Gå till innehåll

Hur illa skadad blir pokern om Westerlund har rätt?


F.Gump

Recommended Posts

Enligt historien så lyckades han ju aldrig få dit de spelarna han tänkte utsätta för fusk så påståendet att han inte har fuskat kan ju lätt stämma där.

 

Just den här incidenten borde hamna under "Anstiftan till grovt fusk mot personer som litar på en" eller något liknande.

 

Så sant så sant, att folk inte kan fatta att det är skillnad. Det var som när min tjej kom hem för tidigt från jobbet och hittade mig naken i bubbelpolen med hennes 13 finaste tjejkompisar. Jag försöker fortfarande förklara för henne att jag inte har varit otrogen men hon fattar ju inte. Hon tycker inte att det spelar ngn roll att jag inte stoppade in den. Visst, anstiftan till grov otrohet mot person som litade på mig erkänner jag, men jag har faan inte varit otrogen! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 128
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo, allvarligt, tänk om det skulle visa sig att det faktiskt inte var sant. Då är ju MW nästan i en värre sittuation än KL skulle va om det var sant Shocked

 

Nej men om det skulle visa sig att MW har hittat på att dom tilltänkta offren har berättat det för honom så är han illa ute, han var väldigt noga med att poängtera att det faktiskt var en andrahandshistoria.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men om det skulle visa sig att MW har hittat på att dom tilltänkta offren har berättat det för honom så är han illa ute, han var väldigt noga med att poängtera att det faktiskt var en andrahandshistoria.

 

Har han?

 

Men jag VET vad som har hänt och jag tycker att det är något av de värsta man kan göra, det som Ken försökte göra.

 

Så formulerar iaf inte jag mig när jag pratar om andrahandsinfo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han?

 

Ja

Så formulerar iaf inte jag mig när jag pratar om andrahandsinfo.

 

Nej men så här kanske.

 

3. ALLT jag vet har jag fått berättat för mig från några av de som var tilltänkta offer.

Och är det någonting man skall vara mycket försiktig med så är det att skrika ut

något som man själv bara har fått höra, även om det kommer från de inblandade själva.

 

Men nu stör det som Ken har gjort mig så mycket så jag blir vansinnig.

Så därför skall jag då berätta vad jag har HÖRT från de inblandade.

 

.

.

.

 

 

 

Glöm dock inte att detta är vad de tilltänkta offren har berättat för mig.

 

Om det är sant eller inte får ni bedömma själva. Men skulle det inte vara det så är

det första gången som NÅGON av dom har ljugit för mig. Detta säger jag bara för att

jag aldrig tycker att man skall berätta saker i tredje hand och att jag därför bara vill

skydda mig själv. Men ni behöver nog inte vara oroliga för att det skulle vara en lögn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E-post går för övrigt att editera eller förfalska hur enkelt som helst och är man så galen som Russ Georgiev verkar vara så är det mest troligt att han själv suttit och hittat på en massa detaljer.

Russ är patetisk och lögnare ja. Men mycket av infon går ju att verifiera. Om den verifieras så är det jävligt skumt, eftersom det inte finns något annan person som Russ rimligen kan fått tag på uppgifterna från. Det finns ju inte heller någon anledning att hänga med honom om man inte vill fuska.

 

Plus att språket inte stämmer överens med hans eget och han inte redigerat tidigare kändisbrev han lagt ut. Jag tror inte han har så pass bra språklig talang. När Russ hittar på identiteter brukar det märkas.

 

Efter infon jag har (dvs ungefär samma som er) så bedömer jag att han troligen gjort kontaktat Georgiev. Ta det för vad det är värt.

 

Skulle Lennaard visa att de privata uppgifterna Russ hade tillgång till inte är hans tror jag inte det längre. Men eftersom han vägrar gå in på detaljer så är jag väldigt skeptisk.

 

För övrigt så är det ju en allvarlig historia och ett företag som Svenska Spel bör ju göra ett uttalande när sånt här riktas mot deras talesman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, är det inte sant så är Westerlund pokerns "all time" nolla.

 

Jo, allvarligt, tänk om det skulle visa sig att det faktiskt inte var sant. Då är ju MW nästan i en värre sittuation än KL skulle va om det var sant :shock:

Känns som Ken har lite mer att förlora än MW

 

Har han? Men framförallt känns det som MW har väldigt lite att VINNA på att ljuga om detta. I förhållande till vad han har att vinna, om något alls, känns det EXTREMT orimligt att han skulle sitta och hitta på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då poängterar han tydligen det ibland och ibland inte. Knappast vad jag bedömer som att vara noga med att poängtera något.

 

Varifrån kom citatet förresten? Skulle vara kul att läsa hela.

 

Hmm jag har inte sett att han har uttalat sig utan att poängtera det men det utesluter ju såklart inte att han har gjort det, uttalandet kommer från prosharks, http://www.prosharks.se/forum/Gossip/thread/59803/3 närmare bestämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit i direktkontakt med två av de potentiellt drabbade. Ingen av dom bekräftar officiellt, men ingen dementerar heller vad som tidigare sagts.

 

Vilket de ju med all säkerhet hade gjort om det inte hade varit sant. Finns det NÅGOT som talar för att Ken är oskyldig?

 

Russ

Är förvisso känd för att ha anklagat fler pokerspelare för att fuska, men det kan ju lika gärna ha varit sant. I vilket fall som helst har han publicerat en del uppgifter som styrker hans påstående. Och i vilket fall som helst är detta inget som talar FÖR Ken, utan i bästa fall inte MOT.

 

Westerlund

Verkar tvärsäker på sin sak. Har knappast något att vinna på att ljuga om Ken, och i varje fall mer att förlora på det än han har att vinna.

 

De inblandade spelarna

Dementerar inte, vilket de ju borde göra om Ken var oskyldigt anklagad.

 

Ken

Dementerar inte. Dementerar förvisso att han har fuskat, men det är ju inte vad detta handlar om. Borde rimligen komma med en riktig dementi om han var oskyldig. Han är ju inte dummare än att han fattar att han är anklagad för FÖRSÖK till fusk, inte för fusk.

 

Som sagt: Finns det NÅGOT som talar för att Ken är oskyldig till vad han anklagas för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CITAT från en användare vid namn Tystnaden på Prosharks:

 

 

Det jag kommer gå ut med nu förklaras bara en gång, så var uppmärksamma. Detta är första och sista gången ni ser mig här på Prosharks så jag har inte för avsikt att gå ut med min identitet. Jag är yrkesspelare och har varit detta i ett flertal år, båda på internet och livespel, och jag känner flera av de "tunga" namnen. Jag själv har väl nått hyfsade resultat inom livespel. Jag vill härmed förklara lite av det bakom Ken Lennaard.

 

Jag vet hur det ligger till med Ken Lennaard och om han är skyldig eller inte är upp till mig att berätta för er, det får han kommentera och förklara när han känner sig redo. Hur Mikael Westerlund fungerar vet jag inte heller när han skriver att Ken till 100% skyldig även om han har hört det i tredje hand så att säga, samtidigt som han totalt lämnar ut sin vän utan att vara riktigt säker själv.

 

Tyvärr är sådana här blåsningar och fusk mer vanliga än man tror, och min förhoppning med det här inlägget är att alla som känner till fusk likt detta påstående går ut med det och "sätter dit" samtliga bluffmakare. Jag vet att det finns dem som känner till det och tillsammans tycker jag att vi går ut med det och får bort de här svinen ur svensk poker för alltid.

 

Jag har iallafall bestämt mig för följande: Om inget händer innan den 31:a Oktober så kommer Aftonbladet få ett långt brev med alla bluffmakare, OSMINKAT, det blir ett par toppnamn som åker med. Det vet ni.

 

Så jag ber därför er, pokerspelare, som känner till det här, vilket jag vet att ni gör, tar ert ansvar och rensar rent i poker-Sverige. Annars tappar vi och pokern trovärdighet, och pokern som gått så mycket framåt i det här landet. Speciellt vi som spelar proffessionellt förlorar på det här eftersom vi ska föregå med gott exempel, precis som "Foppa" i hockey eller Zlatan i fotbollen. Så nu tar vi gemensamt vårat ansvar!

 

Avslutningsvis: Om Ken faller, faller han inte ensam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ok, nu fattar jag.

 

Ken and I picked the other two up and we arrived at his family's Hotel

in Stockholm. We had four rooms, three on the bottom floor and one on the second floor. Here we set up shop. A hole was drilled in the

ceiling, where we placed a camera covered by a smoke detector.

Meanwhile, we had marked cards, invisible to the naked eye in the game, with audio ear pieces to tell Ken and our other player all the cards in the game. We had a VCR machine that allowed 'Freeze frame', thus making sure we knew every card all players had.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...