Gå till innehåll

NLT - SH, set-beslut på turn


psatiw

Recommended Posts

Ingen HH, ur minnet.

 

Standard?

 

UTG, halvkort (minns inte exakt, säg 60-70BB).

HERO (~100 BB)

SB (täcker)

 

UTG är oviktig i sammanhanget, men är TAG och ganska förutsägbar. SB verkar solid och duktig, klart bäst vid bordet efter mig. Vi har suttit kanske en halvtimme ihop. Alla gånger jag sett honom gå till SD har han visat bra, typ nötish, händer, och jag har inte uppfattat att han skulle gjort något move nån gång. Hans och min history är att vi typ har hållt oss ur vägen för varandra, detta är vår enda lite större clash.

 

Skulle tippa att jag är nånstans runt 25/15/1.5 vid bordet, och SB en del tightare.

 

HERO :5h::5c:

 

UTG raise 3BB

HERO (UTG+1) call

SB call

 

Flop (10 BB, 3 spelare)

:6c::5d::7c:

 

SB bet 6BB

UTG call

HERO raise 20BB

SB call

UTG fold

 

Turn (56BB, 2 spelare)

:Tc:

 

SB bet 30BB

HERO fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tror du att du ligger efter så gör du ju rätt i att folda, och det är ju en rätt läskig bräda som SB inte verkar vara allt för bekymrad över fast jag har svårt att sätta honom på någon hand.

 

Har du nån aning om vilka händer han kan tänkas leda ut med på floppen här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt. Du har tio kåkouts och får i det närmaste direkta odds för att dra mot dessa. Sedan sitter du i positon och bör realtivt ofta kunna få in hela stacken vid träff.

Du ska alltså syna 30 för att vinna ~140 vid träff. Givet pottstorleken tror jag fi måste vara riktigt, riktigt duktig för att hitta vik de gånger du träffar. Är han så bra?

 

Givet hans spel känns det väldigt långt borta att du är översettad. Samt så är din syn bakom inte speciellt uppenbart "set".

 

Syna bakom och vika river vid miss / pusha vid träff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är marginellt EV 0 (Nej, har inte gjort nån krånglig uträkning, går på känsla), för att slippa varians kan det nog vara skönt att spela som du gjorde, även fast jag troligen skulle försökt träffa kåken efgtersom han bara bettar runt halvpott...

 

Iofs, antingen är du översettad, eller så har SB stege lr färg, topptvå finns ju inte här. Frågan e väl om du kan få SB o folda något vid en push?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tung fold. Men tyvärr om han är så tight så bettar han ju bara med händer som slår dig.

 

Tight??, Vad har det med saken att göra?

 

Tighta spelare brukar inte betta med t.ex bara ett par här.

 

Men om han är fisk så skulle han ju kunna ha vad som helst här.

 

 

Jag fattar egentligen inte vad du menar självklart spelar de roll om han är tight eller uberslaskig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han ligger efter är väl rätt solklart.

 

Dock så kommer han i princip alltid att ha tio outs.

 

Har fi stege/färg så är det ju solklart tio kåk/quadouts. I den bästa av världar skulle vi kunna ha 8outs till för färg mot stege utan klöver. DEt känns dock svårt att veta om man kan räkna dess någon gång alls.

 

Har han 66/77 så har vi nio färgouts och en quadout. Det känns dock jobbigt att försöka få fram vilka outs som verkligen lever, vilket gör att vi kanske inte får några implied till river, och kanske till och med reverse implied.

 

66/77 känns även ganska standard hos fi efter att jag fått begrunda saken lite noggrannare :roll: .

 

Som djens sa, på en höft känns det ganska EV 0. Ett riktigt close call som får hamna på magkänslan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tung fold. Men tyvärr om han är så tight så bettar han ju bara med händer som slår dig.

 

Tight??, Vad har det med saken att göra?

 

Tighta spelare brukar inte betta med t.ex bara ett par här.

 

Men om han är fisk så skulle han ju kunna ha vad som helst här.

 

 

Jag fattar egentligen inte vad du menar självklart spelar de roll om han är tight eller uberslaskig

 

Du blandar ihop skalorna.

Tight-Lös

Aggressiv-Passiv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkligt små marginaller här. Får vi in hela stacken om vi synar turn och klonkar river har vi typ precis odds att dra. Men vi riskerar också att vara översettade även om den sannorlikheten minskar när UTG inte slår om oss på floppen då han rimligtvis borde göra det med ett sett på denna brädan om han är duktigt vilket du antydde.

 

Sitter han på en stege utan klöver/sett har vi ju ytterligare en mängd outs. Fast vi kan ju knappast ta en riversyn om ett fjärde klöver kommer, men är han tom på klöver är det ju inte helt otroligt att han checkad till oss på river så vi får se showdown iaf.

 

Tajt läge men tror jag att han checkar river hyffsat ofta när ett fjärde klöver landar så hade jag nog tagit synen och hoppas på kåk eller showdown vid ett fjärde klöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nån aning om vilka händer han kan tänkas leda ut med på floppen här?

 

Inget mindre än 2par eller ett bra färg/kombodrag, så HD:n är nånstans {56, 67, 57, 66, 77, 34, 89 + kombo/nötfärgdrag} skulle jag tro. Dock tror jag inte att han oop synar mitt omslag med tvåparen, med tanke på brädan, vår history, och hans kontra min image.

 

Du har tio kåkouts och får i det närmaste direkta odds för att dra mot dessa.

 

Eller en out, beroende på vilken hand han har.

 

Givet pottstorleken tror jag fi måste vara riktigt, riktigt duktig för att hitta vik de gånger du träffar. Är han så bra?

 

Jag tror han viker en stor del av händerna i sin distribution (enl. ovan) om bordet parar och jag pushar river. Typ de flesta faktiskt, utom dem som har mig "överkåkad".

 

Frågan e väl om du kan få SB o folda något vid en push?

 

Det var i princip bara det jag klurade på vid bordet. Foldar han setten och stegen (när skrämselkortet kommer) kan det kanske vara ett bra spel EV-mässigt. Känner mig osäker på den punkten. Får väl kanske räkna lite på det. Han verkade jävligt eager på att få in deg i potten, så att river skulle bli en shove utan som jag skulle få svårt att folda emot. Sen idag fick jag för mig att jag kanske var skadad på nåt sätt, och kände att jag måste få lite input på den här handen generellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen skulle jag ha svårt att sätta honom på ett set i detta läge. Om han nu träffar floppen varför bara syna din raise på den brädan (ur position dessutom). Samtidigt är det svårt att sätta en tight spelare på färgdrag där. Helt enkelt en hand man inte blir riktigt klok på.

 

Jag skulle troligen syna och försöka klonka kåken men det känns ganska marginellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, vi har alltid minst 10 outs, oavsett vilken hand han har. Det jobbiga ligger väl i vilka outs vi verkligen har.

 

Sorry, my bad. Problemet är ju dock, precis som du skriver, att vi rätt ofta kommer få stirra in i en river-shove, och så gott som aldrig känna oss bekväma i att syna.

 

@ Gyre

 

Gillar verkligen dina sista resonemang, men som jag skrev ovan, träffar vi på river tror jag att han alltför sällan betalar av ett ställ med de händer han bettar ut där på turn, och de gånger han sitter på settet pushar han rakt av själv, och jag kommer att vara för fiskig för att folda. Därav problematiken med syn/[fold]|[shove]-linjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sexhandat eller fullbord?

 

Men sluta. Har jag NÅNSIN spelat FR? Sen kan kanske rubriken - "SH" - vara en ledtråd? ;) (Däremot kanske jag ska förtydliga att det var 6-handat och inte trehandat).

 

Borde inte en hand som A :club: Ax eller K :club: Kx vara rimlig för Fi?

 

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men eftersom han bettar halvpott så börjar jag nästan tro att SB e lika rädd som dig i det här läget alltså, eftersom du visat sån styrka borde han beta hårdare med jättestålet, jag tror nästan att en push här är bra såvida han inte brukar beta jättestål med halvpott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men eftersom han bettar halvpott så börjar jag nästan tro att SB e lika rädd som dig i det här läget alltså, eftersom du visat sån styrka borde han beta hårdare med jättestålet, jag tror nästan att en push här är bra såvida han inte brukar beta jättestål med halvpott.

 

Varför skulle han gå in och betta pot om han har A hög färg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl inte SÅ jättemånga nötflushar han kan ha, om han nu är tajt? Man höjer väl inte typ A4s UTG på nätet även på 6-max? Eller? Då är det väl bara AT+ i klöver han kan ha för nötfärg.

 

Jag har ingen aning... inte spelat på nätet på år och dar, så borde väl hålla käften, men jag passar inte set med 100bb-stackar i alla fall (och ja, jag är fisk).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl inte SÅ jättemånga nötflushar han kan ha, om han nu är tajt? Man höjer väl inte typ A4s UTG på nätet även på 6-max? Eller? Då är det väl bara AT+ i klöver han kan ha för nötfärg.

 

Jag ska inte vara dissig (även om jag borde), men om du läser OP:n igen så kanske du kommer till insikt om var ditt resonemang brister.

 

Hade det varit mot en TAG PFR UTG hade jag förstås aldrig ens övervägt att folda, bara hur jag skulle få in pengarna på bästa sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...