Gå till innehåll

Myt4z - Vakter, Vakter! DOM TAR ALLT MITT GUUUUULD!


Myt4z

Recommended Posts

Skulle personligen inte spela 5max 10/20 med 200bb inköp med mindre än 80,000 kr i rulle. Är ju sjuk varians.

 

Jo, de har du rätt i. Men det är så dålig nivå där att man blir frestad att gå upp tidigare. Som sagt, du har rätt i det du säger. Får se när jag tar klivet upp. Minst 30 k e satt nu, målet denna vecka är att nå minst 25 k. Har ju inte fått sån fin start idag. Så vi får se vart ja hamnar i slutet av veckan.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Payback mot Fi som förolämpa mig i chatten efter att han drog ut mina KKK.

 

Kärlek!

 

***** Hand 250607406 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 februari 2007 00:26:00

Frida 2 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Denzof (844.84)

Plats 2: comboli (4247.60)

Plats 3: SmekMej (3502.10)

Plats 4: guuck (1820.10)

Plats 5: simme78 (621.25)

guuck lägg LM 7.50

simme78 lägg SM 15.00

** Giv **

Denzof [N/A, N/A]

comboli [N/A, N/A]

SmekMej [Ek, Es]

guuck [N/A, N/A]

simme78 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Denzof Höj till 30.00

comboli Syna 30.00

SmekMej Höj till 100.00

guuck Lägg

simme78 Lägg

Denzof Syna 100.00

comboli Syna 100.00

*** Flop(Board): *** : [5r, 4h, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

Denzof Passa

comboli Passa

SmekMej Satsa 150.00

Denzof Syna 150.00

comboli Lägg

*** Turn(Board): *** : [5r, 4h, 5k, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

Denzof Passa

SmekMej Passa

*** River(Board): *** : [5r, 4h, 5k, 8k, Eh]

*** Bet Runda 4 ***

Denzof Satsa 300.00

SmekMej Höj till 699.00

Denzof All-in 594.84

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1797.18

Denzof [5s, 4s] Kåk Vinst :0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Payback mot Fi som förolämpa mig i chatten efter att han drog ut mina KKK.

 

Kärlek!

 

***** Hand 250607406 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 februari 2007 00:26:00

Frida 2 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Denzof (844.84)

Plats 2: comboli (4247.60)

Plats 3: SmekMej (3502.10)

Plats 4: guuck (1820.10)

Plats 5: simme78 (621.25)

guuck lägg LM 7.50

simme78 lägg SM 15.00

** Giv **

Denzof [N/A, N/A]

comboli [N/A, N/A]

SmekMej [Ek, Es]

guuck [N/A, N/A]

simme78 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Denzof Höj till 30.00

comboli Syna 30.00

SmekMej Höj till 100.00

guuck Lägg

simme78 Lägg

Denzof Syna 100.00

comboli Syna 100.00

*** Flop(Board): *** : [5r, 4h, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

Denzof Passa

comboli Passa

SmekMej Satsa 150.00

Denzof Syna 150.00

comboli Lägg

*** Turn(Board): *** : [5r, 4h, 5k, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

Denzof Passa

SmekMej Passa

*** River(Board): *** : [5r, 4h, 5k, 8k, Eh]

*** Bet Runda 4 ***

Denzof Satsa 300.00

SmekMej Höj till 699.00

Denzof All-in 594.84

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1797.18

Denzof [5s, 4s] Kåk Vinst :0.00

 

"Men ibland undrar man alltså, hur kan detta få hända. Så jäkla sjukt. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mums. Går dock ruskigt trögt o e ca 3 k back för dagen. Sjukt trist då ja spelat så länge idag.

 

 

 

 

***** Hand 250672072 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 februari 2007 01:52:38

Frida 2 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: PK64 (2796.85)

Plats 2: lillamye (2389.60)

Plats 3: SmekMej (3478.20)

Plats 5: simme78 (652.00)

lillamye lägg LM 7.50

SmekMej lägg SM 15.00

** Giv **

PK64 [N/A, N/A]

lillamye [N/A, N/A]

SmekMej [Dh, Dk]

simme78 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

simme78 Höj till 75.00

PK64 Lägg

lillamye Lägg

SmekMej Syna 75.00

*** Flop(Board): *** : [Ds, 3k, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

SmekMej Passa

simme78 Satsa 90.00

SmekMej Syna 90.00

*** Turn(Board): *** : [Ds, 3k, 7h, Dr]

*** Bet Runda 3 ***

SmekMej Passa

simme78 All-in 487.00

SmekMej Syna 487.00

*** River(Board): *** : [Ds, 3k, 7h, Dr, 2s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1296.50

SmekMej [Dh, Dk] Fyrtal i damer Vinst :1296.50

simme78 [Ek, 3h] Två par, damer och treor Vinst :0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade nu. Återigen en riktig pissdag. Borde inte lirat alls efter dagens förmiddagspass. Min rulle är körd i botten, har endast 9.4 k sek kvar.

 

Tyvärr får jag nog inse att mitt skottande mellan nivåerna har misslyckats denna gång. Jag får ta och börja om på 2.5/5 och kliva upp allt eftersom spelet funkar igen. Riktigt trist att det är så, men det blir för stora svägningar att lira såhär som jag gör nu. Målet denna vecka blir inte att nå 25 k i rullen som jag först tänkte. Utan det blir helt enkelt att återhämta sig efter detta fantastiskt miserabla spel, dels från min egen sida, samt den fantastiska pokergudsriggen.

 

Alltså backade ja typ 7 k idag. Sjukt dåligt alltså. Återigen, som i lördags, på helt sjuka händer. Bör väl vara "glad" att jag inte torskat det på dåligt spel. Samtidigt känns det riktigt trist att inte kunna göra ngt åt förlusterna. Eller, det jag kan och ska göra är ju givetvis att gå ner i nivå. Har inget val. Har ju inte ens rulle för 2.5/5, dock kommer ja inte gå ner lägre än så. Då jag verkligen inte klarar av dessa låga nivåer på Svs.

 

Riktigt trist period i dagboken. Men får skylla mig själv som försökte ta mig ett skott. Känns som att många andra skottar som fan och lyckas, men jag har ta mig fan prövat det 1000000 ggr, och "aldrig" lyckats skotta till mig en rulle. Jag måste alltid kämpa som ett jävla jon, får inget gratis alls.

 

Nya tag.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska "börja från grunden". Inte sätta målen så "skyhögt" som jag haft lite tendens att göra när det gick så bra några dagar förra veckan.

 

2.5/5 NL 0- 25k sek

5/10 25k -50k sek

7.5/15 50k -----

 

Dessa är preliminära, då det är hög varians är dessa krav rätt låga. Troligtvis kommer jag höja dessa allteftersom, känner dock att ja ska klara av 5/10 med en 25k + rulle. Nåja, ska sova nu, och imorgon blir det nystart på 2.5/5.

 

Natti.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inte som jag vill vara taskig... men du får egentligen skylla dig själv... IOFS så verkar det inte som att du har gulat nångång förr? för efter ett par gånger man gulat.. så sätter man väldigt höga bankrullekrav... jag har nästan FÖR höga bankrulle krav.. men jag håller mig vid dom.. o jag kan inte kommaihåg sist jag skotta... jag har sett dig spela, spelar själv på svs, på 5 / 10 och 2.50 - 5.00

 

du är relativt duktig, tänk bara på hur mycket pengar du spelar om... grindar du bara... så kommer allt lösa sig!

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för de vänliga orden!

Har inte gulat tidigare. Men har haft riktigt strikta rullekrav tidigare, och har därför sett mina polare gått upp i nivå fort då de lyckats med sina skott. Jag får göra som du säger, och ta mig en liten funderare. Samtidigt som jag börjar om och grinda på 2.5/5 och sedan gå upp i nivå allt eftersom.

 

Vad nickar du btw? Om du vill släppa det dvs.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta som avancerar fort skottar - ja! Men det brukar också vara så att dem inte riktigt ser sin bankrulle som surtförvärvade pengar varför dem lyckas. Personligen så har jag också väldigt svårt för att skotta då jag inte kan spela mitt eget spel när jag inte känner mig bekväm med summan jag spelar för. Imo handlar det om att väga risk/reward mot varandra och fråga sig själv vad man vill uppnå. Kan du spela ditt A-spel när du skottar, fine go for it. Dock tror jag det är ytterst få som grejjar det. Eftersom den psykologiska faktorn är såpass viktig så föreslår jag att du går ner en nivå till för att hitta ditt spel. Som du påpekat trivs du väl på 2.5/5, men du har inte rulle för att klara variansen ens. Tre dagars badstreak och du är gul. Ner en nivå, hitta ditt spel, plussa några dagar, sen tar du dig an 2.5/5 med minst 20 inköp i ryggen. GOGO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Såg att du skrev till mig två gånger i chatten på SS. Den är temporärt avstängd så jag kan inte prata.

 

Tråkigt att det går dåligt. Personligen tycker jag så här: För att spela 2.5/5 så behöver man knappat 10K - för att lira på 5-10 så är 50K and beyond bra om man tänk att ta ut cash relativt frekvent. Tänk på att folk sitter med 200BB istället för 100BB som på andra nätverk.

 

Bara att ta nya tag och fortsätta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna, det uppskattas! Jo, troligtvis är det som du säger, att jag inte spelar mitt a-game när jag skottar. Då jag "hela" tiden tänker på att en hand kan förstöra hela min rulle. Däremot kommer jag inte kunna lira mitt A-game under 2.5/5, det är jag tyvärr rätt säker på. De lägre nivåerna på Svs är sjukt trista. Men nu ska ja ge mig fasiken på att fixa ihop en rulle, var ju rätt mkt skottande i slutet av förra året oxå innan jag tog min paus.

Så nu är det rullekrav som gäller. Jag lirar kvar på 2.5/5 tills jag når minst 25 k. Då börjar jag känna efter på 5/10 om jag känner mig bekväm, vilket jag inte tror ska vara några problem då jag lirat så pass mkt på den nivån. När jag avancerar högre än 5/10 får tiden utvisa. Men som Albert skrev så bör ja väl ha kring 50 k.

 

Ska se om jag tar ngt pass idag.

 

Återigen, tack för kommentarerna, de hjälper när det är tungt!

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkt att lira en session nu. Får för övrigt ca 50€ på heypoker imorgon som cashback. Tänkt göra de till ett litet Sng projekt. Börja med 5€ sngs. Hur många inköp tycker ni man ska ha innan man tar steget upp till nästa nivå?

 

//Myt4z

 

SnG är för sådana som Myssion och Cons.

 

Sätt in det på ett NL50- eller NL100-bord alt. ta ut det.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La ner nu, helt sjukt va dåligt det går. Sannslöst alltså. Inget funkar överhuvudet taget. Vet inte riktigt vad ja ska göra, antar att det bara är att kämpa vidare. Men har bara drygt 7.1 k kvar. Och jag kan verkligen inte gå ner lägre, mitt spel funkar inte ens på 2.5/5.

 

Fyfan.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, uppe med tuppen. Är lite risig och kunde inte sova, ska nog ta en liten lur efter en session. Ska flytta över 6 k till WPX, och grinda NL50 tills jag har en grund att stå på. Blir kanske lite sngs om det är ngn trafik på dom där.

 

Har anmält mig till 2 turneringar nu på morgonkvisten.

 

10:30 Wild West 0.25€ Rebuy 1000€ Gar

10:45 25.000€ Sattelite 2€ Rebuy

 

Ska lira lite sngs 5-10€ på hey samtidigt. Fick 51€ i cashback där idag oxå.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ur kvalet till 25€k. Samt lirat 5 raka sngs utan ITM pos. :shock: Sjukt risigt.

 

Edit; Lirade 3 sngs till, totalt 8 idag. Vunnit 2, resten utanför ITM. Rätt kasst, men men. Är kvar i WildWest turren, 44/83 för tillfället.

 

Edit; Paus i WildWest, 19/59. Har 89.5k, snittet är 87.1 och chippie har 405k.

 

Edit; Åkte ur WildWest på 30e plats. Ställer med KK första pos, BB synar med AK, floppen A. Såklart, trött jag blir. Fick typ 13€ för besväret, och ja betala 10€ för att lira den. GAHAHAASHDAHDA!

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...