Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har under den senaste tiden gått upp en nivå till 0,1/0,2$ och det har gått bra. Men idag har jag åkt på många bad beats och förlorat ca 20 dollar. Det är en förlust som ipåverkar min bankrulle marginellt men när brukar ni sluta spela för en dag? Har ni några sådana gränser? Själv brukar jag ha en gräns på 100 gånger lilla blind men idag kände jag att bad beatsen var så jobbiga så det kändes som att oturen inte kunde hålla i sig ytterligare. Jag känner ett sug att spela en omgång till men samtidigt känner jag att det får vara bra för idag.

Postad

Du har alltså backat ett normalstort inköp idag? Det är ingenting. Köper du in dig för $5 på borden/bordet du spelar på?

Jag slutar vanligtvis om jag backat 1000 ggr lilla blind eftersom jag efter det inte spelar bra.

Postad
Jag slutar vanligtvis om jag backat 1000 ggr lilla blind eftersom jag efter det inte spelar bra.

Ungefär som Nidson säger så ska man inte sluta för att man backar om man fortfarande kan spela sitt A-game och var denna gräns är väldigt olika för många.

Vissa kan förlora flera inköp på raken och fortfarande spela sitt A-game medan det räcker för ett halv inköp för vissa.

Att gå ut efter ett bort efter du har förlorat 100 SB (50BB) låter helt tokigt. Har du AA och stoppar in pengarna Pre och får syn av QJo som klonkar stegen så har ju du spelat bra och då är det bara att reloada.

Sätt ingen gräns i pengar, sätt i stället när du inte kan spela ditt A-game!

MVH

//KF

Postad

Jag har byggt upp en bankrulle på cirka 2000 kr. När jag började att spela så gick jag in med minimiinsatsen men nu går jag in med 100gg lilla blind. Min bankrulle skulle dock inte klara sig länge om jag valde att sluta spela när jag förlorade ca 1000gg lilla blind. Det är cirka 35% av min bankrulle :) Kanske är det ett tecken på att jag spelar på för hög nivå men jag går ändå med plus vilket jag ser som positivt. Eftersom jag ännu inte är expert i området så kanske jag bör analysera mitt spelande om jag förlorar ca 3-7% av min bankrulle. Detta även om jag klassar förlusterna som badbeats så kan det kanske vara bra att jag tar tid för att analysera mitt spel. För det är lätt att man hoppar över analyserandet men det känns ändå som en viktig bit för en som ännu inte är expert :) Tack i alla fall för era kommentarer!

Postad

efter varje stor förlorad pott ta tid att analysera handen, hra du gjort rätt spel är det bara att reloada, som kfluffie säger. Du kan inte göra någontin för att motverka tur/otursaspekten i spelet. Sluta spela helt ekelt när du känner dig irriterad, otålig etc, när du inte längre kan hålla dig till ditt A-game längre. Vart denna gränsen är för dig, är upp till dig att finna.

Postad

för mig är det viktiga _Hur_ jag backar, om jag backar för att jag spelar dåligt så är det läge att sluta för dagen. Blir man utköpt så, shit happens.

Idag rann bägaren över dock blev utköpt av en 1 outare på ena bordet och av en 2 outare på ett annat bord inom ett par minuter. Då var det läge att sluta för dagen :) kände inte direkt att jag kunde fokusera 100% efter det ;)

• 2 weeks later...
  • 3 months later...
Postad
Jag har byggt upp en bankrulle på cirka 2000 kr. När jag började att spela så gick jag in med minimiinsatsen men nu går jag in med 100gg lilla blind. Min bankrulle skulle dock inte klara sig länge om jag valde att sluta spela när jag förlorade ca 1000gg lilla blind. Det är cirka 35% av min bankrulle :)Kanske är det ett tecken på att jag spelar på för hög nivå men jag går ändå med plus vilket jag ser som positivt. Eftersom jag ännu inte är expert i området så kanske jag bör analysera mitt spelande om jag förlorar ca 3-7% av min bankrulle. Detta även om jag klassar förlusterna som badbeats så kan det kanske vara bra att jag tar tid för att analysera mitt spel. För det är lätt att man hoppar över analyserandet men det känns ändå som en viktig bit för en som ännu inte är expert :) Tack i alla fall för era kommentarer!

Vore ju synd om du såg det som negativt...

Postad
Jag har byggt upp en bankrulle på cirka 2000 kr. När jag började att spela så gick jag in med minimiinsatsen men nu går jag in med 100gg lilla blind. Min bankrulle skulle dock inte klara sig länge om jag valde att sluta spela när jag förlorade ca 1000gg lilla blind. Det är cirka 35% av min bankrulle :) Kanske är det ett tecken på att jag spelar på för hög nivå men jag går ändå med plus vilket jag ser som positivt. Eftersom jag ännu inte är expert i området så kanske jag bör analysera mitt spelande om jag förlorar ca 3-7% av min bankrulle. Detta även om jag klassar förlusterna som badbeats så kan det kanske vara bra att jag tar tid för att analysera mitt spel. För det är lätt att man hoppar över analyserandet men det känns ändå som en viktig bit för en som ännu inte är expert :) Tack i alla fall för era kommentarer!

ganska exakt eller? eller ska de va ca 3-7%? lol

Postad

Beror oftast på hur jag tycker mitt spel är...om det är uselt eller om jag spelar bra men bara hade otur ett par händer.

Känner jag att jag spelar uselt eller att jag klivit upp lite för fort på ett högre bord försöker jag följa Annie Dukes råd om 30 stora betars regeln. När jag torskat 30 stora betar kan jag ta en paus, fundera på vad jag gjort för fel...göra något annat, för att sen testa på nytt.

Känner jag däremot att jag är "het" men bara åkt på ett par bad beats trots bra spel och att bordet är fullt med fiskar eller sämre spelare kan jag göra nåt inköp innan jag lägger av då jag vet att chansen är stor att rycka av dom min pengar ingen :).

Men visst tiltar man ibland, brukar dock ha ganska bra band på mej. Men i förra veckan torskade jag väl en 4-5 inköp en kväll på 3 timmars spel....då la jag av, för mkt för mej o min rulle då jag har en plan med min rulle :).