Gå till innehåll

Varför så dålig trafik på satelliterna?


Recommended Posts

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En stor anledning till att intresset är svalare denna gång kan ju vara att strukturen på förra cruisen gjorde det till lotto. En kryssning över 2 dygn vore ju mer optimalt, och borde gå att lösa.

 

Med tanke på att folk visste i förväg hur strukturen skulle se ut tror jag inte att det är någon stor bidragande orsak och är det det borde det ju leda till att fler spelar satelliter för att komma med billigt (Biljetter vanliga vägen säljer ju bra, precis som sist)

 

Jag tycker även att ni borde ha lite dyrare Satteliter, typ 1/10, ca. 55$ i inköp. Inga sånna planerade? Isf har ni iaf en som gör minst 10 försök 8-)

 

Vi kanske skulle köra några enbordssatelliter med ett pris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två pris... bubblan får tröstpris.. fast det är ju bara en variation som vissa gillar mer än andra..

 

typ dålig struktur
är en del av produkten...

 

(obs - diskussionen om struktur är hypotetisk och kan vara irrelevant inför detta event, då strukturen sägs vara förbättrad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kanske skulle köra några enbordssatelliter med ett pris?

 

Vet inte exakt vad en biljett kostar i $, men enbordssatteliter vore toppen. Bubblan kan ge inköpet tillbaka. Jag hade känt mig mer lockad att lira dessa typer av sateliter.

 

Eller varför inte köra en stor MTT UTAN garanterat säte där låt säga 1 på 5 vinner plats. Man kan ju då köra minder sattar till denna "main-sateliten"

 

 

Är det ett måste med ett garanterat säte? Lixom, fylls inte satten får dem ju ta det som en vanlig MTT.

 

 

Jag spelade ingen satelit till förra cruisen, men undrar om det var lösenord till dem, kan det vara där problemet ligger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte exakt vad en biljett kostar i $, men enbordssatteliter vore toppen. Bubblan kan ge inköpet tillbaka. Jag hade känt mig mer lockad att lira dessa typer av sateliter.

 

SEK4600 borde bli runt $650

 

Eller varför inte köra en stor MTT UTAN garanterat säte där låt säga 1 på 5 vinner plats. Man kan ju då köra minder sattar till denna "main-sateliten"

 

 

Är det ett måste med ett garanterat säte? Lixom, fylls inte satten får dem ju ta det som en vanlig MTT.

 

Känns som att satelliten blir mer attraktiv med ett garanterat säte. Det borde iaf inte vara en nackdel.

 

Jag spelade ingen satelit till förra cruisen, men undrar om det var lösenord till dem, kan det vara där problemet ligger?

 

Det var lösenord förra gången också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det inte är nackdel med garanterat säte, men om ni inte vill att sateliterna ska gå back så finns det väl inget alternativ.

 

Nu är det kanske lite sent påtänkt, men att köra typ en sattelitranking borde väl funka. Istället för 3 frirullar med ett garanterat säte så kan man ju ha en freeroll för de 10-20 som lyckas bäst i flest sateliter där 3 säten freerollas bort :D

 

jag är inte insatt i ert rankingsystem, men det borde ju gå att andvända sig av samma poängsystem under alla sateliter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar inte pga att jag inte spelar på ngn av sattelitsajterna.. Partypoker eller stars hade jag spelat.

 

Men iofs har jag pengar på neteller så den saken e ju lätt.. så jag e väll helt enkelt för lat.

 

(tur du uppskattade alla svar)

 

Vi kommer att fixa satelliter på Stars också, om vi ser att det finns intresse på de vi redan nu har upplagda. Både frirullar och inköpssatelliter. Men vi gör det inte om det inte blir tillräckligt drag i de andra satelliterna.

 

Party kommer vi inte köra eftersom det var sådant satans strul förra gången med anmälningarna.

 

Och som sagt, med Neteller så finns det ju inget skäl att inte spela någon satellit på annat nät än ordinarie hemmaplan.

 

 

Ska genast skärpa mig.. ska delta i minst 2 stycken satelliter :) såg nu i sattelit tråden att det är 4k startmarker på sattarna oxå.. verkar fint :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske inte bara ska stirra sig blind på turneringen och blindstrukturenutan ta det för vad det är; ett sjysst pokerarrangemang som är något utöver att sitta och harva på den lokala klubben. Ut, träffa folk, träffa pf:are, bli sådär lagom onykter, slaska, åka båt, klämma QoS.

 

Hoppas jag kan åka med denna gång! ;)

 

Folk kanske resonerar som så att det är rätt många satelliter och att man kan ju alltid försöka klonka när det börjar dra ihop sig?

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde fixa så att man kan kvala på hela B2B och inte bara 24h, isf skulle MÅNGA fler försöka!

 

Det är inte svårt att öppna ett 24h-konto och sedan föra över en slant från sin favorit B2B-sajt via inter account transfer. Däremot är det svårt att få flera B2B-sajter att samarbeta för en sådan här satellit.

 

Så nej, det är inte praktiskt, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer att fixa satelliter på Stars också, om vi ser att det finns intresse på de vi redan nu har upplagda. Både frirullar och inköpssatelliter.

 

Ja, gör det! Om det skulle finnas sattelliter på Stars skulle jag köra ett par av inköpsmodellen.

 

Ja det beror som sagt på hur de andra drar trafik. Måste vi ställa in några så kör vi inte nya på Stars :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer att fixa satelliter på Stars också, om vi ser att det finns intresse på de vi redan nu har upplagda. Både frirullar och inköpssatelliter.

 

Ja, gör det! Om det skulle finnas sattelliter på Stars skulle jag köra ett par av inköpsmodellen.

 

Ja det beror som sagt på hur de andra drar trafik. Måste vi ställa in några så kör vi inte nya på Stars :-(

 

Ja... Jag är ju väldigt sugen på att åka den här gången... Jag kanske helt enkelt ska få tummen ur och föra över lite pengar till 24h för att spela nu på torsdag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har nu sålts 200 av de 300 biljetterna. Tävlingen kommer alltså att bli slutsåld i god tid före avgång. Förra gången var det många som gärna ville med men som inte kom med för att dom var så sena med att bestämma sig...

 

De går inte med vinst?

Nja, en satellit ska inte gå med vinst. De är till för att trycka in folk i tävlingen för en billig peng. Men är det så dålig trafik på satelliterna så vi inte fyller upp till en biljett, så finns det helt enkelt ingen anledning att ha så många satelliter. Då lämnar vi tillbaks en bunt av biljetterna så andra spelare kan köpa sig in direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det tagits upp, men en bidragande faktor kan vara att den här forumgruppen var ny inför förra kryssningen.

Många kanske missade att det hände nya saker efter att förra kryssningen var avslutad? I varje fall jag missade det några dagar.

 

Hur som helst, förra kryssningens satelliter gick inte på nån av "mina" siter, så jag lirade inga sattar, den här gången däremot, kommer jag personligen att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De går inte med vinst?

Nja, en satellit ska inte gå med vinst. De är till för att trycka in folk i tävlingen för en billig peng. Men är det så dålig trafik på satelliterna så vi inte fyller upp till en biljett, så finns det helt enkelt ingen anledning att ha så många satelliter. Då lämnar vi tillbaks en bunt av biljetterna så andra spelare kan köpa sig in direkt.

 

Försökte göra mig rolig genom en ironisk post och en kul smiley. Sorry. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, det räcker att hota, så spelas det :-)

En plats + 114€ till runner up på Heypoker i dag.

 

Miss nu inte i veckan:

 

Måndag: Frirulle HORSE på Full Tilt

Tisdag: EPT-satte på Eviltable

Onsdag: Freezeout på Sportingbet

Torsdag: Freezeout på 24hpoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill spela satelliter men om frugan ska dra med en till Gävle för att besöka bekanta blir det svårt. Nattjour hindrade nästa försök. försökte ladda ner Heypokers klient till min nya laptop men det gick ju som vanligt inte. supporten tjabbade om portar hit och dit i min brandvägg (som då var avstängd). Försökte ladda ner 24h klient men fick veta att man bara får ha ett konto vilket är intressant då jag inget har. Svårt att spela om man inte får tillträde till sajterna. Att varje gång behöva bolla med supporten är inte min grej, ffa när andra sajter fungerar vettigt och aldrig strular.

 

/Hising

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...