Aeis Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 - Level XII (1000/2000) - 2006/10/02 - 17:31:17 (ET)Table '32997633 1' 9-max Seat #7 is the button Seat 1: HKM42 (10551 in chips) Seat 2: Aeizz (13390 in chips) Seat 7: Cliffy1013 (30079 in chips) Seat 8: PMACDYNO (13480 in chips) HKM42: posts the ante 100 Aeizz: posts the ante 100 Cliffy1013: posts the ante 100 PMACDYNO: posts the ante 100 PMACDYNO: posts small blind 1000 HKM42: posts big blind 2000 *** HOLE CARDS *** Dealt to Aeizz [6s Kd] Samson60 [observer] said, "thx" Aeizz: raises 11290 to 13290 and is all-in Cliffy1013: folds PMACDYNO: folds HKM42: calls 8451 and is all-in *** FLOP *** [Qc 2h 6c] *** TURN *** [Qc 2h 6c] [9d] *** RIVER *** [Qc 2h 6c 9d] [5s] Är en 45 personers SNG. Priserna är: 1:a 150$ 2:a 110$ 3:a 75$ 4:a 55$ Alla verkar vara okej, ingen sticker ut. Tror ej att Cliffy eller PMA synar med annat än riktigt bra händer, de har varit försiktiga med att syna all-ins. Jag har spelat relativt aggressivt mot slutet och dubblat upp med KT när vi var 6 personer kvar. Jag har ett M på bara 4 och behöver vinna chips nu för att kunna ta hem turneringen. K6 står väll sig okej mot de flesta händer samt att det kändes som att jag hade foldequity. Å annars är det en coinflip mot HKM47 Hur ska jag spela här? Med vilka händer tycker ni det är rätt att syna för Fi? Citera
Skanke Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Tycker du borde kunna hitta ett bättre läge än att trycka genom alla med K6. Ni tre har ju likvärdiga stackar och får du syn är du "rejält" efter. Stor risk i känsligt läge känns det som...... Syn borde kunnas hittas med AK-A7, KQ-J, AA-66 kanske ännu lägre beroende på att du varit aggro innan.... Citera
komlmogorov Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Borde väl vara en nobrainer att ställa där. Om du använder def. av M från Harringtons böcker så måste du också justera M med avseende på antalet spelare vid bordet, så M=4 är dessutom en överskattning. Så K6 borde duga mer än väl. Med tanke på att det är relativt liten skillnad mellan 4:e och 3:e pris och att även fi är shortstacked betyder det nog att du kan förvänta dig syn från en hyffsad stor mängd händer. Fi får bra potodds dessutom, han behöver väl bara förvänta sig ha runt 40% chans om jag inte räknar helt galet (minibubbel effekten borträknad ). Om min read på dig är att du är aggro och ställer med ganska mycket i det läget , så skulle jag nog vara beredd att syna med alla par, AK-A5, KQ-K8. Har inte räknat närmare på det, bara en grov uppskattning, kan kanske vara en för liten mängd händer. Citera
Fnii! Grrp! Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Ni tre småttingar är jämna och kommer vara jämna även om du viker här. Att det är minstingen som hostat upp BB borde ge dig ganska liten FE. Visst ska du försöka dubbla upp. Och visst skulle jag glatt pusha K6 UTG med din M i ett annat sammanhang, men med den här stackfördelningen kan du faktiskt vänta. Visst, du får betala nästa BB om du lägger dig. Men även om nån stjäl den av dig så förändrar det inte stackdynamiken mellan er och du kan ta en annan chans. Stackdynamiken här gör som jag ser på saken att mörkarna inte är riktigt så mycket värda som ditt M gör gällande. 1 BB mindre påverkar knappast någons FE. Stjälvärdet minskar och det handlar mer om att dubbla upp. Att K6 står sig bra mot de flesta händer är kanske att ta i, särskilt om du tror BB foldar de flesta av dem. Om någon av de tre synar är du ju lätt dominerad. Inte för att det är så farliga procentsatser att du ska oroa dig över den saken i en så pressad situation. Men ändå. Citera
Recommended Posts