Gå till innehåll

Han visar omedvetet sina hålkort, vad gör du?  

136 medlemmar har röstat

1. 1. Han visar omedvetet sina hålkort, vad gör du?

• Tittar glatt på dem varje gång.
    • Säger åt honom att han visar dig korten.
    • Säger inget, men låter bli att titta.

Recommended Posts

Postad

Poker handlar om att vinna pengar. Frågan är dock ifall du gör vad som helst för att vinna, att allt är tillåtet eller ej. Här kommer i alla fall en fråga som du får ta ställning till:

Du spelar shorthanded med sex andra spelare. Spelaren till höger om dig spelar väldigt hårt och drar sig inte för att satsa högt. Nu råkar det vara så att han omedvetet visar dig sina hålkort varje gång han kikar på dem. Vad gör du?

* Lite RP, känns Poker OT :D - QoS *

Postad

Säga åt han.

Vissa undantag naturligtvis. Om jag måste fixa ihop X kronor till imorgon till någon lånehaj för att inte få några finger avhuggna kommer jag naturligtvis att glo som fan för att ta hans deg...

Postad

säger åt honom , men inte för att vara snäll eller nåt utan för att min fokusering skulle bli så vriden och göra att jag skulle glömma bort alla andra som sitter vid samma bord och förlora mer mot dem än jag skulle vinna mot honom.

Postad

titta på korten å ta hans pengar.

klarar han inte av att hålla korten för sej själv ska han heller inte spela.

javet ja är en skit men en rik sådan :P

förutsätter förståss att ja inte känner personen i fråga. är de ett homegame me polarna är de en annan femma.

Postad

Till er som svarat att ni säger åt spelaren, hur skulle ni agera om en bugg i er favoritprogramvara för onlinepoker visade en motspelares hålkort varje giv?

(Meddela supporten och hoppas på en maffig ersättning räknas inte!) :

Postad
Till er som svarat att ni säger åt spelaren, hur skulle ni agera om en bugg i er favoritprogramvara för onlinepoker visade en motspelares hålkort varje giv?

Ta screenshots, handnummer och ta ut mina pengar fort som ögat. Sen posta överallt om hur riggad siten var.

Postad

Ta screenshots, handnummer och ta ut mina pengar fort som ögat. Sen posta överallt om hur riggad siten var.

Fan hade inte garderat mig för allt. :)

Ur "utnyttja-min-motspelare-på-ett-lågt-sätt-synpunkt" då?

Postad

Har råkat ut för detta flera gånger också. Brukar säga till personen i fråga, men när man får svaret "ja, jag vet" och nästa hand gör likadant orkar jag inte tjata.

EDIT: Sorry, läste fel, har inte alls råkat ut för detta då rubriken gällde omedvetet visande.

Postad

Jag skulle nog säga till men det är svårt att säga när korten redan är utdelade att man såg någons hand.

Spelade dock en hyfsad turnering häromveckan där jag låg ganska bra till. vi var ca 15 kvar - 8 priser.

Fyllot som för det mesta synade och foldade när man bettade synade från knappen när jag satt på BB med 2K (av kanske 30) i BB. Jag skymtar en fyra och tycker jag ser något annat lågt. (Alltså jag försökte inte kolla utan han var så full så jag bara såg det).

Floppen kommer typ A97 och jag satt på typ 2 - 7.

Han checkar.

Jag bettar 5K vilket ändå är tungt att bränna. Han raisar med 8K till.

Jag har träffat lägsta paret och tyckte att jag skulle sett om han hade ett ess.

Jag blir tvungen att folda för att det sista jag skulle vilja var att åka i turneringen för att jag trodde jag hade sett nåt. Han måste ha haft ett ess med tanke på hur han spelade innan men jag vet inte.

Just då kändes det som att det ibland är bäst att inte veta någonting alls.

PS: Folden var inte svår då jag har lägsta par med lägsta kicker, det var bara det att jag tyckte att jag sett att han inte träffat något av det där.

Postad
Har råkat ut för detta flera gånger också. Brukar säga till personen i fråga, men när man får svaret "ja, jag vet" och nästa hand gör likadant orkar jag inte tjata.

EDIT: Sorry, läste fel, har inte alls råkat ut för detta då rubriken gällde omedvetet visande.

att visa handen medvetet är ju mot reglerna. Att ni kan tolerera ett sånt sätt förstår jag inte. Jag skulle antingen bötfälla honom varje gång eller tvinga honom att lämna spelet.

Sist vi spelade så var det en som omedvetet visade upp sina kort för ALLA på bordet, och jag sa genast till honom. Jag tänker aldrig spela med förstagångs-spelare igen. Man var dessutom tvungen att påminna dem att man inte fick checka efter att någon betat, och att man måste höja/beta minst bb. man tröttnar verkligen på dem efter ett tag.

Postad

Att visa handen i live-spel (kanske inte hemma med polarna med annars)

Innebär inte det att den handen är död egentligen??

Jag har hört det många ggr iallafall.... Visar man korten så är det samma sak som att lägga sig sålänge man inte går Allin mot EN spelare bara??

Rätta mig om jag har fel..... :)

Postad

Beror helt på om jag gillar människan eller inte, :P.

Är det någon som jag inte gillar - diverse anledningar - så tar jag ut maximalt med chips, och säger sedan att jag såg hans hand för att jävlas.

Är det en god vän så kollar jag bort direkt och säger detta till vederbörande.

Det roligaste är om jag inte är med i potten och ändå har sett någons kort, då innan korten ska visas eller kastas i mucken, så leker jag Lederer och slänger ut en perfekt handläsning. Tomtarna vid bordet älskar detta.

Postad
att visa handen medvetet är ju mot reglerna

Trodde det var mer etikettsregler som var mer allmäna. Är det en allmänt accepterad regel att handen är död när man visar den? (För det finns ju inga officiella regler så tyvärr kan man ju inte fråga efter en sådan).

Jag har värre exempel. En newbie som är med och betar efter floppen. När den andra sitter och funderar på om han ska syna eller inte flashar han korten mitt framför ögonen på honom lite snabbt för att retas. Och ja, det blir jävligt trist när samma kille höjer 600 när mörkarna är på 25/50 bara för att han råkar ha dem i en stapel. Ni kan inte ana...

Postad
Jag skulle nog bestraffa honom på lite chips först och sen påpeka att hålkorten syns. Ingenting är gratis och sen kanske han är försiktigare i framtiden.

Hur skulle du gå tillväga rent praktiskt med detta? ere bara smyga in handen över hans stack o ta en godtycklig mängd chips o motivera med nåt i stilen "nu har jag sett dina hålkort de senaste 4 händerna så nu skall jag ha betalt"?

Postad
att visa handen medvetet är ju mot reglerna

Trodde det var mer etikettsregler som var mer allmäna. Är det en allmänt accepterad regel att handen är död när man visar den? (För det finns ju inga officiella regler så tyvärr kan man ju inte fråga efter en sådan).

Det är mer en regel än etikett. och i de flesta seriösa spel så är handen död om man visar den, bl.a i WPT.

Jag har värre exempel. En newbie som är med och betar efter floppen. När den andra sitter och funderar på om han ska syna eller inte flashar han korten mitt framför ögonen på honom lite snabbt för att retas. Och ja, det blir jävligt trist när samma kille höjer 600 när mörkarna är på 25/50 bara för att han råkar ha dem i en stapel. Ni kan inte ana...

Då är hans hand verkligen död. Inte nog med att han visar korten, han visar korten i syfte att få fram en reaktion hos sin motspelare

Hur skulle du gå tillväga rent praktiskt med detta? ere bara smyga in handen över hans stack o ta en godtycklig mängd chips o motivera med nåt i stilen "nu har jag sett dina hålkort de senaste 4 händerna så nu skall jag ha betalt"?

Nej, men han får böta t.ex en big blind till poten nästa runda. Han sitter inte i en position där han kan klaga eftersom han gör en av de värsta sakerna man kan göra för att rubba spelet. Han ska vara glad om han över huvud taget får vara med och spela fler händer.

Hur kan folk tolerera så mycket? De bryter medvetet mot reglerna/etiketten och tror att de ska komma unnan med det, och ni låter de göra det.

Postad
Inte nog med att han visar korten, han visar korten i syfte att få fram en reaktion hos sin motspelare

Tro mig, han ville ha inte fram en reaktion hos motspelaren, han glömde av vad han själv hade 5 ggr under samma runda. Som tur var är vi fler i pokergänget nu och inte lika desperata på folk vilket ju förändrar saken en del ;)

Men okej, visande av handen innebär att den är död. Ska genast informera pokergänget!

Postad
Inte nog med att han visar korten, han visar korten i syfte att få fram en reaktion hos sin motspelare

Tro mig, han ville ha inte fram en reaktion hos motspelaren, han glömde av vad han själv hade 5 ggr under samma runda. Som tur var är vi fler i pokergänget nu och inte lika desperata på folk vilket ju förändrar saken en del ;)

Men okej, visande av handen innebär att den är död. Ska genast informera pokergänget!

och för att själv se sin hand måste alla andra också se den? :P

Postad
och för att själv se sin hand måste alla andra också se den?

Jag kan inte med ord beskriva hur det går till riktigt. Men föreställ dig först att han flashar korten framför ögonen på dig några gånger för att retas, sedan lutar sig tillbaka i soffan med ett kort i varje hand och håller armarna utsträckta och roterar med dem så att en blind höna hos grannen kan se dem klart och tydligt.