Gunnfjaun Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Hejsan! ÄR det någon som har en tabell över händerna som man "ska" spela från boken Small Stakes Hold'em av skalansky, malmuth och miller? Citera
jofre Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 kan någon skicka den till mig också eller lägga upp den här? tack på förhand Citera
eddiemedusa Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Hejsan! ÄR det någon som har en tabell över händerna som man "ska" spela från boken Small Stakes Hold'em av skalansky, malmuth och miller? Spela inte efter den, det är för tight. Citera
Opteron Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Hejsan! ÄR det någon som har en tabell över händerna som man "ska" spela från boken Small Stakes Hold'em av skalansky, malmuth och miller? Spela inte efter den, det är för tight. öhhh, nej... men du är antagligen för lös. Citera
eddiemedusa Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Hejsan! ÄR det någon som har en tabell över händerna som man "ska" spela från boken Small Stakes Hold'em av skalansky, malmuth och miller? Spela inte efter den, det är för tight. öhhh, nej... men du är antagligen för lös. Jag vet inte vem du tror att du är, men säger jag att det är en för tight rekomendation i den boken så ska du lyssna och ta åt dig. Den rekomendationen är för tight. Citera
bossbaver Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Hejsan! ÄR det någon som har en tabell över händerna som man "ska" spela från boken Small Stakes Hold'em av skalansky, malmuth och miller? Spela inte efter den, det är för tight. öhhh, nej... men du är antagligen för lös. Jag vet inte vem du tror att du är, men säger jag att det är en för tight rekomendation i den boken så ska du lyssna och ta åt dig. Den rekomendationen är för tight. lol ...by the way... kan det vara så att det har lite att göra med vilken spelstil man har? hmm, eller ane förresten.. Citera
Kornone Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Hejsan! ÄR det någon som har en tabell över händerna som man "ska" spela från boken Small Stakes Hold'em av skalansky, malmuth och miller? Spela inte efter den, det är för tight. öhhh, nej... men du är antagligen för lös. Jag vet inte vem du tror att du är, men säger jag att det är en för tight rekomendation i den boken så ska du lyssna och ta åt dig. Den rekomendationen är för tight. Dagens LOL Citera
PaleRider Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Först och främst, det är inte en tabell utan två. En för tajta bord (3-5 spelare ser floppen) och en för lösa bord (6-8) spelare ser floppen. De flesta bord på låga nivåer (ej nanonivåer dock) faller under kategorin tajt - många bord är t.o.m. tajta i överkant (max tre spelare ser floppen inkl. bb). Min erfarenhet av FL FR begränsas dock till $0,5/1 - $3/6 på Party, Stars, Crypto, OnGame och UB. Citera
eddiemedusa Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Idag hittar man dock inga bord ens på dom lägsta nivåerna som har 6-8 spelare i dom flesta potterna. Utan jag skulle gissa på 3-5 spelare i snitt i potterna. Och spelar man då efter den tighta rekomendationen i den boken så hamnar man nånstans runt 15% vpip vilket är för TIGHT. Det är fortfarande den bästa boken som skrivits i ämnet, men just starthänderna i den ska man hoppa över. Finns hundratals starting hand charts ute på nätet. Bara att googla. Till och med författarna av boken har sagt i efterhand att rekomendationerna där är i tajtaste laget. Citera
Gunnfjaun Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Postad 25 September , 2006 kan du/ni post bättre också så får man testa sig fram Hittils har det fungerat alldels utmärkt Citera
Recommended Posts