Gå till innehåll

xlars - PLO $0,25/0,50

Recommended Posts

Postad

FI är 25/11, jag får en känsla av att vara slagen redan på floppen men jag har ju ingen direkt read att så är fallet. När jag får se rivern önskar jag att jag hade höjt och struntat i känslan. Finns det något värde i att syna här och hoppas på KQ KK.

Gothika 11248098-51878 Holdem No Limit $5/$10

Seat 1 : djshrek has $1,590

Seat 2 : hamazriya has $2,028.75

Seat 3 : AnnYedam has $2,318.50

Seat 4 : SetStr8Up has $948

Seat 5 : Artest has $901

Seat 6 : pokeholic1 has $1,142

djshrek is the dealer.

hamazriya posted small blind.

AnnYedam posted big blind.

Game [51878] started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 1 : djshrek has Ac Ad

SetStr8Up folded.

Artest folded.

pokeholic1 folded.

[djshrek called $10 and raised $20

hamazriya folded.

AnnYedam called $20

Dealing flop.

Board cards [Jh Tc 4s]

AnnYedam checked.

djshrek bet $60

AnnYedam called $60 and raised $80

djshrek called $80

Dealing turn.

Board cards [Jh Tc 4s 2h]

AnnYedam bet $160

djshrek called $160

Dealing river.

Board cards [Jh Tc 4s 2h Qs]

AnnYedam bet $400

• Svars 359
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Här får man åka med gratis och belönas med en fin flop :D. Inte roligt att det blev rundcheck, men bordet är rätt tight passivt med någon enstaka fisk. Sen kommer A med färgdrag på turn, checka eller beta?

Borde jag betat ut på floppen? Hade tänkt CR flopp men det hade kanske vart bättre att CS i fall någon betat ut?

Snygg editering va :), hur svårt kan det vara att göra en HH converter till tribeca.

Seat 1 : The Animal has $953.75

Seat 2 : pokertoe has $735

Seat 3 : [_(O.o)_] has $1,844.24

Seat 4 : djshrek has $1,112

Seat 5 : kreddy has $449.50

Seat 6 : OffMax has $375.54

pokertoe is the dealer.

[_(O.o)_] posted small blind.

djshrek posted big blind.

Dealing Hole Cards.

Seat 4 : djshrek has 6:heart: 3:diamond:

kreddy called $10

OffMax called $10

The Animal folded.

pokertoe called $10

[_(O.o)_] called $5

djshrek checked.

Dealing flop.

Board cards 7:diamond: 4:spade: 5:heart:

[_(O.o)_] checked.

djshrek checked.

kreddy checked.

OffMax checked.

pokertoe checked.

Dealing turn.

Board cards 7:diamond: 4:spade: 5:heart: A:diamond:

Postad

Även om jag vinner känns det väldigt stressigt att hålla på och spela om så här mycket pengar speciellt som jag inte tycker det är särskilt kul längre.

Funderar på allvar att börja om med Omaha PL 0,25/0,50, har beställt en del omaha böcker till att börja med. Vore ju ett väldigt -EV beslut men pengar är ju inte allt här i livet, kan ju sluta med att det blir +EV också när jag vinner WSOP PL Omaha eventet :D.

Postad

Tycker absolut du ska testa lite omaha om du känner för det, du kanske hittar tillbaka till varför du började spela poker från första början och får lite spelglädje igen.

Postad

Kan du inte kombinera och spela lite NL1000 och sen mircro omaha för att slappna av och ha kul? Kul att det går bra för övrigt, brukar följa dina resultat men inte postat förut. Skulle nog ha svårt att hoppa över helt till micro omaha om jag var du, lite pengakåt är man ju.

Jag spelar iaf NL200 NLHE vanligtvis men när jag vill ha kul spelar jag microlimit razz. Det är skoj. :)

Postad
Tycker absolut du ska testa lite omaha om du känner för det, du kanske hittar tillbaka till varför du började spela poker från första början och får lite spelglädje igen.

Ja det var ungefär så jag tänkte.

Postad
Kan du inte kombinera och spela lite NL1000 och sen mircro omaha för att slappna av och ha kul? Kul att det går bra för övrigt, brukar följa dina resultat men inte postat förut. Skulle nog ha svårt att hoppa över helt till micro omaha om jag var du, lite pengakåt är man ju.

Jag spelar iaf NL200 NLHE vanligtvis men när jag vill ha kul spelar jag microlimit razz. Det är skoj. :)

Sett i det stora hela drar jag in ca en tredjedel av vad jag tjänar på lönehelgen så jag skulle ju kunna köra micro omaha alla andra dagar. Frågan är ju hur bra min hold'em blir av köra micro omaha 27 dagar och sen hoppa upp till high stakes hold'em i 3 dagar. Liten risk att jag blir fisk... :)

Postad

Märker att det inte kommer att bli lätt att hålla mig från hold'em, spelade en timme idag. Dessutom har jag en lätt begagnad skoda fabia på ingång så jag behöver pengarna :). Här går jag upp mot thea03 igen en duktig 18/8 spelare. Han är en riktig nötgrindare som plussar bra och jag fruktar faktiskt AA här, mot vem som helst annars vore det en självklar raise. ALL In bara.

Han checkar floppen som skulle kunna betyda AA,KK men sen börjar han beta på turn vilket borde betyda AA eller AQ eftersom han inte brukar reraisa pre med TT. Ska jag raisa här i s f hur mycket med tanke på att han mycket väl skulle kunna vika AQ? Den lilla beten på rivern tycker jag är skum hur hade ni tolkat den?

Apocalypse Now 10475095-107562 Holdem No Limit $5/$10

Hand Start.

Seat 1 : OneTimeBABY has $714

Seat 2 : -erdnase- has $1,320.75

Seat 3 : thea03 has $972.75

Seat 4 : djshrek has $787

Seat 5 : -Galactus- has $842

Seat 6 : ROBTOW has $1,124.50

OneTimeBABY is the dealer.

-erdnase- posted small blind.

thea03 posted big blind.

Game [107562] started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 4 : djshrek has Q:diamond: Q:heart:

djshrek called $10 and raised $20

-Galactus- folded.

ROBTOW called $30

OneTimeBABY folded.

-erdnase- folded.

thea03 called $20 and raised $65

djshrek called $65

ROBTOW has 10 seconds to respond.

ROBTOW called $65

Dealing flop.

Board cards 2:club: A:diamond: T:spade:

thea03 checked.

djshrek checked.

ROBTOW checked.

Dealing turn.

Board cards 2:club: A:diamond: T:spade: Q:club:

thea03 bet $160

djshrek called $160

ROBTOW folded.

Dealing river.

Board cards 2:club: A:diamond: T:spade: Q:club: 8:heart:

thea03 bet $200

Postad

Har köpt PT Omaha, ska börja med en bankrulle på $1500 och försöka bygga

mig en omaha rulle på det. Som det verkar nu blir det nog full tilt som jag kommer att spela på om ingen har något bättre förslag.

Postad

KK verkar rätt rimligt tycker jag. Han checkar flop, beredd att lägga snabbt mot action, sen när ingen visar någon aggressivitet och han plockar upp en hålstege på turn är det läga att försöka ta hem potten med ett bet. Riverbeten är skum som sagt, troligast kanske någon form av blockeringsbet. Han vill få dig förvirrad nog att inte återhöja så att han får en billig showdown. En check känns ju väldigt svagt i det läget och ger dig öppet mål att satsa bortåt pottstorlek och då tvingas han lägga, samtidigt som han inte vill satsa en normalstor bet rakt in i ett ess eller nån annan hand han är slagen av.

Men AA är ju en fullt rimlig hand också och då är det tråkigt att pusha. Det är ju inte så ofta han betalar av mot en reraise om han ligger efter heller, absolut inte med KK tex. Det skulle vara AQ då eventuellt, trebettar han med den preflop om han inte trebettar TT? Möjligt iofs. Nej jag tror faktiskt du gör rätt i att bara syna ner mot den här typen av spelare även om det innebär att du får känna dig lite vek. :P

EDIT: Såg nu att han sitter på BB och trebettar preflop, skulle han verkligen göra det med AQ ur position mot två motståndare? Nej, jag tror du är uppe mot antingen AA eller KK och oavsett vilket är det bäst att syna ner. En viss möjlighet för JJ och AK kanske, men JJ är ju i princip samma scenario som KK och flopchecken av AK vore ett konstigt spel. Tveksamt om AK betalar av också iom att du tror att han kan lägga AQ.

Postad

Grejen med thea03 är att han är bra men ganska lättläst eftersom man oftast kan sätta honom på den hand han har när han är så tight. Han plussar väldigt mycket ändå vilket jag tror beror på att han aldrig tiltar inte vad jag har sett i a f.

Postad
Den lilla beten på rivern tycker jag är skum hur hade ni tolkat den?

Antingen är det ju en fiskig block eller en ett induceringsbet med stål för att du ska slå om. Oavsett vilket vill vi ju inte slå om emot något av dem, givet readen att han inte slår om TT ur pos pre och kan folda AQ om vi slår om. Sen vad han har lite känns oviktigt då. :)

Postad

Thea03 igen.

Tiden han tar på sig på floppen tyder ju att han har något att tänka på. Plockar upp ett öppet stegdrag på turn, jag tror han har TT men det finns ju fler alternativ. Vad göra?

The Gospel 13133800-16746 Holdem No Limit $5/$10

Hand Start.

Seat 1 : thea03 has $1,593

Seat 2 : vespa usa has $2,186.25

Seat 3 : DCVAI has $1,024

Seat 4 : djshrek has $1,459.85

Seat 6 : Ironhamma has $502.25

thea03 is the dealer.

vespa usa refused to post small blind.

DCVAI posted small blind.

djshrek posted big blind.

Game [16746] started with 4 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 4 : djshrek has 9:h: 9:c:

Ironhamma folded.

thea03 called $10 and raised $30

DCVAI called $35

djshrek called $30 and raised $100

thea03 has 10 seconds to respond.

thea03 called $100

DCVAI called $100

Dealing flop.

Board cards 7:c: 4:s: 8:d:

DCVAI checked.

djshrek bet $300

thea03 has 10 seconds to respond.

thea03 called $300

DCVAI folded.

Dealing turn.

Board cards 7:c: 4:s: 8:d: J:d:

Postad
Thea03 igen.

Tiden han tar på sig på floppen tyder ju att han har något att tänka på. Plockar upp ett öppet stegdrag på turn, jag tror han har TT men det finns ju fler alternativ. Vad göra?

Om han är så tight som du beskriver, synar han då först pre och sen ett floppbet med nånting du slår? Föga troligt antar jag? Och då är frågan vilken FE som finns. Är den inte rätt låg, givet din image? Baserat på det skulle jag checka och hoppas på frikortet. Antar att han kommer checka en hel del bakom här. Bettar han, foldar jag.

Postad
Jag är nästan 100% säker på att det inte är KK eller AK. AK hade han betat ut på floppen, KK hade han inte betat ut med utan checkfoldat utan read.

Ok, hur slutade handen då? Du slog om och han la sig? Jag är fortfarande nyfiken på om du tror att han trebettar AQ pre ur position mot två motståndare.

Tiden han tar på sig på floppen tyder ju att han har något att tänka på.
Han tänker ju länge före floppen också, det är inte så att han har uppkopplingsproblem? :P
Plockar upp ett öppet stegdrag på turn

Nja, hålstege va?

Och då är frågan vilken FE som finns. Är den inte rätt låg, givet din image?

Om han nu sitter på TT borde den rimligen vara rätt hög tycker jag.

Postad
Thea03 igen.

Om han är så tight som du beskriver, synar han då först pre och sen ett floppbet med nånting du slår? Föga troligt antar jag? Och då är frågan vilken FE som finns. Är den inte rätt låg, givet din image? Baserat på det skulle jag checka och hoppas på frikortet. Antar att han kommer checka en hel del bakom här. Bettar han, foldar jag.

Det blir ju lite motsägelsefullt när du först bara tar hänsyn till theas tighthet och sedan bara till xlars image. Jag menar, man skulle i samma anda kunna säga typ "Givet din image finns det många händer som han kan syna både preflop och på flop med iom att han vet att du kan trebetta med medelhöga pocketpar, AQ mm. Så du kanske leder redan nu, dessutom borde du ha rätt bra fold equity iom att fi är så pass tight så han kan slänga händer som AJ, TT. Pottbet!"

(Därmed inget sagt om korrektheten i ditt råd att checka, bara om härledningsmetoden)

Postad
Jag är nästan 100% säker på att det inte är KK eller AK. AK hade han betat ut på floppen, KK hade han inte betat ut med utan checkfoldat utan read.

Ok, hur slutade handen då? Du slog om och han la sig? Jag är fortfarande nyfiken på om du tror att han trebettar AQ pre ur position mot två motståndare.

Tiden han tar på sig på floppen tyder ju att han har något att tänka på.
Han tänker ju länge före floppen också, det är inte så att han har uppkopplingsproblem? :P
Plockar upp ett öppet stegdrag på turn

Nja, hålstege va?

Och då är frågan vilken FE som finns. Är den inte rätt låg, givet din image?

Om han nu sitter på TT borde den rimligen vara rätt hög tycker jag.

Handen slutade med att jag bara synade och han visade upp AQ, kände en viss besvikelse av att inte få ut mer av handen han kanske hade foldat för en push men jag är inte säker. Problemet med att göra en minivalueraise(som han hade synat) är ju att jag måste orka folda för ytterligare en raise. Jag kände att jag inte klarade av det eftersom stackarna var så små så jag valde mellan push eller syn. Kanske är fel tänkande men så kändes det då.

Angående nästa hand så vet jag att han tänkte på handen i fråga för han sa själv vad han tänkte på efteråt.

Postad

När han tänkte länge på floppen utan att slå om mig ser jag det som en svaghet. Han hade med garanti slagit om med KK,AA här tror jag, även med set hade han nog slagit om. Därför sätter jag honom på TT-QQ. Vi har ju lite halvdjupa stackar och thea03 vet nog om att jag inte så ofta riskerar en större stack på mediokra händer så visst har jag FE.

Postad

Jag ska avslöja handen. Med mitt "öppna stegdrag" :? tänkte jag att jag har ju outs om han synar så jag pushade i tron av att ta hem potten direkt. Fick blixtsyn av JJ och ingen stege blev det på rivern. Han sa i chatten att han var på väg att folda på floppen. Otur eller felspelad jag vet inte, kanske borde checkat och gett upp potten men jag var rätt säker på att enda chansen att vinna potten var att beta eller klonka. Kanske borde gjort större bet på floppen. Kan ju säga att det kändes väldigt klantigt av mig att förlora 150bb med 99.