parre Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Superslaskigt 5/10-bord. För bakgrundsinfo om båda motståndarna, se denna hand. Fi1 i denna hand är personen som synade ner mig med TT, Fi2 är den jättedåliga spelaren som beskrivs tidigt i handen (han som synade ner mig med 86 på 633 etc). I alla fall. Jag sitter väl på ca 7000, Fi1 på ca 4-4500, Fi2 på ca 3500. Det är något varv efter min första dust med Fi1. Preflop: Fi1 höjer i tidig position till 120. Fi2 synar. Jag slår om till 400 från knappen med AJ, båda Fi synar. Nu har vi alltså byggt en monsterhand med en marginell hand, nöten! Flop: (Pott: ca 1250, 3 spelare) A 3 3 - rainbow! Fi1 checkar, Fi2 checkar, jag checkar bakom. Turn: (Pott: ca 1250, 3 spelare) A 3 3 T Fi1 checkar. Fi2 checkar. Jag steker lite och betar 700. Fi1 synar. Fi2 foldar. River: (Pott: ca 2650, 2 spelare) A 3 3 T K - ett kallt kort på alla sätt och vis. Fi1 checkar. Parre checkar bakom. Är denna hand standard, eller ska jag värdebeta även rivern mot denna Fi? På rivern har han 2400 kvar och jag täcker. Det kalla är att dett normalt värdebet pottcommittar mig och jag har svårt att se vad för sämre händer han kan hitta avbetalning med. Om jag ställer får jag eventuellt bort dåliga Ax (men dessa höjer han knappast med i tidig pos), kanske kanske AQ men känns som om ett bet är iskallt, va?[/url] Citera
eurythmech Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 SKa han betala av med en kung liksom? Klart du checkar ner. Sen kan man ju så klart diskutera om AJ är den bästa handen att bygga pott med. Citera
psatiw Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 SKa han betala av med en kung liksom?Klart du checkar ner. Såg du den andra handen han postade för nån vecka sen, när han drar ut och träffar damen på river? Den var ju, enligt Parre, ett helt givet värdebet. Så jag tror pretty much att Parre tror att fi kan betala av ett vb med bra mkt sämre händer än en K här, ja. Personligen tycker jag den här handen är närmre ett värdebet än den förra, men den är fortfarande på gränsen. Citera
eurythmech Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Det kanske bara är jag som har så lätt att parre på Ax när han checkar flop. Citera
freggan85 Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Checka ner verkar smart. Hade varit ett mer intressant läge ifall det hade kommit låga kort på turn eller river då kan du kanske få syn av typ JJ-77. Kanske i den här handen även hade varit gynsamt att sitta ur position. Då kan du checka river och hoppas att han försöker bluffa hem den och i det läget syna och vinna lite extra kosing. Men får du syn i det här läget känns det som garanterad splitt. Citera
parre Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 När man som jag spelar väldigt många händer och väldigt mycket på reads/bordsdynamik är det viktigt att våga värdebeta även högst marginella händer. Om jag tror att Fi har A-hög och att det är en bra chans att Fi synar med A-hög så kommer jag värdebeta bottenparet, svar ja. Om Fi ställer in och jag tror att min hand står så synar jag. Ibland har jag rätt, ibland har jag fel. Problemet med ett värdebet är att jag inte kan vika (om jag inte betar typ 1/4-pott, och då får Fi bluff-equity mot mig) för omslag, och jag vet inte - stoppa in så pass mycket deg på rivern på den brädan med AJ känns faktiskt sådär lagom hett. Det enda som eg. talar för det är att Fi verkar gilla att syna ner marginellt mot mig - se förra handen. Eurythmech: Min preflopraise är bra då vi sitter djupt. Jag kan utan vidare passa om Fi1 slår om igen, och utan vidare gå all-in om Fi2 slår om igen och Fi1 har passat (för värde bör tilläggas). Om jag får en syn får jag se en flop i position och potten blir relativt enkelt att spela - pottkontroll är nyckelordet... Eurythmech 2: Sluta, jag kan väl checka floppen tom också? Jag kan beta med Ax också - det beror lite på. Men just i denna hand ville jag inte få ett omslag mot mig - särskilt inte från Fi2 där en trea faktiskt inte är en orimlig hand (spelade han 93 för en lax pre spelar han väl 93 för 400). En knack ger mig mycket mer info och manöverutrymme till turn, samtidigt som potten inte blir alltför gigantisk för att man ska kunna hitta pass vid behov. Freggan85: Ligger det A3397 eller liknande så värdebetar jag alla dar i veckan när fi checkar till mig på sistagatan. Eller, inte alla - det beror ju lite på read, timing, tells, känsla - men... chansen är mycket större! Citera
Recommended Posts