Gå till innehåll

B2B, FTP eller Prima?


Stig_Wallby

Recommended Posts

Försöker hitta ett nytt ställe att vara på nu och ser vad som händer med Party.

 

Jag har aldrig spelat på B2B så vet egentligen inga direkt för- och nackdelar. Men gör en liknande lista som jag gjorde i min förra tråd om vart man bäst spelar limit HE. Nu gäller det alltså No-limit HE för NL100 och NL200 6 max spel:

 

B2B pros:

+ Grym "RB"

+ Grym shop

 

B2B cons:

- Sämst med spelare av de tre

 

 

FTP pros:

+ Mycket spelare

+ Gillar klienten mycket

 

FTP cons:

- Inte lika bra RB som B2B

- Shoppen har väl inget jättevärde då det för tillfället är mest reklamgrejer och lite böcker/filmer.

 

 

Prima pros:

+ Väldigt bra RB (dock inte lika som B2B)

+ Fler spelare än B2B, men färre än FTP

 

Prima cons:

- Dålig klient att multi-tablea

- Ingen shop

- Brukar vara sega cash outs

 

Diskuterra inte affeavtal eller direkt om RB!! Jag nämner de för att det skulle vara en så stor grej att lämna ute när jag gör mitt val. Men som sagt diskuterra inte specifika deals (förutom VIP Gold från B2B som verkar ok?).

 

Vad är era tankar om dessa? Särskilt intresserad av kommentarer av B2B (blir då Heypoker) som jag inte lirat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FTP pros:

+ Mycket spelare

+ Gillar klienten mycket

 

Är inte de spelarna mest amerikaner? (som försvinner)

 

FTP tänker inte stänga ute amerikanarna däremot. Därför så många funderar på att dra ditåt. Sen får man se hur det blir om 270 dagar men så vitt jag förstår så tycker inte FTP att de bör behöva oroa sig för nya lagen (om den blir skriven, vilken den kommer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shoppen har _inget_ värde, om man inte bor i USA eller Kanada då. (Full tilts shop alltså)

 

Jodå du kan beställa till Europa också ;)

 

Har beställt en sjysst FTP hoody så jag kan kuva upp mig som Phil Ivey! Blir sweet det :)

 

Men.. jag var ju just inne i shoppen o kontrollerade så jag inte pratade i nattmössan innan jag skrev :) Man skulle välja land o där fanns bara de två.

 

http://www.fulltiltstore.com/faq.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shoppen har _inget_ värde, om man inte bor i USA eller Kanada då. (Full tilts shop alltså)

 

Jodå du kan beställa till Europa också ;)

 

Har beställt en sjysst FTP hoody så jag kan kuva upp mig som Phil Ivey! Blir sweet det :)

 

Är inte pokerhoodies litet skämmigt? Det värsta med att lira poker är att det är så populärt. Att tillhöra en majoritet är äckligt. Å andra sidan lirar man tack vare att det är populärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shoppen har _inget_ värde, om man inte bor i USA eller Kanada då. (Full tilts shop alltså)

 

Jodå du kan beställa till Europa också ;)

 

Har beställt en sjysst FTP hoody så jag kan kuva upp mig som Phil Ivey! Blir sweet det :)

 

Är inte pokerhoodies litet skämmigt? Det värsta med att lira poker är att det är så populärt. Att tillhöra en majoritet är äckligt. Å andra sidan lirar man tack vare att det är populärt.

 

Lär inte springa på stan med den, men ser mysig ut att ha på sig hemma framför öppna spisen nu i vinter ;)

Hittade inte jätte mycket annat förutom lite böcker och andra reklamprylar. Då tyckte jag tröjan såg trevligast ut!

 

Juster, du får skicka in ett mail till supporten för Full Tilt och säga vilken vara du vill ha samt storlek/färg om det finns som val. Väldigt skumt att det inte är fixat så man kan sköta det själv ännu däremot. Supporten sa att det tar runt 4-6 veckor att skicka till länder utanför US/Kanade.

 

Ha det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par grejer stämde ej..

 

Prima har fler aktiva spelare än FTP på NL100-200 SH

http://www.pokersitescout.com/

 

Sen går det att hitta bananer som är minst lika fräscha på prima som på B2B.

 

Verkligen samma värde dock?

 

60% Prima är ju inte lika mycket som man kan få av B2B om man spelar mycket? Shoppen ger väldigt bra värde också.

 

Enligt 24hs support är även VIP Gold bananerna räknade med dealt metoden jämfört med Primas contributed. 60% contributed medför väl för en TAG ungefär 50% RB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par grejer stämde ej..

 

Prima har fler aktiva spelare än FTP på NL100-200 SH

http://www.pokersitescout.com/

 

Sen går det att hitta bananer som är minst lika fräscha på prima som på B2B.

 

Verkligen samma värde dock?

 

60% Prima är ju inte lika mycket som man kan få av B2B om man spelar mycket? Shoppen ger väldigt bra värde också.

 

Enligt 24hs support är även VIP Gold bananerna räknade med dealt metoden jämfört med Primas contributed. 60% contributed medför väl för en TAG ungefär 50% RB?

 

Sen är väl primas rake relativt låg oxå? Vet inte vart B2B ligger på men värt att kolla upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår egentligen inte sådana här frågor... det är ju liksom inget livsviktigt beslut eller ens viktigt... man är ju inte gift med en sajt för evigt. Öppna ett konto på en sajt och prova. Funkar det bra, fine... märker du att trafiken/layouten/whatever var fel, så hoppa vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

60% Prima är ju inte lika mycket som man kan få av B2B om man spelar mycket? Shoppen ger väldigt bra värde också.

 

 

60% är väl max på B2B med VIP cashback Gold? Samma alltså.

 

Shoppen... Är den så bra? Om du funderar på hur mycket dollars du får för varje VIP i shoppen. Kan ju högst röra sig om några extra%.

 

Och då borde ju faktumet att du spelar i euro göra att du ändå betalar mer i rake än vad du gör på dollar siter.

 

(Har inte kollat om det är samma cap på B2B och Prima.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår egentligen inte sådana här frågor... det är ju liksom inget livsviktigt beslut eller ens viktigt... man är ju inte gift med en sajt för evigt. Öppna ett konto på en sajt och prova. Funkar det bra, fine... märker du att trafiken/layouten/whatever var fel, så hoppa vidare.

 

Det är absolut viktigt. Att förlora flera tusen $ för att man inte har kollat upp vart det är minst hutlösa priser på att spela är viktigt.

 

Bonusar fine. Men om man spelar mycket måste man ju byta sajt flera gånger i veckan isåfall.

 

Såklart man får testa sig fram till vart man tycker om spelar utbudet och såna grejjer. Men när det gäller rake och bonusar gör man nog bäst i att kolla upp i förväg vart det är bäst att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

60% Prima är ju inte lika mycket som man kan få av B2B om man spelar mycket? Shoppen ger väldigt bra värde också.

 

 

60% är väl max på B2B med VIP cashback Gold? Samma alltså.

 

Shoppen... Är den så bra? Om du funderar på hur mycket dollars du får för varje VIP i shoppen. Kan ju högst röra sig om några extra%.

 

Om det Stig skriver stämmer att B2B kör enligt "dealt a hand" metoden när det räknas ens MGR så blir det rätt stor skillnad. Kanske får 20% mer än på Prima i såna fall (runt 50% Prima vs 60% B2B, omräknat ungefärligt). Nu vet jag inte om det stämmer att B2B kör med den metoden däremot.

 

Shoppen har jag ingen aning om vilket värde de har, men kan tänka mig att det ivf rör sig om 15-20% kanske?

 

Ha det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen börjar jag dock mer och mer gå tillbaka till att bonusora. Mest med anledning av kvaliten på spelarna. Då jag absolut tycker att Prima är grymt tråkigt att spela på. Som B2B var för något år sedan så var det lika illa. Hur det är nu vet jag inte.

 

Lösningen kanske är att inte spela på någon sajt som erbjuder rakeback i någon form. Eftersom det då inte finns lika mycket grinders där.

 

Men då spelar jag heller inte mer än som hobby. Spelade jag 8h om dagen skulle jag inte kunna tänka mig att pissa iväg massa pengar till en pokersajt i onödan.

 

Det vore intressant att se någon uträkning på raken mellan B2B och Prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart i posten står det att prima är urvattnat?

 

//Myt4z

 

Han skrev juh:

 

b2b är ett urvattnat extremt tråkigt nätverk nuförtiden..

 

prima känns liknande FT har ja ej testat

 

Inte så mycket komman eller punkter men jag tolkade det som han sa att B2B är urvattnat och att Prima är likadant. Men FT har han inte testat. Inte att Prima känns liknande FT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...