Ralph247 Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 För det första kan man inte jämföra bidragsfiffel med våldtäkt, det finns inte. För det andra, snälla sluta klaga på AnnaDea. Läs hans inlägg, han behöver ju verkligen bidrag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Zyr, tror du på allvar att du betalat mer skatt i ditt liv än vad du tagit emot i form av skola, infrastruktur, mm? Eftersom du nu tycker att du inte ska behöva betala in någonting då du inte använder så värst mycket (lol). jag pratar mest om framtiden och mitt liv i stort, allt annat vore väldigt idiotiskt, när jag är död kan jag lova dig att jag betalat bra mycket mer än jag borde gjort Exakt hur skulle det se ut om ingen betalade mer än h*n fick tillbaka? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Exakt. Men många här gör sina handlingar baserade just på att de är dem som är utsatta. Därav låter det bara dumt och idiotiskt att de drar till argumentet det-är-MITT-MITT-MITT. Tänkandet och framförandet är bara så lågstadie här, men själva grundtanken har jag samma ställning till. AnnaDea, jag vill verkligen inte vara elak mot dig. Jag tycker att vi skall kunna föra en sansad debatt och respektera varandras åsikter. Men det jag kommer att skriva nu är inte något snällt. Jag kan börja med att besvara ditt citat ovan. Det handlar inte om ”mitt-mitt-mitt”, det handlar om att de bidrag du mfl lyfter är någon annans. Inte mitt och inte ditt. Den vi vill ska få de pengar som du får/fick i bidrag är en tredje part som verkligen är i behov av dessa pengar. Detta argument har varit genomgående i hela debatten. Det faktum att du inte har lyckats förstå dessa självklara ståndpunkter är väldigt besvärande. Det handlar inte om en åsikt som jag vill att du ska dela utan det handlar om att du tyvärr inte verkar kunna greppa de ståndpunkter de olika debattörerna har. Jag förstår att du ger dig in i debatten eftersom du tror dig ha uppfattat situationen och argumenten korrekt, men så är alltså inte fallet. Jag vill alltså härmed be dig att lämna den här tråden eftersom att missförstånd ofta leder till urspårade trådar. Jag och alla andra ”på min sida” kan i gengäld lova att inte nämna dig eller ta dina handlingar som exempel i fortsättningen så att du slipper försvara dig. PS. Jag menar inget illa, skrev så snällt jag kunde... Ja, det var tevligt. Vill bara tillägga om jag nu snodde "bidrag" så ska det vara bidraget, inte bidragen Sen så måste jag säga att det är du som inte alls har förstått vad jag menar i mina inlägg här. Jag är på eran sida, som du inte verkar förstå, och det är just erat sätt att framföra era åsikter som jag kritiserar. Men om du nu tycker att det är givande att framföra åsikter med hat, påhopp, svordomar m.m så behöver jag inte skriva mer. För då väljer du själva att fortsätta på samma bana som innehåller bl:a oförstående. Hur många som du har blivit sur på, har lyssnar på dig? Ta bara Zyr t.ex. Jag tror verkligen att ni skulle förstå varandra om ni skulle ha bemött varandra annorlunda, och ändå har olika åsikter. förstår du mig nu? Ps: Det där med ordet "ignorance" betydelse ignonerar jag nu. Ett ord jag ha olika färger och nyanser. Så du behöver inte läxa upp mig inom det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Trågikt att du inte kan förstå det. Roligt att du visade belägg bakom ditt svammel. Tack för det! Cheunce förstår, men inte du? Det är ett bra belägg. Hur kan det vara ett bra belägg att jag förstod ditt inlägg? Om jag förstod dig rätt är du emot personer som inte ska ha bidrag snyltar till sig bidrag. Om inte så förstod jag inte ditt inlägg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 För det första kan man inte jämföra bidragsfiffel med våldtäkt, det finns inte. För det andra, snälla sluta klaga på AnnaDea. Läs hans inlägg, han behöver ju verkligen bidrag... Första person påhoppet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 För mig är det enkelt. Så länge jag totalt tjänar mindre än 15k i månaden kommer jag ta bidrag, så fort jag går över så lägger jag ner. För mig är det också enkelt, jag föraktar verkligen parasiter som resonerar på det här sättet. Varför då? Jag ser det som ett deltidsjobb, och skulle jag jobba deltid skulle jag få alfa. Du betalar inge i skatt därför. Jag har redan skrivit tidigare i tråden att jag betalar skatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Trågikt att du inte kan förstå det. Roligt att du visade belägg bakom ditt svammel. Tack för det! Cheunce förstår, men inte du? Det är ett bra belägg. Men lolla mig baklänges. Ska jag be Cheunce förklara var du tagit dina helt outgrundade slutsatser från... Nä jag roar mig nog istället med att se på när Jennez tar udden av ditt svammel, mest imponerad över att han orkar... Om Cheunce vill förklara är jag redo att lyssna! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Trågikt att du inte kan förstå det. Roligt att du visade belägg bakom ditt svammel. Tack för det! Cheunce förstår, men inte du? Det är ett bra belägg. Hur kan det vara ett bra belägg att jag förstod ditt inlägg? Om jag förstod dig rätt är du emot personer som inte ska ha bidrag snyltar till sig bidrag. Om inte så förstod jag inte ditt inlägg Den anledning du tog bort ditt förra inlägg, bevisar att du förstod vad jag menade, medans tamtaram avfärdade allt det som svammel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Trågikt att du inte kan förstå det. Roligt att du visade belägg bakom ditt svammel. Tack för det! Cheunce förstår, men inte du? Det är ett bra belägg. Hur kan det vara ett bra belägg att jag förstod ditt inlägg? Om jag förstod dig rätt är du emot personer som inte ska ha bidrag snyltar till sig bidrag. Om inte så förstod jag inte ditt inlägg Cheunce du har förstått den mening jag förstod. Kul att se. Hade annars förväntat mig att få en utläggning av resten men antar att du inte riktigt är med du heller?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Trågikt att du inte kan förstå det. Roligt att du visade belägg bakom ditt svammel. Tack för det! Cheunce förstår, men inte du? Det är ett bra belägg. Men lolla mig baklänges. Ska jag be Cheunce förklara var du tagit dina helt outgrundade slutsatser från... Nä jag roar mig nog istället med att se på när Jennez tar udden av ditt svammel, mest imponerad över att han orkar... Om Cheunce vill förklara är jag redo att lyssna! Ok. Det får väl stanna där då. Då kan han fortsätta med det du inte klarar av då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralph247 Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Seriöst Annadea...det finns ingen på detta forumet som förstår vad du skriver. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Ja, det var tevligt. Vill bara tillägga om jag nu snodde "bidrag" så ska det vara bidraget, inte bidragen Och var har jag skrivit det i mitt inlägg? Sen så måste jag säga att det är du som inte alls har förstått vad jag menar i mina inlägg här. Jag är på eran sida, som du inte verkar förstå, och det är just erat sätt att framföra era åsikter som jag kritiserar. Välkommen i gänget! Som du förstår kan det tyckas lite konstigt att du med din lilla fadäs med tv:n kan vara på vår sida, men vi lämnar det... Men om du nu tycker att det är givande att framföra åsikter med hat, påhopp, svordomar m.m så behöver jag inte skriva mer. För då väljer du själva att fortsätta på samma bana som innehåller bl:a oförstående. Nej, jag försöker att bemöta argumenten sakligt, inte med hat. En och annan svordom har jag väl dock dragit till med. Hur många som du har blivit sur på, har lyssnar på dig? Ta bara Zyr t.ex. Jag tror verkligen att ni skulle förstå varandra om ni skulle ha bemött varandra annorlunda, och ändå har olika åsikter. Ja, jag kan använda mig av hårda ord ibland och det kanske inte alltid är den rätta vägen. Zyr tror jag dock aldrig att jag kan respektera av anledningar jag tidigare har nämnt i tråden. förstår du mig nu? Ja, vi kan hålla en bättre ton, det håller jag med om. Det är det jag försöker i mina inlägg till dig just nu. Ps: Det där med ordet "ignorance" betydelse ignonerar jag nu. Ett ord jag ha olika färger och nyanser. Så du behöver inte läxa upp mig inom det. Alltså... i det här fallet har det ordet bara en innebörd. Och jag är ledsen att säga det AnnaDea, men jag vill gärna att du lämnar debatten nu. Jag tror säkert att du är en jättetrevlig kille och att du är kul att umgås med men det är vissa saker i den här debatten som du inte riktigt förstår och det i sin tur riskerar att förstöra en hel del. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Seriöst Annadea...det finns ingen på detta forumet som förstår vad du skriver. Ge mig en vettig förklaringen, innan en moderator får ta en titt med vad du menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Ge mig en vettig förklaringen, innan en moderator får ta en titt med vad du menar. Jag ger upp. AnnaDea, jag kommer inte att besvara fler av dina inlägg i den här tråden... jag tror att det gör mer skada än nytta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralph247 Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Seriöst Annadea...det finns ingen på detta forumet som förstår vad du skriver. Ge mig en vettig förklaringen, innan en moderator får ta en titt med vad du menar. Du uttrycker dig sämre än än en 5e klassare. Gör alla en tjänst och läs igenom dina inlägg 5 gånger innan du postar. Nu slutar jag läsa i denna tråden, du får mig att tilta sönder -> -EV. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Och var har jag skrivit det i mitt inlägg? Du skrev att jag m.fl snodde bidrag. Det är i plural. Välkommen i gänget! Som du förstår kan det tyckas lite konstigt att du med din lilla fadäs med tv:n kan vara på vår sida, men vi lämnar det... Det är alldeles upp till dig om du lyssnade när jag förklarade hur det kom till, istället för att se det svart och vit. Nej, jag försöker att bemöta argumenten sakligt, inte med hat. En och annan svordom har jag väl dock dragit till med. Det märks inte när jag läste igenom denna tråd ikväll. Det skulle vara en helt annan sak om du förde samma diskussion med samma ton som du har nu, istället för den du hade. Ja, jag kan använda mig av hårda ord ibland och det kanske inte alltid är den rätta vägen. Zyr tror jag dock aldrig att jag kan respektera av anledningar jag tidigare har nämnt i tråden. Jag tror starkt att man kan få en annan och förstå att denne har gjort fel, fast man inte respekterar denne. Alltså... i det här fallet har det ordet bara en innebörd. Och jag är ledsen att säga det AnnaDea, men jag vill gärna att du lämnar debatten nu. Jag tror säkert att du är en jättetrevlig kille och att du är kul att umgås med men det är vissa saker i den här debatten som du inte riktigt förstår och det i sin tur riskerar att förstöra en hel del. Hm, jag förstår(?), men jag har fortfarande åsikter kvar. så länge jag har dem så kommer jag att stanna. Och om det inte spårar ur. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Ytterligare ett bidrag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Ge mig en vettig förklaringen, innan en moderator får ta en titt med vad du menar. Jag ger upp. AnnaDea, jag kommer inte att besvara fler av dina inlägg i den här tråden... jag tror att det gör mer skada än nytta. Jag hoppas verkligen inte att du håller med honom. Tror det är verkligen nyttigt med att få fram det ni propagerar för, genom att göra person påhopp på de personer som inte har samma ideologi som er? Ralph247 är ju den sorten som får såna här trådar låsna, och att folk bara tycker det är kul när ni blir förbannade, och oförstådda. Och Ralph247 är ju också den sorten som har så starka argument så de går ut på att kritisera stavning och grammatik. Vad tillför DU denna tråd RALPH? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Ytterligare ett bidrag... Vad exakt tillför du denna diskussion mer än att kritisera saker som du inte har någon som helst ståndpunkt bakom? Du och Ralph är praktexempel på vad jag menar i mitt första inlägg. Tack för att ni stöder det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Ytterligare ett bidrag... Vad exakt tillför du denna diskussion mer än att kritisera saker som du inte har någon som helst ståndpunkt bakom? Du och Ralph är praktexempel på vad jag menar i mitt första inlägg. Tack för att ni stöder det. Du kommer in och fantiserar ihop ett inlägg som består av ren smörja där du helt enkelt inte kan inse att 99% av det du påstår har skrivits helt enkelt inte är åsikter som någon har har framfört utan är rena fantasier. Varför ska vi överhuvudtaget bemöta det när det inte är någon som sagt det. Det ligger helt på ditt bord att visa vem som har framfört åsikterna men det har du misslyckats totalt med. Enda anledningen till att jag bemötte ditt inlägg var att jag inte ville låta det stå oemotsagt så att nån korkad människa skulle få för sig nåt. Angående bidrag... Ja det går att säga ett bidrag. You brought it up... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 borde också finnas en stor orginisation dit man kan skänka pengar, dessa går oavkortat till folk som har det svårt över hela världen detta system hade varit tusen gånger mer effektivt än det vi har i dag Är du på riktig eller sov du i skolan? Det finns ju hur många organisationer som helst som du kan skänka pengar till där pengarna oavkortat går till folk som har det svårt. Ja, om man räknar bort löner, lokalhyra och transporter så går det "oavkortat" fram Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Ytterligare ett bidrag... Vad exakt tillför du denna diskussion mer än att kritisera saker som du inte har någon som helst ståndpunkt bakom? Du och Ralph är praktexempel på vad jag menar i mitt första inlägg. Tack för att ni stöder det. Du kommer in och fantiserar ihop ett inlägg som består av ren smörja där du helt enkelt inte kan inse att 99% av det du påstår har skrivits helt enkelt inte är åsikter som någon har har framfört utan är rena fantasier. Varför ska vi överhuvudtaget bemöta det när det inte är någon som sagt det. Det ligger helt på ditt bord att visa vem som har framfört åsikterna men det har du misslyckats totalt med. Enda anledningen till att jag bemötte ditt inlägg var att jag inte ville låta det stå oemotsagt så att nån korkad människa skulle få för sig nåt. Angående bidrag... Ja det går att säga ett bidrag. You brought it up... Fantasier? ...... Överbevisa mig då att nämna några av dessa bidragsfuskare som har ändrat åsikt genom att ni har fått dem att inse? Hela denna tråd är ett bevis på att erat argumentsätt inte håller. Ingen lyssnar. Isåfall kan du nämna vilken. Någon korkad människa får för sig något? .... Vad, vem, hur? Och sen är inte dinna förgånga inlägg inte så värst övertygande. Öh, ja? Jag är väldigt medveten om att det går att säga så. Men då syftar han helt och hållet på att jag m.fl har "snott" ett bidrag var. Och det tror jag knappast diskussionen går ut på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Ok, AnnaDea, jag kom på en grej som jag bara måste fråga... är du invandrare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Men herregud det går bara att framföra sina åsikter. Man får faktiskt bestämma själv hur man lever sitt liv. Förhoppningsvis fattar iallafall nån att det inte är ok att ta bidrag när man inte behöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Ok, AnnaDea, jag kom på en grej som jag bara måste fråga... är du invandrare? Du kna åf tet älrgit savr mo ud frötsår avd agj srkvier un. Frö iv mnnäisokr lseär hlea rdo isetlält öfr bksotvänreas odrinng braa frötsa cho stsita bsoaktevn rä edm i odret. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts