Nickefik Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Vad heter kalle ankas moster? Släktträd När vi nu ändå är inne på sånt här, sitter någon inne med lite info om Bamse? Min pojke är ju Bamsefantast, så något likande skulle uppskattas! HeFo kanske? Du verkade ju ha lite koll. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hefo Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Vad heter kalle ankas moster? Släktträd När vi nu ändå är inne på sånt här, sitter någon inne med lite info om Bamse? Min pojke är ju Bamsefantast, så något likande skulle uppskattas! HeFo kanske? Du verkade ju ha lite koll. Jo, man är ju ett gammalt Bamse-fan faktiskt. Men vad vill du veta? Skalman är ju favoriten. Men hur kan han inte vara nöten när han uppfinner två tidsmaskiner och en fantasireaktor, och dessutom kan plocka fram t ex en seismograf eller en automatisk honungsletare ur skalet när han vill? Sen är man ju grymt impad av ABC-saften och sist men inte minst rajtantajtan-batteriet! Det skulle man ha i laptopen på flyget... /HeFo Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hefo Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Bingon; spelat kanske sju timmmar utan o ens vara nära! Resten har typ full bricka när ja kämpar för o få en rad (= KALLT?!!? Tänker inte ens börja berätta om min betapet grind mot nån ond kvinna. Kallt... Moahahaaa. =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Skalman är ju favoriten. Även Skalman kan tilta. I det aktuella numret så höll ju Bamse på att stryka med pga Skalmans uppfinning. Nu lyckades Bamse rädda sig tack vare en utstickande klippa och en ilsken bock, men ändå var det lite oroväckande att se Skalman tilta så. Första gången jag sett det faktiskt. Nu är väl inte Skalman pojkens favorit, utan det är så klart Bamse och dunderhonungen som gäller. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Ska ju finnas en plansch med släktträdet. Det bästa jag kunde hitta på nätet var detta: Släktträd Sedan såg jag att även Kalle är morbror, och inte farbror, till knattarna... fy fan, man har alltså blivit vilseledd hela livet... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Ska ju finnas en plansch med släktträdet. Det bästa jag kunde hitta på nätet var detta: Släktträd Synd att det var så pass taskigt layout. Jag tror inte min (snart) femåriga pojke riktigt kommer att ta till sig den där... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Ska ju finnas en plansch med släktträdet. Det bästa jag kunde hitta på nätet var detta: Släktträd Synd att det var så pass taskigt layout. Jag tror inte min (snart) femåriga pojke riktigt kommer att ta till sig den där... Har man någon form av konstnärlig talang (dvs äger papper och kritor och/eller bamsetidningar (i dublett då alltså) och pappar och sax och klister) och älskar sin son, så går det där att lösa rätt fort, eller hur? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Eller: http://www.bamse.net , skrolla ner klicka på "Släktträdet". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Har man någon form av konstnärlig talang (dvs äger papper och kritor och/eller bamsetidningar (i dublett då alltså) och pappar och sax och klister) och älskar sin son, så går det där att lösa rätt fort, eller hur? Jo, det är ju sant förstås. Tur i alla fall att hans farmor numera har egentillverkad dunderhonung att tillhandahålla. Fler än jag som avskyr honung förresten? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Eller: http://www.bamse.net , skrolla ner klicka på "Släktträdet". Skitjobb jag har.... stödjer inte flashplayer. Så j*vla typiskt att det ska vara så här när man gör viktiga saker på arbetstid. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Glöm bingot, nu är det grinda bubbelspelet på bamsesajten som gäller! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 18 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Två snubbar med en cool dagbok, båda tiltar och backar rakt ut första veckan. Shahin backar mer än mig eftersom han spelar högre, men jag tror fan att jag är tjurigare över mitt back. Jag har som sagt cashat ut allt utom 2k, och jag var redo att plocka ut de pengarna också tills tjejen hindrade mig (!). Att Shahin hinkar på bingon var otippat. Jobbupdate: VDn för stället var spårlöst försvunnen i fem timmar igår. På ett börsnoterat företag är det högst ovanligt, speciellt när den gode mannen är känd för att arbeta dygnet runt. Förklaringen kom dock så småningom när han ringde från BB och meddelade att hans nyfödde son hade vägt in på dryga fem kilo... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Othello: Du måste grinda Vintergatan på bamsesajten, som othello, fast roligare. Nyfödda bebisar är rättså mysiga. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hefo Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Othello: Du måste grinda Vintergatan på bamsesajten, som othello, fast roligare. Ja, den äger. Ljudet när gubbarna hoppar är hypnotiserande efter ett tag. Sen är ju Eldorado en klassiker också. /HeFo Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Sen är ju Eldorado en klassiker också. Skoja min dojja!! Nötspelet! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 jag var redo att plocka ut de pengarna också tills tjejen hindrade mig (!) Jag kan se paniken i hennes ögon när hon inser att hennes planer för dina kommande vinster är på väg att gå om intet... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hefo Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Sen är ju Eldorado en klassiker också. Skoja min dojja!! Nötspelet! Hittade "Prisma" nu också! Vilken portal detta är! Kanske ska köpa den och börja ta betalt... =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Kör hårt! 5-åringar och deras föräldrar är inte tillräckligt exploaterade i dagens samhälle. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hefo Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Kör hårt! 5-åringar och deras föräldrar är inte tillräckligt exploaterade i dagens samhälle. 5-åringar?? Jag är 31 år och har svårt att klara sista nivån på Prisma! Tilt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Prisma har vi spelat länge [/u] Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 När vi nu är inne på Bamse och Kalle Anka.... Vem tror ni skulle vinna i en HU-match NL Hold´em? Skalman eller Alexander Lukas? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Lätt Alexander Lukas, dega in preflop oavsett kort och dra ut! //Myt4z Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Frågan är väl egentligen, du spelar Martingale på rouletten på kredit, Alexander Lukas agerar bank, du får sluta när du vill - accpeterar du? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Lätt Alexander Lukas, dega in preflop oavsett kort och dra ut! //Myt4z Men skulle inte Skalman kunna uppfinna en antiturmojäng, samt en avancerad kortblandningsuträknare som har koll på alla kort i kortleken när den blandas? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Frågan är väl egentligen, du spelar Martingale på rouletten på kredit, Alexander Lukas agerar bank, du får sluta när du vill - accpeterar du? Det är ju tyvärr en loss-loss situation. Antingen har han sån tur som han brukar ha.... eller så händer det totalt overkliga att man faktiskt vinner. Då kommer ju nästa problem... han är väl inte känd för att ha mycket pengar sin tur till trots? Alltså är han ju ingen bank att spela mot. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts