Knapp_0 Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Seglarskor, Albert. Tycker det är bra att polisen tar tag i stureplanselitens fasoner. Som kuriosa kan jag nämna kvällen då jag blev en blottare. Ett gäng på väg till krogen. Jag lät de andra gå före för att stanna och pissa och vips dök det upp en piket. I polisrapporten stod det sedan att jag urinerat med avsikt att väcka uppmärksamhet. Lite humor faktiskt. Men samtidigt undrar man ju lite vad de stackars poliserna inte fick som barn. Citera
cheunce Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Seglarskor, Albert. Tycker det är bra att polisen tar tag i stureplanselitens fasoner. Som kuriosa kan jag nämna kvällen då jag blev en blottare. Ett gäng på väg till krogen. Jag lät de andra gå före för att stanna och pissa och vips dök det upp en piket. I polisrapporten stod det sedan att jag urinerat med avsikt att väcka uppmärksamhet. Lite humor faktiskt. Men samtidigt undrar man ju lite vad de stackars poliserna inte fick som barn. Att kissa ute på stan är iofs olagligt men inte så kul för de som bor där eftersom det inte luktar så spännande. Men det flesta av oss har nog gjort det och vad ska man göra lixom? Det var en studen som också åkte dit för det i Lund Ja ibland undrar man om det inte finns annat de borde prioritera. Men de hade väll lite att göra och ville sätta dit någon och du var på fel plats vid fel tid. Citera
Knapp_0 Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Struntar väl i att de satte dit mig. Men varför krydda rapporten i onödan. Det är väl en sån eftersläng Albert drabbats av också. Citera
tamtaram Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Rock on Albert, kul att läsa om dina bedrifter Citera
baller Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Men man brukar inte straffa personer bara för att de är idioter. Nä, men det kanske man borde... Citera
Jennez Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Det var en studen som också åkte dit för det i Lund Ja ibland undrar man om det inte finns annat de borde prioritera. Men de hade väll lite att göra och ville sätta dit någon och du var på fel plats vid fel tid. Det var dessutom en kvinnlig student enilgt ryktet. Det som hande dar var inte heller att polisen rakade se det och ingrep utan att en man med sin lille son passerade forbi och rakade se det hela och ringde polisen. Polisen i sin tur ar skyldig att utreda alla anmalningar sa det gick ju som det gick. Citera
Albert Postad 26 September , 2006 Författare Rapport Postad 26 September , 2006 Rock on Albert, kul att läsa om dina bedrifter Ja det hoppas jag verkligen Lite då och då bjuder jag på lite arbetarklassromantik; ibland om flickvänner, ibland om judiska bögar och lite annat. Citera
cheunce Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Det var en studen som också åkte dit för det i Lund Ja ibland undrar man om det inte finns annat de borde prioritera. Men de hade väll lite att göra och ville sätta dit någon och du var på fel plats vid fel tid. Det var dessutom en kvinnlig student enilgt ryktet. Det som hande dar var inte heller att polisen rakade se det och ingrep utan att en man med sin lille son passerade forbi och rakade se det hela och ringde polisen. Polisen i sin tur ar skyldig att utreda alla anmalningar sa det gick ju som det gick. Jag är ganska säker att det var en manligstudent. Läste det iaf i Sydvenskan och tänkte direkt att det där kunde varit jag när jag studera. Men jag kan ju ha fel. Men det känns som det kan kvitta Citera
TotalFarsa Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 TotalFarsa, vill ju inte ha flamewar mot just dig, jag vill ha ett allmänt flamewar, flamewars är kul, klart man försöker starta flamewars mot allt och alla när man sitter bakfull på jobbet en måndagförmiddag Parre... Det är tisdag idag /TF Citera
cheunce Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 TotalFarsa, vill ju inte ha flamewar mot just dig, jag vill ha ett allmänt flamewar, flamewars är kul, klart man försöker starta flamewars mot allt och alla när man sitter bakfull på jobbet en måndagförmiddag Parre... Det är tisdag idag /TF Snacka om en bra fylla Citera
tamtaram Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Rock on Albert, kul att läsa om dina bedrifter Ja det hoppas jag verkligen Lite då och då bjuder jag på lite arbetarklassromantik; ibland om flickvänner, ibland om judiska bögar och lite annat. Säg så här: Du har rätt mycket att berätta för barnbarnen Citera
tamtaram Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 TotalFarsa, vill ju inte ha flamewar mot just dig, jag vill ha ett allmänt flamewar, flamewars är kul, klart man försöker starta flamewars mot allt och alla när man sitter bakfull på jobbet en måndagförmiddag Parre... Det är tisdag idag /TF Snacka om en bra fylla Ähhh Parre är glad idag 2-0 Citera
DrRoland Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Med ditt system så finns det stor risk att vi inte kommer få in de poliser som råka vara skoltrötta i gymnasiet men som ändå hade blivit bra poliser. Varför ska vi straffa alla dessa pga att de har dåliga betyg? Så är det inom alla andra yrken. Det är allmän praxis att straffa folk med låga betyg och lägre utbildning. Det är nog bara polisen som gör exakt tvärtom Varför ska just polisutbildningen vara något slags bizzart undantag? Citera
TotalFarsa Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Men sluta trolla nångång. Att man bara behöver allmän behörighet för att ansöka till polishögskolan betyder inte att det är människorna med lägst betyg som kommer in. Om de tar in 500 personer på ett år men det ansöker 7000, vilka tror du kommer in? De med lägst betyg och översittarfasoner eller de med höga betyg och normalanpassade? F.ö så är polishögskolan en av få utbildningar i landet som väljer sina elever efter personliga samtal och psykologsamtal, just pga att man vill sålla bort människor som är direkt olämpliga för yrket. Poliserna är självklart en produkt av det system i vilket de produceras och danas. När de väl kommer ut och börjar praktisera polisyrket så färgas de av sina äldre kollegor, precis som vi alla gör när vi är nya på en arbetsplats. Hoppas att du förstod det här. Plz? /TF Citera
cheunce Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Men sluta trolla nångång. Att man bara behöver allmän behörighet för att ansöka till polishögskolan betyder inte att det är människorna med lägst betyg som kommer in. Om de tar in 500 personer på ett år men det ansöker 7000, vilka tror du kommer in? De med lägst betyg och översittarfasoner eller de med höga betyg och normalanpassade? F.ö så är polishögskolan en av få utbildningar i landet som väljer sina elever efter personliga samtal och psykologsamtal, just pga att man vill sålla bort människor som är direkt olämpliga för yrket. Poliserna är självklart en produkt av det system i vilket de produceras och danas. När de väl kommer ut och börjar praktisera polisyrket så färgas de av sina äldre kollegor, precis som vi alla gör när vi är nya på en arbetsplats. Hoppas att du förstod det här. Plz? /TF Som vanligt skriver TF det jag tänker Men jag tror du talar för döva öron Citera
TotalFarsa Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Killen hade kanske passat bra som polis? /TF Citera
baller Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 dagens aftonblad: SSU-basen Anna Sjödin, 30, misstänks för våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd, egenmäktigt förfarande och förolämpning. ändra.. och fixa.. och vips.. Albert, misstänks för ... Citera
Matteprof Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 dagens aftonblad: SSU-basen Anna Sjödin, 30, misstänks för våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd, egenmäktigt förfarande och förolämpning. Fortsatt citat: Trots att Jamal är läkare tyckte han inte att han behövde söka upp en annan läkare för att få sina de skador han säger att han själv fått, dokumenterade. Ändå helt sjukt. Den som blivit misshandlad blir den som fallet tas upp i rätten mot. Detta trots att offret inte behövt dokumenterat sina skador. Motanmälan avskrivs dock trots dokumenterade skador av misshandel trots att båda gjort fel. Dessutom är ju Jamal läkare och visste naturligtvis om att om han haft synliga skador så hade han dokumenterat dem. Det är ju mäkligt om han bara vill ha sina 15 minutes of fame i det fallet bara för att hon är kändis, men jag får den känslan. Han vet att han gick över gränsen och gör allt för att skydda sig. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,894388,00.html Ovanstående fall lär väl också avskrivas. Så jag har iaf förståelse för att det finns aggression mot dörrvakter och poliser när man läser sådana här historier då dessa kan skydda sina olagliga gärningar bakom sin titel. Den som gör fel måste straffas oavsett om han är polis eller inte. Citera
cheunce Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Den som gör fel måste straffas oavsett om han är polis eller inte. Det hoppas jag att alla här håller med om Citera
OrkarInte Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Men VAFAN FLY klart som fan dom kommer ta dig haha. Citera
Matteprof Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Den som gör fel måste straffas oavsett om han är polis eller inte. Det hoppas jag att alla här håller med om Ja i fallet Albert i denna tråd ska ju Albert ha ett lämpligt straff och har poliserna använt övervåld vilket Albert då måste kunna bevisa med dokumenterade skador etc så ska poliserna också ha straff. Precis som att 17 åriga scouten ska få ersättning för att poliserna agerade fel. Poliserna har aldrig rätt att preja en 17 åring av vägen som inte utgör någon fara mot annan än sig själv och på så sätt utsätta honom för livsfara. Citera
Matteprof Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 DörrvaksFadde har iaf skrivit en krönika i dagens Expressen http://www.expressen.se/index.jsp?a=698384 Citera
DrRoland Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Precis som att 17 åriga scouten ska få ersättning för att poliserna agerade fel. Poliserna har aldrig rätt att preja en 17 åring av vägen som inte utgör någon fara mot annan än sig själv och på så sätt utsätta honom för livsfara. Det är väl värre än så. En allvarlig knäskada tar ett år att bli återställd ifrån och har ryggskadan kan leda till bestående men. Då har polisen förstört deras liv för all framtid. Varför flyr dom från polisen då? Just därför att förtroendet för polisen finns inte där därför att de arbetar precis som de gör. Någonting är allvarligt fel i huvudet på en person som medvetet klipper folk med bilen. En sådan där person ska inte kunna komma igen utbildningen överhuvudtaget. Som vanligt kommer polisen bli friad och fortsätta leva raj-raj. Det är tråkigt att vi ska ha psykiskt sjuka personer jobba som poliser, men det är tyvärr den verklighet vi lever i idag. Citera
cheunce Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Det är väl värre än så. En allvarlig knäskada tar ett år att bli återställd ifrån och har ryggskadan kan leda till bestående men. Skader på leder som knä, armbågar och handleder leder oftast till sänkt rörlighet och man blir sällan riktigt bra i dem. Har själv brytit min handled iofs mitt eget fel, men den kommer aldrig att bli 100%. Jag kommer aldrig att få tillbaka fullrörlighet och kommer troligtvis att ha känningar (dock inget som behöver smärtstillande) i den i resten av mitt liv. Men jag fick iaf två tuffa ärr Ryggskador är troligtvis betydligt värre. Men det har jag ingen ännu och hoppas slippa. Någonting är allvarligt fel i huvudet på en person som medvetet klipper folk med bilen. En sådan där person ska inte kunna komma igen utbildningen överhuvudtaget. Ord! Citera
TotalFarsa Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Varför flyr dom från polisen då? Killen erkänner att han flyr för att han har trimmad moppe och inte vill åka fast för det. Där har vi nog alla varit, hehe.Just därför att förtroendet för polisen finns inte där därför att de arbetar precis som de gör. Alltså, nej. Se ovan.Någonting är allvarligt fel i huvudet på en person som medvetet klipper folk med bilen. En sådan där person ska inte kunna komma igen utbildningen överhuvudtaget. Stämmer, generellt sett. Men det är för tidigt att säga om polisen körde på honom med flit, det får utredningen visa. Fadde och Linda har samma agent? De kör ju aif samma upplägg för att stanna i rampljuset. Förneka sitt tidigare liv och säga sig vilja göra bättring genom att klanka på de som är nu som de var då. Säger som P. Nilegård, det är humor, det är humor, det är humor. /TF Citera
Recommended Posts