rickard_o_h1 Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Tjena! Skulle vilja höra vad ni tycker om mitt sätt att spela denna hand. Hade ni gjort något annat?? FI är en stabil svensk spelare som spelar ganska ofta och (som jag) multitablar. Han vet om att min höjning på knappen kan vara många olika händer och han vet också att jag kommer betta floppen 95% av gångerna om han checkar till mig. Hold'em NL ($2/$5) Seat 4 is the button. Seat 1: ----($117.90 in chips) Seat 2: ----($488.50 in chips) Seat 3: ----($672.24 in chips) Seat 4: HERO($769 in chips) Seat 5: ----($480 in chips) Seat 6: FI($514.25 in chips) ----: posts small blind $2 FI: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO[Td Jd] ----: folds ----: folds ----: folds HERO: raises to $20 (min standard höjning) ----: folds FI: calls $15 ----- FLOP ----- [3s 4d 8d] FI: checks HERO: bets $30 (slänger iväg en standard bet) FI: raises to $80 HERO: raises to $180 (vill inte bli bort bluffad) FI: calls $100 ----- TURN ----- [3s 4d 8d][7h] FI: checks HERO: bets $280 (bettar han i princip all in) Citera
iamivar Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Floppreraisen är kass. Vad vill du få ut av den egentligen? Antingen så får du syna, eller så får du ta i tillräckligt mycket så att han måste spela om hela stacken för att vara med och leka. Citera
riosatiy Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 syna flopp och fet raise på turn om du förbättrar... din reraise är jättedålig. du commitar för mycket chips med väldigt liten FE. om du tror att han är väldigt benägen att han gör en ren resteal på floppen eller checkhöjer med en 8 eller något och du vill visa att du inte är så lätt så är detta ett ypperligt tillfälle att tillämpa lex storåkers eller vad det nu heter. Nu skulle jag absolut inte göra det om jag inte hade någon read på Fi men du verkar ju ha det.. och om jag vet att han är benägen att göra en resteal ofta här så kanske jag skulle göra det.. här är iaf principen: dvs att du höjer såpass mycket att du måste syna ett omslag pga oddsen. i detta fall: potten är på 155 just nu fi har 414 kvar i stacken om du då höjer 250 till 280 så blir potten på 405 och om fi då ställer måste du syna 214 för att vinna 820 typ och fi bör slänga dem flesta dåliga händerna och halvbra händerna. samt om han bara har ett högt färgdrag. och såklart alla resteals om du har tur så sitter t.om fi på 6d5d eller 7d6d här och ställer. Citera
psatiw Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 WTF, är det bara jag som tycker att det är klockrent spelat? När han bara synar floppen, och sen checkar turn och du hittar fyra extra outs är det ju rena julafton. Vad sätter ni fi på för hand? Citera
Waggho Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Jag tycker reraisen på floppen är okej om den är för att få ett gratiskort + en del FE. Nu erbjuds du ju en gratis river men tackar nej, och pumpar istället in en massa pengar med tveksamt värde men med garanterat hög varians. Men det är en svår hand att spela. Svårt att få ut värde om man träffar färgen om man inte har lagt in rätt mycket i potten redan innan den kommer. Jag skulle nog ändå försökt hålla ner potten och vänta på ett bättre läge att stoppa in hela stacken. Nu läste jag igenom handhistorien igen och ändrade mig. Som floppen är spelad gillar jag din bet på turn. Potten ligger väl på $400 och jag tror han lägger en bättre hand (något par, två överkort) tillräckligt ofta där för att det ska bli +EV. Flopreraisen är jag dock osäker på. Han måste ju syna den med ganska många händer och när potten blir så stor är ju typ halva hans stack i spel och du har J hög på hand. Spontant känner jag syn på hans checkraise på floppen och syna upp till ett 3/4 pottbet på turn. Fold på turn är jag inte helt främmande för heller. Som sagt finns det bättre tillfällen att försöka vinna ett inköp av någon. Vad sätter ni fi på för hand? Han kan ju ha i princip vad som helst. Omöjligt att säga, det verkar rimligt att hans spel grundar sig mer på hur Hero agerar än vad han har för kort. När han synar flopreraisen är det väl iofs troligt att han har någonting, men man ska inte vara för säker. Citera
rickard_o_h1 Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 Tack för alla inlägg... Kände när jag funderat på handen efter sessionen att rätt flopp spel borde ha varit att antingen (som ni alla sagt) höja mer eller att endast syna. Tanken med spelet var att han om han hade tänkt syna så skulle jag ställa in allting på turn och det skulle då bli väldigt jobbigt för honom att syna då jag bettar 300 i en 400 dollars pott. Jaja... shit happens... svårt att få honom att folda nöten på turn: FI: raises to $314.25 and is all-in HERO: calls $34.25 ----- RIVER ----- [3s 4d 8d 7h][Ac] ----- SHOW DOWN ----- FI: shows [5s 6s] (A Straight, Eight high) HERO: shows [Td Jd] (High Card Ace) FI collects $1027.50 from Main pot Fast hade han nu inte fått in sitt kort så hade ju jag tagit ner potten... Rätt spel hade nog ändå varit att höja mer. Citera
rickard_o_h1 Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 fast fyller han sin stege samtidigt som jag får in min färg så får jag ju hela hans stack... Citera
riosatiy Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Vad sätter ni fi på för hand? luft/65/76/88/A8/A3d/99/TT (efter hans raise på flop.. med tanke på vår lilla reraise kan han fortfarande ha vad som helst). Citera
xlars Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Bra spelat. Själv hade jag synat flop och sen pushat turn om fi bettar ut, men jag är inte säker på vilket som är bäst. Citera
Recommended Posts