Janoh Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Jobbigt att han synar 4,5x preflopraisen och hittar jättedraget. imo en ~3/4 potbet att föredra på flop som standard efter givet preflop spel. Med luft, med stål och med allt där emellan. Citera
psatiw Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Betta halv pott, dega in vid omslag. Och preflop ser fint ut. Citera
Spelgalen Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Postad 1 Oktober , 2006 Det finns i huvudsak två anledningar till att limpraise preflop enligt min åsikt är ett mkt dåligt spel. 1. Eftersom “limpraisebluffen” knappt existerar, skriker limpraise preflop AA. 2. Risken är stor att ingen annan raisar preflop. Då är Anchorman tvungen att spela AA mot flera motståndare ur position i en ohöjd pott, vilket som bekant inte är optimalt om man siktar på att få maximal utdelningen av handen. Att komma med argumentet att OP spelade handen perfekt preflop i och med att sättet han spelade handen ledde till att han lyckades komma in som favorit till att vinna en stor pott, tycker inte jag håller. Motståndaren visar i sitt sätt att spela att han är jättedålig. Anchorman skulle i princip kunna spela handen hur som helst och ändå lyckats komma all-in mot fienden som favorit på flop. För övrigt verkar denna HH vara lite av en förtäckt "badbeat -tomte drog ut mig-whine". Citera
andpet Postad 1 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2006 För övrigt verkar denna HH vara lite av en förtäckt "badbeat -tomte drog ut mig-whine". Oh my! Jag skulle tjäna på att lägga upp en badbeat hand förklädd till en analyserande hand därför att? What's up with the attitude?! Citera
Burning Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Postad 1 Oktober , 2006 Det finns i huvudsak två anledningar till att limpraise preflop enligt min åsikt är ett mkt dåligt spel. 1. Eftersom “limpraisebluffen” knappt existerar, skriker limpraise preflop AA. 2. Risken är stor att ingen annan raisar preflop. Då är Anchorman tvungen att spela AA mot flera motståndare ur position i en ohöjd pott, vilket som bekant inte är optimalt om man siktar på att få maximal utdelningen av handen. Att komma med argumentet att OP spelade handen perfekt preflop i och med att sättet han spelade handen ledde till att han lyckades komma in som favorit till att vinna en stor pott, tycker inte jag håller. Motståndaren visar i sitt sätt att spela att han är jättedålig. Anchorman skulle i princip kunna spela handen hur som helst och ändå lyckats komma all-in mot fienden som favorit på flop. För övrigt verkar denna HH vara lite av en förtäckt "badbeat -tomte drog ut mig-whine". Du har missat en väldigt väsentlig detalj. Han limpraisar pre eftersom han skriver att Fi är väldigt LAG och gärna raisar preflop... Men det är lugnt, nästa gång följer du bara dessa instruktioner: 1. Läs inlägget 2. Läs inlägget igen 3. Tänk igenom vad du ska svara 4. Skriv inlägget 5. Förhandsgranska 6. Skicka Preflop är klockrent spelat. Ang. flop-spel så kan du ju ställa in direkt men de flesta viker sig då. Mitt tips är halvpott och allin vid omslag. Trist att han hittar monsterdrag men du spelar handen i stort sett bra. Gillar reraisen pre. Citera
sevenfeet Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Postad 1 Oktober , 2006 Nu var det ju "tur" att du tryckte all-in på floppen. Kanske enda sättet att få in all deg som favorit i denna hand. Hade du bettat normala 1/2-3/4 pott - vilket jag f ö tycker är det absolut bästa spelet här, särskilt mot en aggro - hade du (kanske) fått syn bara och sen fått stoppa in allt som död på turn. Har du hittat rätt motståndare och har sån koll på honom som du säger så kanske all-in donk-bet här är bra spel, men generellt inte tror jag. Som någon sa så dödar du ju allt bluffvärde hos din motståndare. Gissar förresten att du gillade rivern först EDIT: Preflop är väl inget att diskutera, standard (mot loose raiser...) och han kan inte hoppas på ett bättre scenario än att få in 16% av stacken preflop med AA Citera
Recommended Posts