Gå till innehåll

ARTIKEL: Pokervinster lockar mer än framtida jobb


Stahl

Recommended Posts

pokerspelare är ett jävla pack, utnyttjar de svaga i samhället (spelberoende) för egen vinning

 

om detta inte är att sjunka lågt så vet jag inte vad

 

Liksom alla klädaffärer utnyttjar shoppingberoende, alla mataffärer utnyttjar bulimiker osv osv. Eget ansvar för sina handlingar är ju trots allt överskattat, man måste fatta beslut åt alla andra eftersom de inte förstår bättre :roll:

 

Hur du kan jämföra en öppen, frivillig överenskommelse med stöld övergår mitt förstånd.

 

 

är det verkligen frivilligt att spela poker? det är väl frivilligt att gå på stan? (man får skylla sig själv om man blir rånad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 284
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ni är medvetna om att det är ett mycket vanligt fenomen i media sverige att fabricera sådana här intervjuer va? Skulle inte bli förvånad om dessa två herrar inte existerar eller är LÖST baserade på någons väns bekanta osv. Har jobbat som skribent åt 3 st lokaltidningar varav en av dem en ganska stor sådan i Östergötland, inte helt ovanligt att det skrevs "intervjuer" med "anonyma" källor och fingerade namn. Minns framförallt ett som vi skrev om Internetdating, hittade inga som hade träffats på nätet som ville ställa upp, så då hittade de helt sonika på två st.

 

Känns som om svaren är lite för bra.. Känns som en "kolla vad pokern fördärvar samhället"-artikel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst riktigt hel detta *orka*, och gillar inte heller bidragsfusket. Men har ni tänkt på följande hypotetiska exempel.

 

Svensken som sitter hemma och lirar in 100 000 kr från mestadels amerikaner, konsumerar sedan detta i sverige drar in en hel del i skatt i form av moms o liknande, tjänar han mycket kanske han investerar det och på så sätt också bidrar till landets ekonomi. Allt är inte helt svart eller vitt.

 

Vill också fråga Stahl o Jennez var gränsen går för er, skulle ni aldrig kunna tänka er att utföra ett arbete svart överhuvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svensken som sitter hemma och lirar in 100 000 kr från mestadels amerikaner, konsumerar sedan detta i sverige drar in en hel del i skatt i form av moms o liknande, tjänar han mycket kanske han investerar det och på så sätt också bidrar till landets ekonomi. Allt är inte helt svart eller vitt.

 

Men svensken som jobbar och dra in 100 000 kr bidrar ju betydligt mer till samhället pga arbetsgivaravgifter och inkommstskatt.

 

Så vad är det du vill komma fram till? Vill du försvara de som tar bidrag trotts att dde tjänar bra med pengar på pokern? Isf bör du tycka det är okej om alla i Sverige nolltaxerar och går på bidrag eftersom vi ändå bidrar genom vår konsumtion.

 

Eller så har jag bara missförstått ditt inlägg och då kan du ignorera mitt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som argumenterar mot att INTE ta bidrag nar chansen finns ar ju allmant nerpundade. sjalvklart tar man emot pengar nar man far det gratis... sicket javla skamt att disskutera det.. ni forsoker ju maximera era vinster nar ni lirar poker. var lite schysst och inte gor det och ta ett bidrag istallet sa jamnar det ut sej + att dom andra spelarna far behalla sina pengar om ni inte maximerar, och det ar val lite av det ni vill nar ni argumentarar pa att man inte ska ta bidrag nar maninte behover det..Ni ar ju for fan pinsamma, moral och etik har inget att gora med det har,, under tiden ni har skivit era meningslosa inlagg hade ni kunnat gjort ett julbord at alla hemlosa luffare i eran stad.. det ar moral , ta hand m dina medmanniskor... era javla fitthorer

Vad är det för steroider som gäller nuförtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En reflektion bara: Det näms i tråden att man inte ska ta bidrag om man inte behöver när det finns människor som är i större behov av dessa pengar. För man det resonemanget vidare så kan man ju säga att det bara är den person som har det allra sämst om ska ha några pengar. Om när han får pengar kommer han inte vara den som har det sämt längre, alltså har han inte rätt till dessa pengar. Det blir ju ett cirkel-resonemang.

 

Att det finns folk som bättre behöver pengarna är inget argument i sig. Att pokerspelare tar bidrag utan att behöva det är också intressant. Vad är i detta sammanhang behövligt. Det finns människor som tar bidrag men som kanske ändå skulle överleva utan. Detta är ju subjektiva bedömningar som görs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En reflektion bara: Det näms i tråden att man inte ska ta bidrag om man inte behöver när det finns människor som är i större behov av dessa pengar. För man det resonemanget vidare så kan man ju säga att det bara är den person som har det allra sämst om ska ha några pengar. Om när han får pengar kommer han inte vara den som har det sämt längre, alltså har han inte rätt till dessa pengar. Det blir ju ett cirkel-resonemang.

 

Att det finns folk som bättre behöver pengarna är inget argument i sig. Att pokerspelare tar bidrag utan att behöva det är också intressant. Vad är i detta sammanhang behövligt. Det finns människor som tar bidrag men som kanske ändå skulle överleva utan. Detta är ju subjektiva bedömningar som görs.

 

Ja men grejen är att man inte ska ljuga om sina pokerintäkter och sin pokerrulle. Är man ärlig och får bidrag är det ju okej (enligt mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempel 1:

Du går till försäkringskassan och säger jag har si och så mycke pengar på banken, rullen eller var fan det nu är så får du antagligen bostadsbidrag och du BEHÖVER det enligt det rådande reglerna.

 

Exempel 2:

Går du till Soc och begär pengar men inte uppger att du har pengar på nätet och får därefter socpengar (som du tex köper en kapitalvara för), har du fått bidraget på felaktiga grunder och du är inte i BEHOV (enligt reglerna) av dessa pengar eftersom du har pengar till dina räkningar etc.

 

Fö är Hjorts inlägg roligast på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svensken som sitter hemma och lirar in 100 000 kr från mestadels amerikaner, konsumerar sedan detta i sverige drar in en hel del i skatt i form av moms o liknande, tjänar han mycket kanske han investerar det och på så sätt också bidrar till landets ekonomi. Allt är inte helt svart eller vitt.

 

Men svensken som jobbar och dra in 100 000 kr bidrar ju betydligt mer till samhället pga arbetsgivaravgifter och inkommstskatt.

 

Så vad är det du vill komma fram till? Vill du försvara de som tar bidrag trotts att dde tjänar bra med pengar på pokern? Isf bör du tycka det är okej om alla i Sverige nolltaxerar och går på bidrag eftersom vi ändå bidrar genom vår konsumtion.

 

Eller så har jag bara missförstått ditt inlägg och då kan du ignorera mitt :D

 

Nationalekonomiskt sett skulle inte alla kunna tjäna 100 000, då blir det inte värt 100 000 pga inflation. Sen finns det inget som säger att denne kille skulle kunna tjäna 100 000. Kanske hade han istället gått på gatan och kostat ännu mer.

 

Du/vi har själva valt att ha ett bidragsland, att det går att göra så här är bedrövligt, men går det, så görs det. Slappa regler är problemet, inget annat, som nån en gång sagt, hata spelet inte spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som inte pastar att ni skulle fuska i poker om ni fick chansen kan ju ta och vara arliga mot er sjalva. Ponera detta,

 

ni sitter och spelar och plockar upp ett halstegedrag pa turn, fi staller ut for 50x pot och du kan sjalv med ett fuskprogram valja om du vill klonka eller ej..den som helt arligt sitter och sager "naaa det ska vara arligt" ar ju sa javla pinsam och tontig och mesig och alla andra ord for pussy som finns som jag inte orkar rabbla upp.. ha ett kul liv,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som inte pastar att ni skulle fuska i poker om ni fick chansen kan ju ta och vara arliga mot er sjalva. Ponera detta,

 

ni sitter och spelar och plockar upp ett halstegedrag pa turn, fi staller ut for 50x pot och du kan sjalv med ett fuskprogram valja om du vill klonka eller ej..den som helt arligt sitter och sager "naaa det ska vara arligt" ar ju sa javla pinsam och tontig och mesig och alla andra ord for pussy som finns som jag inte orkar rabbla upp.. ha ett kul liv,

 

Ponera detta. Du står i en affär, expediten har precis gått ut men råkat glömma en välfylld kassaapparat öppen. Inga kameror eller andra vittnen finns runtomkring. Tar du dig en näve pengar då?

 

edit Och som svar på din fråga. Jag kan helt ärligt säga att jag inte skulle utnyttja möjligheten att fuska på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nationalekonomiskt sett skulle inte alla kunna tjäna 100 000, då blir det inte värt 100 000 pga inflation. Sen finns det inget som säger att denne kille skulle kunna tjäna 100 000. Kanske hade han istället gått på gatan och kostat ännu mer.

 

Du får gärna peka ut var i mitt inlägg jag säger att alla skulle tjäna 100 000? Har letat men inte hittat det :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nationalekonomiskt sett skulle inte alla kunna tjäna 100 000, då blir det inte värt 100 000 pga inflation. Sen finns det inget som säger att denne kille skulle kunna tjäna 100 000. Kanske hade han istället gått på gatan och kostat ännu mer.

 

Du får gärna peka ut var i mitt inlägg jag säger att alla skulle tjäna 100 000? Har letat men inte hittat det :shock:

 

Du menade att det vore bättre om han tjänade 100 000 o betalade skatt, vilket är helt orelevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nationalekonomiskt sett skulle inte alla kunna tjäna 100 000, då blir det inte värt 100 000 pga inflation. Sen finns det inget som säger att denne kille skulle kunna tjäna 100 000. Kanske hade han istället gått på gatan och kostat ännu mer.

 

Du får gärna peka ut var i mitt inlägg jag säger att alla skulle tjäna 100 000? Har letat men inte hittat det :shock:

 

Du menade att det vore bättre om han tjänade 100 000 o betalade skatt, vilket är helt orelevant.

 

Varför är det irrelevant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som inte pastar att ni skulle fuska i poker om ni fick chansen kan ju ta och vara arliga mot er sjalva. Ponera detta,

 

ni sitter och spelar och plockar upp ett halstegedrag pa turn, fi staller ut for 50x pot och du kan sjalv med ett fuskprogram valja om du vill klonka eller ej..den som helt arligt sitter och sager "naaa det ska vara arligt" ar ju sa javla pinsam och tontig och mesig och alla andra ord for pussy som finns som jag inte orkar rabbla upp.. ha ett kul liv,

 

[ironi]

Ponera att du var på en svensklektion och läraren där lärde ut att man ska använda storbokstav i början på en mening för att det ska bli lättare för andra att läsa. Skulle du då ta åt dig det och använda det när du skriver eller skulle du vara en ”sa javla pinsam och tontig och mesig och alla andra ord for pussy som finns som jag inte orkar rabbla upp” som skulle strunta i och lyssna på läraren?

[/ironi]

 

Kanske läge att ta kontroll över tonårshormonerna och tagga ner och vara vänliga till varandra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nationalekonomiskt sett skulle inte alla kunna tjäna 100 000, då blir det inte värt 100 000 pga inflation. Sen finns det inget som säger att denne kille skulle kunna tjäna 100 000. Kanske hade han istället gått på gatan och kostat ännu mer.

 

Du får gärna peka ut var i mitt inlägg jag säger att alla skulle tjäna 100 000? Har letat men inte hittat det :shock:

 

Du menade att det vore bättre om han tjänade 100 000 o betalade skatt, vilket är helt orelevant.

 

Kul att du svara på min fråga med en motfråga :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det verkligen frivilligt att spela poker? det är väl frivilligt att gå på stan? (man får skylla sig själv om man blir rånad)

 

Ja, det är frivilligt att spela poker. (såvida du inte representerar något slags religiös determinism)

 

Att det på samma sätt inte är frivilligt att bli rånad bör du nog fatta innerst inne, annars är du mer än lovligt korkad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svensken som sitter hemma och lirar in 100 000 kr från mestadels amerikaner, konsumerar sedan detta i sverige drar in en hel del i skatt i form av moms o liknande, tjänar han mycket kanske han investerar det och på så sätt också bidrar till landets ekonomi. Allt är inte helt svart eller vitt.

 

Att flytta pengar över nationsgränser är ju inte produktivt på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det verkligen frivilligt att spela poker? det är väl frivilligt att gå på stan? (man får skylla sig själv om man blir rånad)

 

Ja, det är frivilligt att spela poker. (såvida du inte representerar något slags religiös determinism)

 

Att det på samma sätt inte är frivilligt att bli rånad bör du nog fatta innerst inne, annars är du mer än lovligt korkad.

 

 

det är frivilligt att gå på stan (man vet att man kan bli rånad), det är även frivilligt att spela poker (man vet att man kan förlora)

 

samma sak, ni pokerspelare är inget annat än bovar och banditer som gör allt för att ta varenda liten krona från de svaga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla som gör profit är bovar och banditer

 

Profiten är inte alltid pengar, kan handla om utseende.

 

 

Du är ganska snygg och lägger ner extra mycket tid på ditt utseende. Detta gör att du överglänser och får folk att må dåligt. Du är nu skyldig till att x människor varje år tar självmord pga. de inte känner sig tillräckliga.

 

Alltid när någon gör "profit" är det någon annan som får ta en smäll.

 

Kul att vissa i denna tråd försöker framstå som värsta änglarna för dom aldrig gjort något "omoraliskt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är frivilligt att gå på stan (man vet att man kan bli rånad), det är även frivilligt att spela poker (man vet att man kan förlora)

 

samma sak, ni pokerspelare är inget annat än bovar och banditer som gör allt för att ta varenda liten krona från de svaga

 

Läser du ens vad du själv skriver?

 

Att spela poker är att ingå ett avtal där man följer spelets regler, inom vilka det är fullt legitimt att ta varandras pengar. Du har alltså uttryckligen godtagit risken att förlora dina satsade pengar.

 

Går du ut på stan har du inte gjort något sådant medgivande. Tvärtom förväntas du och andra att följa den allmäna lagen, vilken uttryckligen förbjuder rån.

 

Är du med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att vissa i denna tråd försöker framstå som värsta änglarna för dom aldrig gjort något "omoraliskt".

 

Spela poker är inte omoraliskt, nej (vad än den stockkonservativa moralhögern inom Republikanerna vill få det till). Möjligen om man grundar sin moraluppfattning på bibeln.

 

Däremot är det nästan helt inproduktivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...