Gå till innehåll

Myt4z - Vakter, Vakter! DOM TAR ALLT MITT GUUUUULD!


Myt4z

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför vägrar PO funka korrekt och ge mig min sng stat? Den verkar inte fatta när ja hamnar ITM och verkar heller inte förstå antal ggr jag lirar sngs.

 

Iaf, lirade 2 sngs till, 1 första placering samt 1 andra placering. Så är nästan plus minus noll för dagen.

 

Paus nu.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du följer den. På första sidan står det hur mkt jag hade när jag började med dagboken. Sen dess har det väl faktiskt nästan bara gått neråt:-)

Jo, som du ser är jag inne i en tung period nu, men det var dags att fixa till rullen nångång. Skottat så mkt senaste tiden, och sånt håller inte i längden, tyvärr:-)

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, var mest ute efter ett tips men kan väl iaf försöka ge ett utifrån ditt svar :D

 

Är det inte dags att ta en paus? Du verkar ju förlora på allt just nu, även om du spelar perfekt och jag har själv varit samma situation. Hade bankrulle på 3000 dollar kanske (inspelade pengar sen några månader tillbaka). Jag bestämde mig för att försöka bygga en "okej" rulle, ungefär runt 10 000 dollar var mitt mål. Till en början gick det bra, plussade upp till runt 4000 dollar på tre veckor. Då spelade jag på 0.25-0.50 dollar cash game och 20 dollars SnG. Tog senare steget upp till 0-50-1 dollars cash game när bankrullen låg på 4500 dollar ungefär samtidigt som jag fortsatte med 20 dollars SnG (Körde någon 50 dollars SnG ibland också). Det gick fortfarande lika bra. Fick upp bankrullen till ungefär 6000 dollar.

 

Fortsatte grinda på samma nivåer, sen började raset. Förlorade på allt. När jag startade denna "satsning" och hade en bankrulle på 3000 dollar spelade jag ibland några händer USELT, riktigt USELT. Men jag vann ändå titt som tätt. Nu förlorade jag nästan alla händer jag spelade uselt. Samma sak med dem jag spelade bra, i början av min "satsning" vann jag många av dem händer jag var favorit i. Nu förlorade jag nästan alla. Det spealade ingen roll vad jag gjort. Jag tappade inköp efter inköp. När rullen några veckor senare var nere på 4000 dollar så gick jag ner till 0.25-0.50 nivån och även ner till 10 dollars SnGer. Nu var det dags för omstart tänkte jag!

 

Minns en hand så jävla bra. Satte mig ner med 50 dollar (maxinsats). En jättetiltad spelare satt på det bordet, varför han tiltade visste jag inte men han bombade all in 90 % av händerna han fick pre flopp. Jag tittade efter några händer ner på KK. Han gick all in, jag synade. Han visade någon rutten hand, en 10 och ett kort lägre än 5. Floppen kom K-A-A. Turn: A. River: A. Torskade inte potten, men han täckte mig i dollar. Så jag gick miste om en uppdubbling. Det var bara ett bevis på att jag inte har tur just nu, men dum som jag forsatte jag grinda lite. Det vänder ju snart ändå tänkte jag!

 

Några veckor senare var rullen nere på 2500. Jag hade backat ungefär 27 000 kr på några veckor. Inte för dåligt spel (okej, ibland dåligt spel men det händer alla) utan oftast var det sjuka utdragningar. Jag hade aldrig gulat (precis som du) men bestämde mig nu för att ta ett break. Det var ungefär 2 månader sen jag spelade poker. (Okej, har ibland gått in o lirat en 5-dollars MTT på Stars t ex men mer är det inte). Har inte lirat varken cash game eller SnG. Nu till sommar tänker jag göra en liten nystart. Den 1a Juni tänkte jag börja spela igen och då har det gått ungefär ett halvår sen jag sist spelade. Jag tänker börja från noll, cleara lite rejäla bonusar och så.

 

Varför sitter jag då och berättar denna historia när du inte ens känner mig? Jo, du verkar ha ungefär samma problem. Det går bra i början sen skiter det sig. Ta ett break, chansen att du gular är stor om du frågar mig. Jag hade definitivt gulat om jag fortsatt spela. Man måste ha tur i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra inlägg! Känner igen mig i delar av det. Däremot känner jag inte att jag haft problem med rullen när jag väl lirat efter rullekrav. Det är när jag börjat skotta som allt det tokiga började. Kanske kan vara bra med paus, just nu lirar jag sngs på hey, som omväxling. Där "försvinner" inte pengarna lika fort om man gör ngt misstag eller dåligt spel heller. Får se när ja börjar nöta WPX. Kanske tar lite paus som du säger.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska köra några sngs till. Siktar på att lira minst 6 st till innan dagen är slut:-) Reggade mig även för 7000€ garanterade som kostar 10€ och har en rebuy. Hoppas el klonko är me mig:roll:

 

Letar efter ngt gratis sng stat program, ngn som har ngt förslag? Har kollat sng tråden utan lycka.

 

Edit; Skiter i Turren då jag e lite risig. Kommer inte ha orken att gneta i den. Lirade klart 2 10€ sngs, 1 1a placering. Troligtvis lirar jag några till senare ikväll.

Suttit o lirat lite 1/2 FL. Var sjukt länge sen jag lirade FL, typ när ja började lira poker tror jag. Ruskigt kass är jag på det, men skönt för psyket och kul med lite omväxling. Torska dock 10-15€ på FL borden idag.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra inlägg! Känner igen mig i delar av det. Däremot känner jag inte att jag haft problem med rullen när jag väl lirat efter rullekrav. Det är när jag börjat skotta som allt det tokiga började. Kanske kan vara bra med paus, just nu lirar jag sngs på hey, som omväxling. Där "försvinner" inte pengarna lika fort om man gör ngt misstag eller dåligt spel heller. Får se när ja börjar nöta WPX. Kanske tar lite paus som du säger.

 

//Myt4z

 

OK! Ja, det är väl bara att forsätta då. Önskar dig all lycka! :-)

 

PS: Sugen på poker igen! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar pokerdagen här. Spelat en del turrar och kval idag, utan resultat. Sngs gick rätt bra faktiskt, skulle ja inte torskat lite på FL och turrarna så hade dagens res varit väldigt bra för denna nystart.

 

Iaf, lirade mest 10€ dock en del 5€ i början av dagen.

 

Spelade 25 st sngs.

1a = 5

2a= 3

3e= 4

 

ITM=12/25

 

 

Rulle Hey: 213€ Ca 54€ plus efter cashbacken på 51€ jag fick idag.

Fortsätter med 10€, hamnar jag under 100€ i rulle går jag ner till 5€. Vet dock inte när jag ska gå upp, inte lika viktigt. För tillfället.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK! Ja, det är väl bara att forsätta då. Önskar dig all lycka! :-)

 

PS: Sugen på poker igen! :roll:

 

Tusen tack! Det uppskattas! Lycka till du med om/när du börjar lira igen!

 

Kfluffie, trist att du missa den. Jag åkte efter ca 15-20 min, så mig hade du inte haft chansen att ta ut;-)

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förde över 800$ till wpx tidigare idag, blir till att gneta NL50 där några veckor framöver. Fortsatt lira på Hey, dock bara 4 sngs idag och ingen ITM. Kände inte för att lira sngs idag så lirade FL o NL. Gick bra på NL50 men risigt som fan på FL 1/2, är så dålig på FL. Ska bättra mitt spel där då ja jagar lite vip.

 

Iaf, dagens res.

 

Hey -26€ Rulle: 187€

WPX +32$ Rulle: 832$

 

Nya tag imorgon!

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kfluffie, trist att du missa den. Jag åkte efter ca 15-20 min, så mig hade du inte haft chansen att ta ut;-)

 

Hade nog åkt ut tidigare än så ska du se! :D

 

WPX är najs med sin RB. Det är inte sååå bra spelare heller som de sade här på forumet, så lite pengar finns det nog att hämta!

 

GL!

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, motståndet på wpx var sämre än vad jag trodde. Är dock back över 100$ efter torsk med AK mot AJ, flopp KJx, FI synar hela vägen och träffar J på rivern. Sen KK mot 77, floppen 744. Riktigt trist. Låg plus ca 70$ för 1 timme sen, och nu back 125$.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, avslutade spelet nu. Har dock delat ut senaste timmarnas spel på söndagens resultat. Fick en trög start på dagens pokrande då jag råka ut för lite snuskiga uttdragningar, repade mod och gnetade igen det jag tappade plus en del därtill. På Wpx plussade jag ca 50$ och på Hey plussade jag ca 60€ i princip endast på FL 1/2 .50/1 vilket gör mig oerhört stolt:-) Har lite FL böcker hemma som jag får ta och plöja igenom. Nämligen lite sugen på att fixa ett Nintendo Wii genom heypoker shoppen. Samt att FL känns lite avkopplande och omväxlande efter timmar av NL grind. Samtidigt känns det som att mitt NL tänkade och spelande blir mer stabilt ju mer FL jag lär mig.

 

Nåja, söndagen har börjat på WPX också, är plus några inköp på NL50. Såg i cashiern att min rake utbetalas den 12e mars? Hade för mig att det alltid var måndagar som den brukar betalas ut? Alltså borde jag väl få den utbetald redan nu på måndag? Spelar egentligen ingen roll, blev lite förvånad bara.

 

Blir troligtvis inte mkt lir under morgondagen, men ska försöka hinna med ngn timme eller två.

 

Natti!

 

Må Smek vara med er!

 

Ska se till och posta några smaskiga FL HHs, de behöver jag verkligen hjälp med.

Även kika efter NL HHs, de från WPX är så sjukt sega dock.

 

//Myt4z aka Smek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch och tvi för pokrandet på Heypoker idag. Dels blir jag så irriterad över att det är så dött, trafikmässigt dvs. Sen är det supertight grindande som gäller. Nåja, gick som ni kanske kan luska ut inge vidare på Hey idag. Lirade en del FL och NL50, det var NL spelet som drog ner resultatet. Lirade 2 st 10€ sngs och kom 3a i båda. Blir lite FL och sngs framöver på hey, skippar NL tills rullen stabilicerar sig lite:-)

På WPX gick det betydligt bättre, åkte tyvärr på en uttdragning precis innan jag slutade. Resultatet hade varit 50$ pix finare annars.

 

Resultat:

Hey -112€ Rulle: 127€

WPX +183$ Rulle: 1064$

 

Wpx rullen börjar arta sig iaf. RBn rullar in där som folk vet. Antar att jag får dom den 12e mars eftersom det står så i cashiern, och inte imorgon som det brukar vara. Egentligen bra om dom är kvar en vecka extra, så dom små ynglen får växa till sig. Inge mer lir idag, har lite att göra.

 

Nya tag nästa vecka!

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, motståndet på wpx var sämre än vad jag trodde. Är dock back över 100$ efter torsk med AK mot AJ, flopp KJx, FI synar hela vägen och träffar J på rivern. Sen KK mot 77, floppen 744. Riktigt trist. Låg plus ca 70$ för 1 timme sen, och nu back 125$.

 

//Myt4z

 

Många pratar ang motståndet på WPX, har själv grindat där länge men inte just nu. Visst alla är inte super bra. Men jag själv tycker överlag att det håller högre nivå än på dom stora nätverken. Jag tilta på att man nästan aldrig får betalt förum om fi sitter på nästnöten dvs aldrig lätta $$ från fisk. Dyker väl upp nån super tomte men de brukar busta rätt fort. Har dock inte spelat NL50 om det är den nivån du spelar kanske skillnad där. Jag lirade NL100-200 ibland 400 typ bara svenskar där, me not like :)

 

GL där iaf vi kanske syns i framtiden om man hittar tillbaka dit:)

 

edit: lirade inte vi mot varandra där förr men sen drog du till heypoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cab!

 

Stämmer bra, vi mötte varandra massa ggr. Vet inte hur länge sedan det var du spelade på Wpx, men jag tycker inte alls det är mkt svenskar kvar. Tiden då vi lirade mot varandra var det oftast 5/6 svenskar vid bordet. Nu är det 1 ibland 2 andra svenskar, om ens det. Spelat vid flera tillfällen utan ngn svensk broder vid borden:-) Ja, håller mig för tillfället mest på NL50, har varit några små besök på NL100 när jag tyckt bordet sett mysigt ut.

 

Kommer byta eller åtminstone föra över en del gash till större nätverk när rullen återhämtat sig. Så vi möts säkert igen:-) Vilket/vilka näterverk/skins lirar du nu? Hur går det? Har du ngn sida att rekommendera att jag byter till härnäst?

 

TY o GL du me!

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar nu på NB för cg och deras big bang+cashback men har inte hittat stor grinden ännu för mkt plugg i skolan har hittat en liten rush nu men den kom från primamotrigg så inga super resultat direkt :) tror jag lämnar prima sen men inte bestämt till vart många pratar ju gott om ipoker kanske kan bli någe sånt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slut pokrat för idag. Blivit rätt mkt faktiskt. 5,5 h ungefär på WPX uppdelat på två pass. Försöker nöta 3-4 h där per vardag. Plussade ungefär 100$ där, tappade 120$ på slutet då jag tappade koncentrationen och hade lite oflyt. Men klart ok dag ändå. Tog ut det som översteg 1000$ på WPX då jag ska sätta in 375$ på pokerbuddies. Dels clera en 200€ bonus, samt fått en bättre deal gällande Nintendo WII som jag har tänkt gneta vip till. Blir alltså bara dött FL spel på PokerBuddies när ja sätter in den. Ungefär 9000 vip måste jag spela in för att få en Nintendo WII, exakt hur många vip får jag reda på senare i veckan.

 

Lirat en del FL och Sngs på Hey idag, kanske 2 timmar. Blev 6 st Sngs, 2 st 1a placeringar, och 2 st 3e placeringar. FL spelet gick inge vidare idag, blev uttdragen så många ggr att ja ville börja gråta, och på så sjuka sätt oxå. Ja har ju inte lärt mig minimera förlusterna på FL heller ännu. Nåja, spelat in 1 k vip där sen i onsdags. Så får iaf minst 20% cashback i slutet av månaden.

 

Status på rullen för tillfället:

Hey: 188€

WPX: 1000$

Neteller: 375$

 

Nya tag imorgon!

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat rätt många timmar idag, sitter fortfarande och lirar på Pokerbuddies. Endast FL och ett kval har jag lirat. Klarade kvalet och ska lira 5€k garanterade som startar kl 00.Plus ca 100€ på FL spelandet, och gnetat ihop snart 750 vip idag. Återkommer med mer resultat allteftersom.

 

Håll tummarna för mig under turneringen!

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...