Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

God Jul förresten!

 

Dagens gamla nyhet som är ny för mig var ett AHK-skript som fungerar på olika siter och som bettar pott, 3/4 av pott, mm på olika gator. Jag har inte använt det förut men tror jag skall testa det ett tag. Det fungerade fint på microlimit förutom att jag förlorade min stack när jag provade det på varje gata (0.01/0.02, jag sköt en tredje salva rakt in i en straightflush, -$5. Tur jag låg $450 upp innan).

 

Dagens rush gjordes av en othellopolare (Greenberg på PokerStars, han som vann vår inofficiella forumturnering som anordnades i förra dagboken) som tänkt lägga ned grinderlivet till förmån för lite mer normalt arbete. Han hade $17 kvar på kontot efter utcashningar och har i skrivande stund fått upp de till 1200 dollar och sitter på ett 3/6 PLO-bord och köar till ett 5/10-bord. Jobba klonk!

 

Citat från dagen:

"Lee Jones insåg hur mycket rake han kommer missa och slog på medriggen för mig direkt för att hindra mig från att lägga av."

 

Förresten, i min ständiga strävan efter att skryta om vinster så är jag numer officiellt "robusto" igen efter min martingaletilt och tillhörande utcashning av nästan alla pengar jag hade online för två månader sedan. Jag var nere på $150 i min "onlinerulle" dagen efter den tilten men jobbade upp de 150 till 1.1k på en galen timma där jag vann 450 på 1/2 och sedan klonkade en fyrvägspott på 5/10 där jag pushade pre för 250 (satte mig med 400). Efter det har jag bara spelat 1/2, cap pl 2/4 och 3/6 samt sporadiskt 2/4 när borden sett gynnsamma ut. Och nu, till sist, har jag officiellt en bankroll för att spela 1/2. Trivsamt värre. Roligast under tiden jag jobbat tillbaka: Att många av de jag känner som spelar rätt högt har varit jäkligt uppmuntrande trots att man till och från kan se dem semibluffa på floppen för halva ens rulle (och i Shahins fall för 3-4 ggr ens rulle...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sanbbsfar är br ajg avill hbjthja asäöga att jag sla teu gyra fgujul i upee stc0hikplm evadc fore eb hyhuiktge jhuk annarsm erdbyrp rgoid hyk hewh + hiiii hag ukkkarh er shahin86 riwhrh tihrhre goe jkul me vinner gogog vme god jul hoooooooooooooooho

 

 

Lustigt att det enbart är Shahin86 som du stavat rätt på, när jag alltid skriver fel på det, även fast jag är nykter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $187.20

CO: $207.45

Button: $329.50

Hero: $183

BB: $570.10

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with :Qs::Kc::Qc::6h:

UTG raises to $7, CO calls, Button calls, Hero calls, BB raises to $12, UTG calls, CO calls, Button calls, Hero calls.

 

Flop: :Ac::3c::Tc: ($60, 5 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks, CO bets $26, Button folds, Hero raises to $136, BB calls, UTG folds, CO raises all-in $195.45, Hero calls all-in $35, BB calls.

 

Turn: :9d: ($621.9, 1 player + 2 all-in - Main pot: $573, Sidepot 1: $48.9)

 

 

River: :2s: ($621.9, 1 player + 2 all-in - Main pot: $573, Sidepot 1: $48.9)

 

 

Results:

Final pot: $621.9

BB: shows :Ts::3s::Td::2c: (three of a kind, Tens)

CO: shows :3d::3h::7c::9c: (a flush, Ace high)

CO collected $48.90 from side pot

Hero: shows :Qs::Kc::Qc::6h: (a flush, Ace high - King higher)

Hero collected $571 from main pot

 

 

 

Jag tror jag kan börja gilla 6-max på Stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viking79: calls $50

Blondy4u: checks

*** FLOP *** [5h Ac 5c]

Blondy4u: bets $100

Viking79: raises $324 to $424

Blondy4u: raises $324 to $748

Viking79: raises $1620 to $2368

Blondy4u: raises $4860 to $7228

Viking79: calls $1705 and is all-in

*** TURN *** [5h Ac 5c] [Tc]

*** RIVER *** [5h Ac 5c Tc] [4s]

*** SHOW DOWN ***

Blondy4u: shows [As Ad 7s 2h] (a full house, Aces full of Fives)

Viking79: mucks hand

Blondy4u collected $8270 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $8271 | Rake $1

Board [5h Ac 5c Tc 4s]

Seat 5: Blondy4u (big blind) showed [As Ad 7s 2h] and won ($8270) with a full house, Aces full of Fives

Seat 6: Viking79 (button) mucked [Kc 8h 5s Qs]

 

 

Normale... folk spelar så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sanbbsfar är br ajg avill hbjthja asäöga att jag sla teu gyra fgujul i upee stc0hikplm evadc fore eb hyhuiktge jhuk annarsm erdbyrp rgoid hyk hewh + hiiii hag ukkkarh er shahin86 riwhrh tihrhre goe jkul me vinner gogog vme god jul hoooooooooooooooho

 

"Snabbsvar är bra. Jag vill bara säga att jag ska ... fira jul uppe i Stockholm ... + ... Shahin86 ... god jul med vinner gogogo me god jul hohoho." Någon som knäcker resten av the Trolldeg's code?

 

Annars kan man roa sig en slö annandag med lite flashspel. Om man klickar på den brittiska flaggan får man det på engelska. Jag fick 27 sekunder efter några försök. Gissar att Waggho skriver ett inlägg snart om att han fått 2 timmar eller något sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nån lära mig spela Omaha?

 

Full Tilt Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with :As::Qs::Ts::9c:

UTG calls, UTG+1 folds, Hero calls, Button calls, SB calls, BB checks.

 

Flop: :Tc::4d::Td: ($2.5, 5 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero checks, Button bets $2.5, 3 folds, Hero calls.

 

Turn: :2d: ($7.5, 2 players)

Hero checks, Button bets $7.5, Hero calls.

 

River: :4h: ($22.5, 2 players)

Hero checks, Button bets $22.5, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $67.5

*** SHOW DOWN ***

Button shows [Ad 4s Th 8h] (a full house, Tens full of Fours)

Hero mucks

Button wins the pot ($64.50) with a full house, Tens full of Fours

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar Eurythmech i dagboken. MIA sedan nästan en vecka tillbaka, det är fasen inte hälsosamt för dagbokens kvalitet.

 

Sick!

Jag får skylla på det nya forumets funktion att lista skribenter i en tråd efter antal inlägg. Bara att klicka på siffran som meddelar antalet inlägg eller svar som gjorts. Jag vill ju inte verka som en forumhora liksom, så jag försöker begränsa min närvaro i populära trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missat checkraise på floppen.

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $248.35

CO: $233.60

Button: $116.15

Hero: $197

BB: $168.50

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with 8:heart: 9:heart: 9:club: A:club:

UTG calls, CO calls, Button raises to $11[, Hero calls, BB folds, UTG calls, CO calls.

 

Flop: 2:spade: 4:diamond: 9:spade: ($46, 4 players)

Hero checks, UTG checks, CO checks, Button checks.

 

Turn: K:heart: ($46, 4 players)

Hero bets $29, 2 folds, Button raises all-in $105.15

 

Hero said, "ahh, you hit the K?"

Hero calls.

 

River: 9:diamond: ($256.3, 1 player + 1 all-in - Main pot: $256.3)

 

Results:

Final pot: $256.3

 

Hero said, "that's cool, I'll river the 9"

Button said, "huora" (Han var finne, jag kan nog gissa vad det betyder...)

 

Button mucked Td 3d Jh 6h

 

 

Fem händer senare:

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

4 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $224.55

Hero: $332.15

SB: $143.30

BB: $240.50

 

Pre-flop: (4 players) Hero is Button with T:diamond: 8:club: 9:spade: K:diamond:

UTG raises to $7, Hero calls, 2 folds.

 

Flop: 7:diamond: J:club: T:heart: ($17, 2 players)

UTG bets $16.15, Hero calls.

 

Turn: 5:heart: ($49.3, 2 players)

UTG bets $47.3, Hero raises to $189.2, UTG raises all-in $201.4, Hero calls.

 

River: K:club: ($452.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $452.1)

 

 

Results:

Final pot: $452.1

 

UTG shows 4s 8h Ad Ah (a pair of Aces)

Hero shows Td 8c 9s Kd (a straight, Seven to Jack)

 

Min read? Han är tiltad finne, vi degar på turnen oavsett kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Snabbsvar är bra. Jag vill bara säga att jag ska ... fira jul uppe i Stockholm ... + ... Shahin86 ... god jul med vinner gogogo me god jul hohoho." Någon som knäcker resten av the Trolldeg's code?

 

Annars kan man roa sig en slö annandag med lite flashspel. Om man klickar på den brittiska flaggan får man det på engelska. Jag fick 27 sekunder efter några försök. Gissar att Waggho skriver ett inlägg snart om att han fått 2 timmar eller något sånt.

 

Det äckliga med såna spel är att det alltid finns risk att det är en s k screamer, vilket förstör ens dag totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...