireloadade och fortsatte sin relativt misslyckade shortstacktaktik) så är det nästan standard, en del människor blir tokiga när de skottar och försöker verkligen bara klonka med tvåpar och liknande mot färdiga händer när potterna blir lite semistora på turnen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts