jm_j Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Båda kvarvaranda FI på sista gatorna är ganska tighta (=har vissa krav på sina starthänder, Svenska Fel mått). Jag bör uppfattas (om FIs har koll) som ganska tight och mycket aggressiv då jag nästan alltid bettar mina drag samt att potterna jag är inblandad i ofta blir mer än 50kr (snitt ca 30 på Svenska Fel). 3:e gatan: Mums! Bring in med triss & en höjning till det också! Jag synar så jag inte blir av med alla kunder. 4:e: rutinbet (kanske borde ha check, callat?) 5:e: Inte så roligt med höjning av Malle med eventuell färg & syn av Canjon med eventuell stege. Men även om de redan har färdiga händer så kan jag dra ut så jag synar väl.. eller borde jag ha höjt? 6:e: Syn den enda rätta? 7:e: Fortfarande ingen bättring från 3:e gatan. Det här är väl instafold mot 2 FI även om potten är ca 15BB? (mer lättläst version på http://www.pokerhand.org/?527472 ) Hand #109669744 vid bordet: Sakarias 2 Startad: Sun Sep 24 23:32:02 2006 Third Street: canjon: --, --, 6c Brick: --, --, 9d Tobbe75: --, --, 6h lollo11: --, --, 4c b-18: --, --, 4s jm_j: 2d, 2s, 2c malle-76: --, --, 5h Pre-fourth: jm_j: 1.00 malle-76: Syna 1.00 canjon: Höj 2.00 Brick: Syna 2.00 Tobbe75: Syna 2.00 lollo11: Syna 2.00 b-18: Syna 2.00 jm_j: Syna 2.00 malle-76: Syna 2.00 Fourth Street: canjon: --, --, 6c, 8s Brick: --, --, 9d, 5d Tobbe75: --, --, 6h, Jh lollo11: --, --, 4c, 5s b-18: --, --, 4s, 3h jm_j: 2d, 2s, 2c, Ac malle-76: --, --, 5h, 8h jm_j: Satsa 2.00 malle-76: Syna 2.00 canjon: Syna 2.00 Brick: Syna 2.00 Tobbe75: Syna 2.00 lollo11: Syna 2.00 b-18: Syna 2.00 Fifth Street: canjon: --, --, 6c, 8s, 7c Brick: --, --, 9d, 5d, Jd Tobbe75: --, --, 6h, Jh, 9s lollo11: --, --, 4c, 5s, 6d b-18: --, --, 4s, 3h, Ks jm_j: 2d, 2s, 2c, Ac, 6s malle-76: --, --, 5h, 8h, 10h jm_j: Satsa 4.00 malle-76: Höj 8.00 canjon: All in Brick: Lägger mig Tobbe75: Lägger mig lollo11: Lägger mig b-18: Syna 8.00 jm_j: Syna 8.00 Sixth Street: canjon: --, --, 6c, 8s, 7c, 3s b-18: --, --, 4s, 3h, Ks, 8c jm_j: 2d, 2s, 2c, Ac, 6s, 3d malle-76: --, --, 5h, 8h, 10h, 10d Seventh Street: canjon: --, --, 6c, 8s, 7c, 3s, -- b-18: --, --, 4s, 3h, Ks, 8c, -- jm_j: 2d, 2s, 2c, Ac, 6s, 3d, 4d malle-76: --, --, 5h, 8h, 10h, 10d, -- malle-76: Satsa 4.00 b-18: Syna 4.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Jag skulle nog helt klart överväga att antingen återhöja på tredje gatan och där trappa en djäkla massa folk för två bets eller checka fjärde i hopp om att han som höjde tredje bettar igen och att vi därigenom kan checkhöja och fånga fältet för extra bets. Skall också sägas att båda spelen har en rätt hög deception value efterssom du mycket väl kan spela så med ett starkt klöverdrag. När väl fi har/representerar färgen på femte så skulle jag bara syna ned femte och sjätte. På river kan man möjligtvis hitta folden oförbättrat även om det generellt sällan är rätt att folda för ett extra bet på slutet i en monsterpott av denna magnitud. Mot en fi är däremot synen given. Rent generellt tycker jag inte att man behöver finessa så mycket med en låg upprullad triss på nivåer med många lösa spelare. I princip kan man tejpa ned bet/raise knappen tills dess någon verkar ha stege/färg. Får man få motståndare får man värde genom ökad chans att trissen står oförbättrat, synar många får man värde till sitt kåkdrag. Enda risken att förlora något på bets som går in på tredje och fjärde är om man är övertrissad men det bör vara extremt sällsynt. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 7 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2006 Jag skulle nog helt klart överväga att antingen återhöja på tredje gatan och där trappa en djäkla massa folk för två bets eller checka fjärde i hopp om att han som höjde tredje bettar igen och att vi därigenom kan checkhöja och fånga fältet för extra bets. Skall också sägas att båda spelen har en rätt hög deception value efterssom du mycket väl kan spela så med ett starkt klöverdrag. När väl fi har/representerar färgen på femte så skulle jag bara syna ned femte och sjätte. På river kan man möjligtvis hitta folden oförbättrat även om det generellt sällan är rätt att folda för ett extra bet på slutet i en monsterpott av denna magnitud. Mot en fi är däremot synen given. Rent generellt tycker jag inte att man behöver finessa så mycket med en låg upprullad triss på nivåer med många lösa spelare. I princip kan man tejpa ned bet/raise knappen tills dess någon verkar ha stege/färg. Får man få motståndare får man värde genom ökad chans att trissen står oförbättrat, synar många får man värde till sitt kåkdrag. Enda risken att förlora något på bets som går in på tredje och fjärde är om man är övertrissad men det bör vara extremt sällsynt. /Bjorn (spö på mig som inte kollar sin egen tråd..) Början av handen hade jag nog velat spela lite annorlunda. Den riktigt svåra biten är att redan på 5:e gatan är det 1 mupp all-in och på 7:e gatan har jag alltså 3st som jag ska syna för 2BB. Mot 1 muppig fi hade det varit syn eller höjning men att vi är 4st bör nog luta mera åt "fold fort som faaaan"-hållet eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 November , 2006 Rapport Share Postad 7 November , 2006 Vad Bjorn sa angående tredje och fjärdegatan. På femte så har du 5 kåkouts på två gator, vilket knappast räcker för att värdehöja två motståndare. Hade din hand varit helt levande så bör det ju vara en värdehöjning, särskilt om malle inte haft parad bräda. I situationen där man är uppe mot oparade brädor och en trolig färdig färg så kan ju höjningen också ha den gynsamma effekten att den petar bort tvåparshänder som har drag till bättre kåk än din. River är väl rätt enkel fold om jag kan min stötpoker. En rätt intressant fråga är om du verkligen bör beta femte gatan. Två potentiella färgdrag trillade in, samtidigt som din troligaste hand antingen är obekväm med situationen pga att du har par/tvåpar eller missade färgen själv. Motståndarna vet ju trots allt inte om din hand utan bör rimligen sätta dig på färgdrag, par i ess, eller tvåpar vilket gör att checkraise eller checksyn blir betydligt mer naturliga än att beta ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 7 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2006 dubbelpost Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 7 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2006 Tack för ditt svar Hjort, Handen känns lire enklare såhär över 1 månad efteråt men den är ett av de få händer jag verkligen haft fått tänka hårt efteråt. Det här hände under de första dagarna SvS hade börjat med stötpoker. Tidigare hade jag bara spelat 7CS i turneringar och 7CS8B (som för mig är fortfarande enklare att spela) i cashgames. Jag kanske borde funderat på fold redan på 5e gatan? Eller kanske bara iskallt synat ner ända till river.. Att checkhöja och tvinga folk till att betala dubbla betar fungerade iaf då inte ofta till att någon ska lägga sig. Det kanske var jag som var största muppen i handen? Blev bara massa frågor/frågeaktigt av mig men jag kände mig helt lost i handen från 6:e gatan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 November , 2006 Rapport Share Postad 7 November , 2006 Vik på femte låter lite extremt tycker jag, du bör ju ändå ha bäst hand någorlunda ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts