Sylwester Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Saxat från 2+2: "A Default Line for Handling AA or KK vs. Resistance Playing AA or KK against resistance when you are OOP can be dreadfully difficult – harder than a group of teen boys at a Scarlett Johannson photo shoot. One of 2p2’s best posters, Foxwoods Fiend, shared some of his thoughts on handling this spot and I’ve built them into my default line. This is assuming the flop is at least somewhat innocuous. If I’m raised with normal or deep stacks, I’ll call and lead the turn for 2/3 pot. If I get called I have to check the river, and a call/fold will be reads-based. If I get raised again on the turn, I’m gone. There are also times when I will muck AA or KK on the flop to one raise, but of course that’s dependent on the read and opponent. I think folding to every raise when OOP is giving away too much value." Är det här ett bra spel? För mig känns det väldigt främmande och jag tycker helt enkelt att det verkar smartare att som regel slå om flopp igen istället. Vad tycker ni? Citera
DNcrew Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Slår du om igen på flopp så förvandlar du dina AA till en bluff, vilket gör att du i princip bara får syn av bättre händer. Inte särskilt önskvärt. Citera
busen Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Slår du om igen på flopp så förvandlar du dina AA till en bluff, vilket gör att du i princip bara får syn av bättre händer. Inte särskilt önskvärt. .. Så om jag slår om på floppen repres. jag en bluff och får automatiskt bara syn av bättre händer...än bluffen!? Tror dem att man bluffar sätter dem ju inte dig på AA. Är det här ett bra spel? För mig känns det väldigt främmande och jag tycker helt enkelt att det verkar smartare att som regel slå om flopp igen istället. Vad tycker ni? Om du ska slå om floppen igen, re-re-raise, lär det bli en mkt stor sådan o i många fall all-in. Något du kanske vill om du har en schysst read o tror att du leder. Men i annat fall känns det bättre, tycker jag, att leda ut turn för att vika mot en stor höjning där, vilken säkerligen lär vara all-in. På detta sättet får du fler syner av TPTK osv. Pengar du inte fått in om du ställt på floppen. Citera
hnat Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 .. Så om jag slår om på floppen repres. jag en bluff och får automatiskt bara syn av bättre händer...än bluffen!? Du missförstår honom. Det han menar är att vibara får syn av bättre händer än den vi har, AA, alltså gör vi handen till en bluff. Sen behöver ju det ju nödvändigtvis inte vara fallet. Finns många tillfällen då man värdetrebettar sitt ÖP på floppen. Om du ska slå om floppen igen, re-re-raise, lär det bli en mkt stor sådan o i många fall all-in. Något du kanske vill om du har en schysst read o tror att du leder. Men i annat fall känns det bättre, tycker jag, att leda ut turn för att vika mot en stor höjning där, vilken säkerligen lär vara all-in. På detta sättet får du fler syner av TPTK osv. Pengar du inte fått in om du ställt på floppen. Rimligtvis borde ju det vara lika dyrt att höja på floppen som att leda turn, vilket gör att du comittar dig lika mycket. Däremot så är det ju generellt sett lättare att få betalt lite grann i taget utspritt på fler gator än stort på en gata. Citera
bandini Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 ska det inte vara: the world is ON tilt. Citera
Sylwester Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 Slår du om igen på flopp så förvandlar du dina AA till en bluff, vilket gör att du i princip bara får syn av bättre händer. Inte särskilt önskvärt. Så jag antar att du vill syna och beta turn? Om så är fallet, vilka andra händer gör du det spelet med? Citera
Sylwester Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 Är det här ett bra spel? För mig känns det väldigt främmande och jag tycker helt enkelt att det verkar smartare att som regel slå om flopp igen istället. Vad tycker ni? Om du ska slå om floppen igen, re-re-raise, lär det bli en mkt stor sådan o i många fall all-in. Något du kanske vill om du har en schysst read o tror att du leder. Men i annat fall känns det bättre, tycker jag, att leda ut turn för att vika mot en stor höjning där, vilken säkerligen lär vara all-in. På detta sättet får du fler syner av TPTK osv. Pengar du inte fått in om du ställt på floppen. Du har helt klart en poäng. Den här typen av spel är något jag tidigare inte använt mig av och jag är helt enkelt nyfiken om det är den bästa linjen i dessa fall. En invändning jag har är att det känns ganska kallt att endast göra detta spel med AA/KK. Spelar du några andra typer av händer på samma sätt? Citera
hnat Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Slår du om igen på flopp så förvandlar du dina AA till en bluff, vilket gör att du i princip bara får syn av bättre händer. Inte särskilt önskvärt. Så jag antar att du vill syna och beta turn? Om så är fallet, vilka andra händer gör du det spelet med? Mot bluffvilliga fi så checkar du ju i typfallet turn efter en floppraise. Citera
Sylwester Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 Slår du om igen på flopp så förvandlar du dina AA till en bluff, vilket gör att du i princip bara får syn av bättre händer. Inte särskilt önskvärt. Så jag antar att du vill syna och beta turn? Om så är fallet, vilka andra händer gör du det spelet med? Mot bluffvilliga fi så checkar du ju i typfallet turn efter en floppraise. Absolut. Mitt antagande att DNcrew väljer syn-flopp donkbet-turn är att han, efter att det i frågeställningen tagits upp två linjer, re- reraisen och donkbeten, kritiserar re -reraisen. Citera
Recommended Posts