pozz2 Postad 5 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2006 Eftersom en Xbox i princip är samma sak som en dator kan man inte köra klienter i den då? Hade varit sjysst o suttit i soffan o spelat på tv:n. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erik87 Postad 5 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2006 finns ju linux till xbox så det kanske funkar, jag vet dock inte mer konkret, tyvär. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 5 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Oktober , 2006 kan man inte lägga in ett Win på den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
synare Postad 5 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2006 Vad jag vet så är en xbox i princip en vanlig dator, optimerad för spel. ett spel som flyter fint på xboxen kan hacka på din pc med samma grafikkort, minne etc.. vad jag har hört. Och eftersom den är optimerad så måste en del saker skilja sig mellan en pc o xbox, och det är kanske det som gör att det inte går att köra win på xbox, vilket jag misstänker.. Googla på xbox forum eller något liknande och fråga någon där... de borde veta mer än mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2006 Är det inte enklare att bara koppla datorn till tvn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 7 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2006 nu har ja löst det teoretisk iaf. Rätta mig om jag har fel. Flashar boxen med Cromwell bios som stödjer linux. Lägger in linux på chippet så att det ligger som ett program på boxen så jag kan starta den som vanligt om jag vill. Men vilken linux ska jag ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dark2 Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2006 Ska ju finnas webbläsare till xbox linux vilket då borde göra det möjligt att spela poker på sin xbox. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pluntzky Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2006 Vad jag vet så är en xbox i princip en vanlig dator, optimerad för spel. ett spel som flyter fint på xboxen kan hacka på din pc med samma grafikkort, minne etc.. vad jag har hört.Och eftersom den är optimerad så måste en del saker skilja sig mellan en pc o xbox, och det är kanske det som gör att det inte går att köra win på xbox, vilket jag misstänker.. Googla på xbox forum eller något liknande och fråga någon där... de borde veta mer än mig. Riktigt så är det väl kanske inte, det finns ingen skillnad på en xbox och en dator, båda är en dator, xboxen har en p3 733 mhz processor och vanlig hårddisk etc. Däremot är spelen specialskrivna mot den hårdvaran som finns i xboxen vilket optimerar prestandan i spelen, så det är inte xbox´en som är optimerad utan tvärt om. Ubuntu är hetaste distron, om den nu funkar till xbox´en. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 7 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2006 ja men om ja kan köra linux som en applikation så måste ja ju kunna öppna ett win program i de. Och man ska tydligen kunna välja om man bara vill ha linux på boxen eller ha de som ett komplement Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
synare Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2006 Vad jag vet så är en xbox i princip en vanlig dator, optimerad för spel. ett spel som flyter fint på xboxen kan hacka på din pc med samma grafikkort, minne etc.. vad jag har hört.Och eftersom den är optimerad så måste en del saker skilja sig mellan en pc o xbox, och det är kanske det som gör att det inte går att köra win på xbox, vilket jag misstänker.. Googla på xbox forum eller något liknande och fråga någon där... de borde veta mer än mig. Riktigt så är det väl kanske inte, det finns ingen skillnad på en xbox och en dator, båda är en dator, xboxen har en p3 733 mhz processor och vanlig hårddisk etc. Däremot är spelen specialskrivna mot den hårdvaran som finns i xboxen vilket optimerar prestandan i spelen, så det är inte xbox´en som är optimerad utan tvärt om. Ubuntu är hetaste distron, om den nu funkar till xbox´en. Ok. Hade för mig att det var xboxen som var det... men man lär sig något nytt varje dag. Kollar själv runt efter lite info om det här.. tydligen ska det gå, men det ska vara rejält slött av vad folk skriver. Och inget info om xp på xbox har jag hittat, utan nästan uteslutande snack om windows 98 och windows me. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chollx Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2006 här måste det ju som eurythmech säger vara mycket lättare och billigare att koppla datorn till tv'n o slappna av i soffan eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2006 Med risk för att ta priset i mest otekniska spelaren i världen, kan någon upplysa mig om ganska detaljerat hur man kopplar datorn till tv:n? PM:a om ni tycker att det är för OT att ta det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2006 Med risk för att ta priset i mest otekniska spelaren i världen, kan någon upplysa mig om ganska detaljerat hur man kopplar datorn till tv:n? PM:a om ni tycker att det är för OT att ta det här. S-video kabel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2006 ja men om ja kan köra linux som en applikation så måste ja ju kunna öppna ett win program i de. Och man ska tydligen kunna välja om man bara vill ha linux på boxen eller ha de som ett komplement lösningen är vmware Med det så går det att köra operativsystem i operativsystem. Tex XP i Linux eller linux i XP för att göra det kortfattat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 13 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2006 ja men om ja kan köra linux som en applikation så måste ja ju kunna öppna ett win program i de. Och man ska tydligen kunna välja om man bara vill ha linux på boxen eller ha de som ett komplement lösningen är vmware Med det så går det att köra operativsystem i operativsystem. Tex XP i Linux eller linux i XP för att göra det kortfattat. ja men kan ja köra linux i dashboard då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2006 ja men om ja kan köra linux som en applikation så måste ja ju kunna öppna ett win program i de. Och man ska tydligen kunna välja om man bara vill ha linux på boxen eller ha de som ett komplement lösningen är vmware Med det så går det att köra operativsystem i operativsystem. Tex XP i Linux eller linux i XP för att göra det kortfattat. ja men kan ja köra linux i dashboard då eller? Vet ej, har ej XBOX. Testa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2006 varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2006 varför? varför inte? (orkar inte svara mer på denna tråd om det ska vara så här. Gav bara en förslag på lösning!) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 13 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2006 så här e de Min mus räcker inte från datorn till tv:n därför kan ja inte flytta bilden dit. Men jag vill sitta i soffan o spela och då känns en mus på boxen som en bra lösning. Om det nu finns nån. Och en laptop kommer när de finns pengar men tills dess.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2006 så här e de Min mus räcker inte från datorn till tv:n därför kan ja inte flytta bilden dit. Men jag vill sitta i soffan o spela och då känns en mus på boxen som en bra lösning. Om det nu finns nån. Och en laptop kommer när de finns pengar men tills dess.... nått att prova för små pengar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts