Gå till innehåll

Myt4z - Vakter, Vakter! DOM TAR ALLT MITT GUUUUULD!

Myt4z

Recommended Posts

Fått in ett par timmar idag. Prövade faktiskt på lite NL200 på Ipoker igen, det var typ en månad sedan jag spelade där. Tyckte inte motståndet var bra, lirade inte så jätte mkt dock. Blev ca 900 händer där och ett plus på ca 100$. Hade lite oflyt i några större potter, men spelet i övrigt kändes mkt tryggare än förut.

Tryckte in ett timmar på b2b NL100 efter det, gick riktigt trögt och jag spelade rätt kasst emellanåt. Började bli riktigt trött och läste mina egna kort fel och brädan ett par ggr:-) Skam den som ger sig, låg 2 ink back i princip hela sessionen, tills det pangade i slutet av sessionen. Ska posta en av händerna som blev avgörande. Kalaset slutade på 3 ink plus iaf. Så dagens resultat är klart godkänt.

Här är handen som "räddade" dagen. Min betsize på reraisen pre är inte standard, men just mot denna fi "orkade" ja inte strula runt, utan ville försöka få in så mkt som möjligt pre. Han var helt retarderad alltså. Floppen vill jag bara inducera en bluff eller bet med överpar från det cepet. Egentligen en bet av vilken hand som helst som han har. Hans range är i princip any2 i hela leken:-)

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,50 / €1,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

BB (€100,00)

UTG (€24,00)

MP - Hero (€264,89)

CO (€244,69)

Button (€100,40)

SB (€198,39)

Preflop: Hero is MP with A:heart:, A:diamond:

Hero raises to €3,50, CO raises to €6,00, 3 folds, Hero raises to €22,00, CO calls €19,50

Flop: (€52,50) 3:club:, 7:heart:, 5:diamond: (3 players)

Hero bets €38,00, CO raises to €76,00, Hero goes all-in for €201,39, CO goes all-in for €143,19

Turn: (€490,88) 8:club: (3 players - 2 All-In)

River: (€490,88) 9:heart: (3 players - 2 All-In)

Final pot: €490,88

Hero shows A:heart:, A:diamond: (a pair of aces)

CO shows 7:spade:, Q:club: (a pair of sevens)

Outcome: Hero wins €490,88

Behöver jag tillägga att FI var italienare?

Hade även en del intressanta händer på NL200, men orkar inte leta fram dom nu, får se om jag har tid/ork imorgon.

Najt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är sånt folk man vill spela mot.

Ja, man blev typ tårögd:-)

Jag varvar också B2B och Ipoker på samma nivåer som du. Får nästan en chock när jag spelar ipoker och spelarna är så lösa och aggressiva :mrgreen: . Vad anser du om de 2 nätverken?

Hm, nu har jag inte spelat mkt alls på Ipoker senaste tiden. Innan jag började med coach och så, så kändes det inte som att ja behärskade NL200 sådär jätte bra, ska villigt erkännas nu i efterhand. Jag hade aldrig nå riktigt bra plus ngn av de 3-4 månader jag spelade där. Nu kändes det annorlunda att spela där, och det kändes som du nämner. Väldigt löst och aggressivt spel. Samtidigt många som är veka, alltså, det känns som om många bara fancyspelar många av de ggr de ska 3 och 4 beta och liknande.

B2b känns det som att regsen är på tok för tajta, medans det finns en hel del som är rentav dåliga, många av dom är visserligen shortfiskar. Finns några få på nl100 b2b som jag inte gillar att lira mot, men hittills inte allt för många som tur är:-)

Hur har det gått för dig på respektive nätverk?

Länk till kommentar

Har mestadels funderat kring områdena Italien, Spanien och Bulgarien. Har inte hunnit sätta mig in så mkt i det, inte heller kring det administrativa kring ett eventuellt köp. .

Inte för att köpa da. Men Italien har ju något som motsvarar Sveriges svenskaspel och det ska tydligen vara uppe flera €5-10 bord varje dag med mycket action. Inte för att du(eller jag) lirar 5-10, men försöker bara göra en point att om det finns action där så finns det action längre ner också.

Det här vet jag btw efter Unibetopen i milano, då var det en kille som sa att spelen är sjukligt softa och att han enbart spelade där.

Bulgarien är nog inte bra att satsa på med tanke på allt skit som hänt. Eller iof jag vet ju inget om hur marknaden fungerar, men känns som att Bulgarien dött ut. All hype då da...

Aja.. I dont know :-(

GL med liret! B2B är sjukt.. riggskit:mrgreen:

Länk till kommentar

Inte för att köpa da. Men Italien har ju något som motsvarar Sveriges svenskaspel och det ska tydligen vara uppe flera €5-10 bord varje dag med mycket action. Inte för att du(eller jag) lirar 5-10, men försöker bara göra en point att om det finns action där så finns det action längre ner också.

Det här vet jag btw efter Unibetopen i milano, då var det en kille som sa att spelen är sjukligt softa och att han enbart spelade där.

Bulgarien är nog inte bra att satsa på med tanke på allt skit som hänt. Eller iof jag vet ju inget om hur marknaden fungerar, men känns som att Bulgarien dött ut. All hype då da...

Aja.. I dont know :-(

GL med liret! B2B är sjukt.. riggskit:mrgreen:

Hm, hänger inte med:) Vad spelar det för roll att Italien har ngt som motsvarar svs?:-D Haha, jag är lost. Eller, menar du om jag skulle flytta dit och så? Jag har endast tänkt köpa och hyra ut i hopp om att värdet på lägenheten ska stiga med åren. Ty för dina synpunkter ändå, alltid underhållande:-)

Ja vet, b2b är snuskigt riggat, men det är löjligt hur bra jag springer där nu. Spelade en 40 minuters sesse nu, blev inte många händer, men ca 2 ink plus. Nötfärg mot nästnöten hade jag en gång för fulla ink, och massa andra händer där jag fått lätt betalt. Bara hoppas det håller i sig.

Kan värdet på fastigheterna gå upp i Bulgarien när de går med i EU mån tro? Ngn som har lite smaskiga spekulationer kring det?

Ty och gl med liret du med! Vilket skin lirar du på nu för tiden? Lirar du fortf Ipoker NL200?

Länk till kommentar

Ja, man blev typ tårögd:-)

Hm, nu har jag inte spelat mkt alls på Ipoker senaste tiden. Innan jag började med coach och så, så kändes det inte som att ja behärskade NL200 sådär jätte bra, ska villigt erkännas nu i efterhand. Jag hade aldrig nå riktigt bra plus ngn av de 3-4 månader jag spelade där. Nu kändes det annorlunda att spela där, och det kändes som du nämner. Väldigt löst och aggressivt spel. Samtidigt många som är veka, alltså, det känns som om många bara fancyspelar många av de ggr de ska 3 och 4 beta och liknande.

B2b känns det som att regsen är på tok för tajta, medans det finns en hel del som är rentav dåliga, många av dom är visserligen shortfiskar. Finns några få på nl100 b2b som jag inte gillar att lira mot, men hittills inte allt för många som tur är:-)

Hur har det gått för dig på respektive nätverk?

Min spelstil passar definitivt bättre på ipoker då jag är lite av en non believer och gillar att göra hero calls. Samtidigt kan man 3beta och 4beta vidare då som du säger folk gillar att vara fancy och kan dyka upp med lite vad som helst.

Håller också med dig att regsen är väldigt tajta och nittiga på b2b så min spelstil funkar inte lika bra där även om det gått bättre på sistone, men en duktig spelare ska visst kunna anpassa sig... :oops: .

Länk till kommentar

Min spelstil passar definitivt bättre på ipoker då jag är lite av en non believer och gillar att göra hero calls. Samtidigt kan man 3beta och 4beta vidare då som du säger folk gillar att vara fancy och kan dyka upp med lite vad som helst.

Håller också med dig att regsen är väldigt tajta och nittiga på b2b så min spelstil funkar inte lika bra där även om det gått bättre på sistone, men en duktig spelare ska visst kunna anpassa sig... :oops: .

Håller med, ska börja lira mer och mer på Ipoker igen, from januari om allt går som jag hoppas.

Hehe, ja, det sägs visst att man ska kunna anpassa sig, ingen regel utan undantag:-D

Länk till kommentar

Prövade på NL200 på b2b idag, blandat med NL100. Kändes ok, inte lika galet som på Ipokers NL200 ofc. Träffade helt fantastiskt men tyvärr drogs det ut till höger och vänster, så slutade marginellt minus på NL200 borden, och så plussade jag 1 ink på NL100. Så blev lite grönt trots allt. Får se om jag lirar mer ikväll. Ska se Arsenal smiska Pool nu hade jag tänkt:-)

Ja vet, Arsenal kommer få den i raketariet, men hoppas kan man ju!

Har en hand från dagens session. Hur spelar vi rivern? Vet inte vad jag ska få ut av att ställa där, om han inte har sämre Ax som han inte kan släppa.

Inga reads på fi, inte spelat en hand mot honom/henne innan detta utspelat sig. Kan vi syna ner om han pushar rakt ut på rivern?

Jag valde att bara syna ner, men blev fundersam sen. Kändes som stopbet, så jag undrar om jag kommer få betalt av ngt sämre om jag pushar över där.

Känner också att min bet på turn är för svag. Känns som ca 32 är bättre betsize där.

Blinds: €1,00 / €2,00

UTG (€62,35)

MP (€203,00)

CO - Hero (€228,00)

Button (€197,00)

SB (€187,05)

BB (€187,95)

Preflop: Hero is CO with A:heart:, K:club:

2 folds, Hero raises to €6,00, SB calls €5,00, 1 fold

Flop: (€14,00) A:club:, 4:club:, 6:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets €12,00, SB calls €12,00

Turn: (€38,00) 4:diamond: (3 players)

SB checks, Hero bets €24,00, SB calls €24,00

River: (€86,00) 5:spade: (3 players)

SB bets €33,00, Hero calls €33,00

Final pot: €152,00

Länk till kommentar

Hm, hänger inte med:) Vad spelar det för roll att Italien har ngt som motsvarar svs?:-D Haha, jag är lost. Eller, menar du om jag skulle flytta dit och så? Jag har endast tänkt köpa och hyra ut i hopp om att värdet på lägenheten ska stiga med åren. Ty för dina synpunkter ändå, alltid underhållande:-)

Ty och gl med liret du med! Vilket skin lirar du på nu för tiden? Lirar du fortf Ipoker NL200?

Vad det spelar för roll :shock: :shock:. Italienare är utan tvekan världens sämsta pokerspelare någonsin. Och ifall SvS är fiskigt, och Sverige är världens bästa pokerland. Tänk dig Italien då som är världens sämsta.

$$$$. Citerar Lil Wayne när jag säger; "A milli, A milli, A milli".

Yes NL200 @ ipoker. Kan inte lämna Ipoker. Nötnätverk numero uno. Spelar på samma skin som dig!

GL med grindet och syns på NL200 när du är tillbaka. glglgl

Länk till kommentar

Har en hand från dagens session. Hur spelar vi rivern? Vet inte vad jag ska få ut av att ställa där, om han inte har sämre Ax som han inte kan släppa.

Inga reads på fi, inte spelat en hand mot honom/henne innan detta utspelat sig. Kan vi syna ner om han pushar rakt ut på rivern?

Jag valde att bara syna ner, men blev fundersam sen. Kändes som stopbet, så jag undrar om jag kommer få betalt av ngt sämre om jag pushar över där.

Känner också att min bet på turn är för svag. Känns som ca 32 är bättre betsize där.

Blinds: €1,00 / €2,00

UTG (€62,35)

MP (€203,00)

CO - Hero (€228,00)

Button (€197,00)

SB (€187,05)

BB (€187,95)

Preflop: Hero is CO with A:heart:, K:club:

2 folds, Hero raises to €6,00, SB calls €5,00, 1 fold

Flop: (€14,00) A:club:, 4:club:, 6:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets €12,00, SB calls €12,00

Turn: (€38,00) 4:diamond: (3 players)

SB checks, Hero bets €24,00, SB calls €24,00

River: (€86,00) 5:spade: (3 players)

SB bets €33,00, Hero calls €33,00

Final pot: €152,00

Jag pushar river, är väl egentligen bara 66/78c som du behöver vara rädd för här. Tror dock att FI betar ut en större summa på river då pga girigheten. Känns väldigt mkt som en stopbet, tror du får syn av alla AJ+ händer också. Visst, han synar väl inte alltid. Men du slipper visa din hand också vilket kan göra att han kan synar ner lightare senare.

edit: Sista meningen blev knepig, men tror du förstår hur jag menar. :-P

Länk till kommentar

Jag pushar river, är väl egentligen bara 66/78c som du behöver vara rädd för här. Tror dock att FI betar ut en större summa på river då pga girigheten. Känns väldigt mkt som en stopbet, tror du får syn av alla AJ+ händer också. Visst, han synar väl inte alltid. Men du slipper visa din hand också vilket kan göra att han kan synar ner lightare senare.

edit: Sista meningen blev knepig, men tror du förstår hur jag menar. :-P

Jag höjer AK på river där alltid. Han har förmodligen sämre A och kör stopbet eller flushdraget. Hursomhelst så torskar vi inte ofta där, typ aldrig och finns då ingen anledning att syna och visa vår hand. Höj å ta betalt av sämre Ax istället.

Låter klokt boys. Han visade iaf upp Q3 klöver. Men som ni säger låter det vettigt att pusha i dessa lägen.

Länk till kommentar

Vad det spelar för roll :shock: :shock:. Italienare är utan tvekan världens sämsta pokerspelare någonsin. Och ifall SvS är fiskigt, och Sverige är världens bästa pokerland. Tänk dig Italien då som är världens sämsta.

$$$$. Citerar Lil Wayne när jag säger; "A milli, A milli, A milli".

Yes NL200 @ ipoker. Kan inte lämna Ipoker. Nötnätverk numero uno. Spelar på samma skin som dig!

GL med grindet och syns på NL200 när du är tillbaka. glglgl

Hehe, men alltså, vad har det att göra med om jag funderar på att köpa lägenhet i Italien?:-) Jag är fortf lost.

Okok, gl på ipoker, vi ses säkert vid borden när jag kommer tillbaka dit.

Länk till kommentar

Blä, blev verkligen brutalt våldtagen idag. 840 back idag. Nästan allt på nl200. Gick då ner till NL100, och fick torska ytterligare 2-3 inköp. Var extremt brutalt idag. Stängde ner nu när jag fick in 140 bb pre med KK vs AA, floppen K, river A. Standard idag.

Nåväl, har sprungit bra, såklart det kommer ngn dipdag. Synd att den kom den dagen jag ville pröva nl200 på b2b.

Aja, pallar inte lira mer idag.

Blääääääaaaaaaaajs... var på god väg mot rekordmånad i antal inköp.

Natti

Länk till kommentar

Blev ett kort pass idag på ca 45 minuter. Hittade ett plus på ca 160€, endast nl100 blir det på b2b resten av december.

Inte direkt några händer av intresse. Tänkte posta en hand iaf.

Fi har varit hyfsat aktiv, likaså jag, jag har tidigare foldat när han 3 betat mig i pos. Denna gång väljer jag att syna. Enkel push på floppen va? Om jag inte pushar den floppen är det ju ingen ide att jag synar pre.

Ngn som inte håller med?

MP (€145,00)

CO (€0,00)

Button - Hero (€115,66)

SB (€100,00)

BB (€51,00)

UTG (€100,00)

Preflop: Hero is Button with J:spade:, T:spade:

1 fold, MP calls €1,00, Hero raises to €5,00, SB raises to €14,00, 2 folds, Hero calls €9,50

Flop: (€31,00) Q:spade:, K:club:, 8:club: (3 players)

SB bets €19,00, Hero ??

Länk till kommentar

Lirade 2 sessioner igår(idag). Första slutade väl på ca 160€ plus, rätt trög session, kände att jag spelade lite väl spewigt och i vissa lägen rentav uselt.

Kikade sedan lite film och tog lungt ett par timmar, för att sedan köra ett pass på ca 2.5-3h, blev 8 bord under nästan hela sessionen. Resultatet blev mkt bra, och dagen slutar på lite över 600€ plus.

Har väl rätt många händer egentligen som kan postas, men orkar faktiskt inte leta fram dom just nu. Ska iaf posta dagens roligaste:-)

God Jul på er!

Får se när jag lirar nästa gång, har lite annat att göra i dagarna. Men kanske redan på Juldagen kan det bli lite lir:-)

Här kommer godbiten, se och njut:-)

Enjoy!

BB (€68,73)

UTG - Hero (€120,81)

MP (€174,15)

CO (€53,65)

Button (€15,60)

SB (€114,55)

Preflop: Hero is UTG with T:heart:, T:club:

Hero raises to €3,50, 2 folds, Button calls €3,50, 2 folds

Flop: (€8,50) T:spade:, Q:spade:, K:club: (2 players)

Hero bets €8,00, Button goes all-in for €12,10, Hero calls €4,10

Turn: (€32,70) K:heart: (2 players - 1 All-In)

River: (€32,70) Q:club: (2 players - 1 All-In)

Final pot: €32,70

Hero shows T:heart:, T:club: (a full house, tens full of kings)

Button shows Q:diamond:, 3:diamond: (a full house, queens full of kings)

Outcome: Button wins €32,70

Länk till kommentar

Avklarat en lååång session nu, iaf i mina mått mätt. Blev väl ca 3,5-4 h i sträck 6-8 bord. Satan va uselt det gick, spelet satt bra, men usch va utdragen jag blev idag. Idag var det riktigt tufft att hålla sig sansad. Blev tillslut lite över 1 ink plus, var väl som mest 2 ink ner och 3-4 ink upp. Tänkte posta några riktigt snuskiga händer, då jag inte hittade så många av intresse. Samtidigt vet jag inte hur kul det är att läsa lite badbeats, ger ju inte spec mkt lixom.

Äh, postar lite händer, både badbeats och annat. Kommentera gärna om det är några synpunkter på ngn hand. Börjar med två beats så är dom ur världen:-) Enjoy!

Players: 5

Button (€118,80)

SB - Hero (€157,97)

BB (€33,73)

UTG (€168,83)

CO (€108,22)

Preflop: Hero is SB with 6:club:, 6:spade:

1 fold, CO raises to €2,75, Button calls €2,75, Hero calls €2,25, BB calls €1,75

Flop: (€11,00) 4:club:, 8:diamond:, 8:heart: (4 players)

Hero checks, BB checks, CO checks, Button checks

Turn: (€11,00) 6:heart: (4 players)

Hero bets €6,00, 2 folds, Button raises to €19,00, Hero raises to €32,00, Button calls €19,00

River: (€87,00) 7:diamond: (2 players)

Hero bets €88,00, Button goes all-in for €78,05

Final pot: €243,10

Hero shows 6:club:, 6:spade: (a full house, sixes full of eights)

Button shows 8:spade:, 8:club: (four of a kind, eights)

Outcome: Button wins €243,10

Kan väl inte släppa denna, fi har bråkat mkt med mig och är allmänt kass.

UTG (€116,05)

MP (€54,37)

CO (€186,53)

Button - Hero (€216,20)

SB (€151,95)

BB (€27,63)

Preflop: Hero is Button with J:spade:, 9:diamond:

2 folds, CO raises to €3,50, Hero calls €3,50, 1 fold, BB calls €2,50

Flop: (€11,00) 2:club:, 9:spade:, 9:club: (3 players)

BB checks, CO bets €7,00, Hero calls €7,00, 1 fold

Turn: (€25,00) A:diamond: (2 players)

CO bets €18,00, Hero calls €18,00

River: (€61,00) J:diamond: (2 players)

CO checks, Hero bets €44,00, CO goes all-in for €158,03, Hero calls €114,03

Final pot: €377,06

CO shows A:spade:, A:club: (a full house, aces full of nines)

Hero shows J:spade:, 9:diamond: (a full house, nines full of jacks)

Outcome: CO wins €377,06

Hittade visst en 3e också:-) 4 betar litet för att få honom att pusha över. Mixar det givet och gör det inte bara med QQ+

MP (€110,60)

CO - Hero (€167,43)

Button (€232,09)

SB (€113,94)

BB (€193,68)

UTG (€36,01)

Preflop: Hero is CO with A:spade:, A:club:

UTG calls €1,00, MP calls €1,00, Hero raises to €6,00, 1 fold, SB raises to €17,00, 3 folds, Hero raises to €32,00, SB calls €20,50

Flop: (€79,00) K:spade:, 6:spade:, 6:diamond: (2 players)

SB goes all-in for €75,94, Hero calls €75,94

Turn: (€230,88) 4:spade: (2 players - 1 All-In)

River: (€230,88) Q:spade: (2 players - 1 All-In)

Final pot: €230,88

SB shows Q:heart:, Q:diamond: (a full house, queens full of sixes)

Hero shows A:spade:, A:club: (a flush, ace high)

Outcome: SB wins €230,88

Inga direkta reads på fi, bara pusha på rivern efter hans raise? Finns väl inget annat?

Players: 4

Button (€47,25)

SB - Hero (€220,15)

BB (€100,00)

UTG (€153,44)

Preflop: Hero is SB with Q:club:, K:heart:

UTG calls €1,00, 1 fold, Hero calls €0,50, BB checks

Flop: (€3,00) T:heart:, 6:spade:, J:club: (3 players)

Hero bets €3,00, 1 fold, UTG calls €3,00

Turn: (€9,00) 9:heart: (2 players)

Hero bets €9,00, UTG calls €9,00

River: (€27,00) 2:heart: (2 players)

Hero bets €24,00, UTG raises to €48,00, Hero goes all-in for €183,15, UTG goes all-in for €92,44

Final pot: €307,88

Hade faktiskt inte så mkt mer godis att bjuda på. Svårt att få bra HHs från bajs PO. Ska ordna PT2 och GT nu i dagarna hade jag tänkt. Så kan jag börja köra med stats även på b2b. Tycker dock det är skönt att inte behöva förlita sig på stats, men samtidigt skönt att ha när jag ska utvärdera spelet.

Natti, blir förmodligen ett liknande pass imorgonkväll.

Länk till kommentar

J9o är väldigt mkt fold(typ alltid)/3bet pre. Synar ALDRIG, även fast du blir utdragen här.

KQo-handen synar jag bara hans minraise. Minraise river känns generellt som nöt.

Iofs är jag rätt onykter, får återkomma med bättre kommentarer imorgon. :-)

Hehe, brukar inte spela J9o, men just mot denna fi ville jag spela så mkt händer som möjligt. Har även ändrat min 3 bet strategi, och mkt mindre när jag är i pos.

Länk till kommentar

Hehe, brukar inte spela J9o, men just mot denna fi ville jag spela så mkt händer som möjligt. Har även ändrat min 3 bet strategi, och mkt mindre när jag är i pos.

Mindre i poss låter väldigt dåligt. När du är i poss brukar jag i princip 3beta alla händer. Alla händer som inte är värd att syna med 3betar jag.

Länk till kommentar