b0bb4n Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Jag vill ha råd hur ni tycker jag borde spelat denna hand. Fi är en skitdålig spelare som spelar varje hand han får och synar ofta höjningar med vad som helst. Ska jag satsa mer på flop och turn? Och river inte så mkt att prata om då eller? Tacksam för alla svar! -------------------------------------------------------------------------------- Hand #116475709 vid bordet: TURBO Babar 5 Startad: Tue Oct 03 16:33:42 2006 röddan sitter på plats 1 med 40.90 Dr._Mabuse sitter på plats 2 med 405.05 tomato sitter på plats 3 med 92.50 [Hajen] sitter på plats 4 med 69.50 Yxel sitter på plats 5 med 60.50 raggert sitter på plats 6 med 186.05 Foodchain sitter på plats 7 med 240.80 JOKESTER sitter på plats 8 med 136.80 halle20 sitter på plats 9 med 130.10 ME sitter på plats 10 med 170.55 [Hajen] satsar s mörken 1.00 tomato satsar l mörken 0.50 tomato: --, -- [Hajen]: --, -- Yxel: --, -- raggert: --, -- Foodchain: --, -- JOKESTER: --, -- halle20: --, -- ME: Ks, Ah röddan: --, -- Dr._Mabuse: --, -- Pre-flop: Yxel: Lägger mig raggert: Syna 1.00 Foodchain: Lägger mig JOKESTER: Lägger mig halle20: Lägger mig ME: Höj 5.00 röddan: Lägger mig Dr._Mabuse: Lägger mig tomato: Lägger mig [Hajen]: Lägger mig raggert: Syna 5.00 Flop (Board: 5s, As, 4s): raggert: Passa ME: Satsa 6.00 raggert: Syna 6.00 Turn (Board: 5s, As, 4s, 5h): raggert: Passa ME: Satsa 10.00 raggert: Syna 10.00 River (Board: 5s, As, 4s, 5h, 7s): raggert: Passa ME: Satsa 40.00 raggert: Höj 80.00 ? Citera
psatiw Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Helt givet att han sitter på supernötterna i den här handen (eftersom du postar) eller iaf som sämst på båten. Men mot nån som överskattar sina händer helt enormt, som du beskriver det, så får man ju lov att syna hans minomslag förstås. Orkade inte kolla din övriga betting, eftersom du inte skrev ut pottstorlekar på respektive gata, men du gör iaf inget fel att trebetta en sån snubbe med din hand. Missar du river helt kan du dock oftast checka bakom, eller om du har ett lägre hjärter än typ K eller möjligen Q. Citera
b0bb4n Postad 3 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Helt givet att han sitter på supernötterna i den här handen (eftersom du postar) eller iaf som sämst på båten. Men mot nån som överskattar sina händer helt enormt, som du beskriver det, så får man ju lov att syna hans minomslag förstås. Orkade inte kolla din övriga betting, eftersom du inte skrev ut pottstorlekar på respektive gata, men du gör iaf inget fel att trebetta en sån snubbe med din hand. Missar du river helt kan du dock oftast checka bakom, eller om du har ett lägre hjärter än typ K eller möjligen Q. Jag satt han på lägre spader här, men borde jag ha bettat mer på turn? Citera
der_ko Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Mot en synvillig fisk ska man alltid betta runt pot när man tror att man har bäst hand. Citera
Stylish Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Betta pot istället för halva/mindre än halva. Citera
Recommended Posts