Gå till innehåll

ARTIKEL: Pokervinster lockar mer än framtida jobb


Stahl

Recommended Posts

  • Svars 284
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Om jag säger såhär, tar ju hellre bidrag och skänkert till cancerforskning än låter staten behålla det...

 

Skänk du dina egna pengar till cancerforskning men ge fan i mina!

 

lol, så alla statens pengar är dina eller? Är inte så insatt i hur allt fungerar med momser och sånt men antar att jag bidrar till staten utan att betala skatt genom momsen som jag betalar när jag köper saker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det enkelt. Så länge jag totalt tjänar mindre än 15k i månaden kommer jag ta bidrag, så fort jag går över så lägger jag ner.

 

För mig är det också enkelt, jag föraktar verkligen parasiter som resonerar på det här sättet.

 

Varför då? Jag ser det som ett deltidsjobb, och skulle jag jobba deltid skulle jag få alfa.

 

Ser du din poker som ett deltidsjobb? Tjänar du på pokern eller går dina bidrag till att spela? Om du plussar, betalar du skatt på dina vinster? Bidrar du överhuvudtaget till samhället?

 

Betala skatt på det du tjänar så har jag ingenting att säga om du har rätt till bidrag. Om du spelar på en skattefri site och tjänar tillräckligt för att klara dig men ändå lyfter bidrag så är du en parasit, enkelt. Tjänar du inte tillräckligt så för du väl fan skaffa ett jobb, jag betalar inte mina skatter för att du ska sitta och hålla på med din hobby hela dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta hänvisa till systemet hela jävla tiden och börja tänk själva istället. Det kommer alltid fynnas kryphål att slinka igenom.

 

Om jag säger såhär, tar ju hellre bidrag och skänkert till cancerforskning än låter staten behålla det...

För det första betvivlar jag att det är det du skulle göra/gör med ditt ev bidrag, för det andra; tror du välfärden drivs ideellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"En tjuv är en person som stjäl andra människors tillhörigheter. Stjäla, att stjäla är att olovligen beslagta något från någon. Brottet som man åstakommer när man stjäl något kallas stöld. "

 

Öhh... var har du snott det citatet? Din dylsexi och ditt bristande ordförråd skiner igenom här. Inte en chans att någon myndighetsperson har skrivit det där. Tror du att jag är lika dum som handläggarna på försäkringskassan?

 

Humor.

 

 

Förlåt Jennez, jag är på din sida men kunde bara inte låta bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte hur man kan påstå sig vare en bildad människa och ändå dra igång en sådan här infekterad diskussion än en gång.

Trådar har blivit låsta och/eller borttagna, men jodå någon bright människa som läst journalistutbildning på hermods är ju tvungen att dra upp den här diskussionen än en gång....

 

 

 

 

 

 

 

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?

 

__________________________________

För övrigt håller jag med nedanstående..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez. Det känns som du har svårt för att förstå och acceptera hur andra människor tänker och resonerar. Allting är inte alltid så glasklart, moral och etik är inte alltid samma sak för alla personer, alla har helt enkelt olika uppfattningar.

 

Jag säger som Björn85, har man rätt till bostadsbidrag är det klart att det är ens fulla rätt att ta emot det, inga problem med det. Må hända att det är fel att han skall kunna få bostadsbidrag, men så länge systemet tillåter det så är det hans fulla rätt att bruka det. Det är upp till var och en, och ingen annan skall ifrågasätta hans/hennes val, eftersom dom inte har med det att göra. Ifrågasätt systemet i så fall.

 

Ängående din mellanöstern-jämnförelse. Det är precis samma sak där. Varför skall vi lägga oss i vad dom gör? Dom tycker ju vi är helt dumma i huvudet som inte kan acceptera det och på det sätt vi förhåller oss till äktenskap i västvärlden, vi tycker dom är helt dumma i huvudet som kan tillåta giftermål med unga människor, men vem har rätt? vem avgör det?

 

Allting är inte alltid svart eller vitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez. Varje gång jag läser någon diskussion om att lyfta bidrag som pokerspelare kommer du in och är något ohyggligt förbannad. Jag kan inte förstå va det är som får dig att tända till så fruktansvärt över att några få människor i Sverige lyfter bidrag och spelar poker, när det bara är en extremt liten del av alla "bidragsfuskare" som finns.

 

Ni skriver "skaffa ett jobb". Har ni överhuvudtaget någon koll på hur arbetsmarknaden ser ut i dagens Sverige? Man börjar ju fan fundera. Ni tror det bara är att ta ett jobb. Nej, ni får nog ta och undersöka det där lite bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez. Det känns som du har svårt för att förstå och acceptera hur andra människor tänker och resonerar. Allting är inte alltid så glasklart, moral och etik är inte alltid samma sak för alla personer, alla har helt enkelt olika uppfattningar.

 

Jag säger som Björn85, har man rätt till bostadsbidrag är det klart att det är ens fulla rätt att ta emot det, inga problem med det. Må hända att det är fel att han skall kunna få bostadsbidrag, men så länge systemet tillåter det så är det hans fulla rätt att bruka det. Det är upp till var och en, och ingen annan skall ifrågasätta hans/hennes val, eftersom dom inte har med det att göra. Ifrågasätt systemet i så fall.

 

Ängående din mellanöstern-jämnförelse. Det är precis samma sak där. Varför skall vi lägga oss i vad dom gör? Dom tycker ju vi är helt dumma i huvudet som inte kan acceptera det och på det sätt vi förhåller oss till äktenskap i västvärlden, vi tycker dom är helt dumma i huvudet som kan tillåta giftermål med unga människor, men vem har rätt? vem avgör det?

 

Allting är inte alltid svart eller vitt.

 

Jo men saken är att om de hade redovisat alla sina inkomster så hade de inte varit berättigade att få bidrag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För helvete. Klart man tiltar på bidragstagare som kanske egentlingen inte behöver det. Sen att man tiltar på pokerspelare som tar bidrag på dessa forum...hmm tja, kan det vara för att det är ett pokerforum?

 

Det finns inget försvar mot att snylta på andras bekostnad. Det finns för många som faktiskt behöver bidragen som blir utan. Inte som att det finns oändliga resurser till skola, sjukvård och äldreomsorg i det här landet. Men hey, att ta ett skitjobb i väntan på ett bättre jobb, det passar tydligen inte vissa.

 

Makes me sick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez. Det känns som du har svårt för att förstå och acceptera hur andra människor tänker och resonerar. Allting är inte alltid så glasklart, moral och etik är inte alltid samma sak för alla personer, alla har helt enkelt olika uppfattningar.

 

Jag säger som Björn85, har man rätt till bostadsbidrag är det klart att det är ens fulla rätt att ta emot det, inga problem med det. Må hända att det är fel att han skall kunna få bostadsbidrag, men så länge systemet tillåter det så är det hans fulla rätt att bruka det. Det är upp till var och en, och ingen annan skall ifrågasätta hans/hennes val, eftersom dom inte har med det att göra. Ifrågasätt systemet i så fall.

 

Ängående din mellanöstern-jämnförelse. Det är precis samma sak där. Varför skall vi lägga oss i vad dom gör? Dom tycker ju vi är helt dumma i huvudet som inte kan acceptera det och på det sätt vi förhåller oss till äktenskap i västvärlden, vi tycker dom är helt dumma i huvudet som kan tillåta giftermål med unga människor, men vem har rätt? vem avgör det?

 

Allting är inte alltid svart eller vitt.

 

Jo men saken är att om de hade redovisat alla sina inkomster så hade de inte varit berättigade att få bidrag

 

 

senaste gången jag frågade skulle man inte redovisa sina pokervinster om vinsterna kom ifrån en skattefri sajt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smart förstainlägg,,, läste bara igenom svaren på första sidan så vet inte om ni redan sagt det, men kan sägas igen. Säg att du köper saker för ca 20k i månaden så bidrar du med moms och skatter på ca 5-6 till samhället, Känner inte att en aktiemäklare bidrar speciellt mkt mer än en pokerspelare. geez

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte hur man kan påstå sig vare en bildad människa och ändå dra igång en sådan här infekterad diskussion än en gång.

Trådar har blivit låsta och/eller borttagna, men jodå någon bright människa som läst journalistutbildning på hermods är ju tvungen att dra upp den här diskussionen än en gång....

 

Tja, jag vet inte om det är mig du syftar på här men att komma med lösa antaganden utan brasklappar är ju så patetiskt att man bara vill börja gråta. Mina referenser redovisar jag för min(a) arbetsgivare och inte randomsnubbar på forum som lider av jantesyndromet. F.ö har jag inte tagit min examen på Hermods.

 

Detta är en väldigt viktig debatt eftersom det visar att mentaliteten i det här bidragssamhället är extremt oroväckande.

 

Jennez. Det känns som du har svårt för att förstå och acceptera hur andra människor tänker och resonerar. Allting är inte alltid så glasklart, moral och etik är inte alltid samma sak för alla personer, alla har helt enkelt olika uppfattningar.

 

Jag har inte svårt att förstå hur andra människor tänker, däremot har jag svårt att acceptera hur folk tänker. Hur kan någon försvara ett bidragstagande om man inte är i behov av bidraget i fråga? Jag kommer aldrig att förstå det.

 

Jag säger som Björn85, har man rätt till bostadsbidrag är det klart att det är ens fulla rätt att ta emot det, inga problem med det. Må hända att det är fel att han skall kunna få bostadsbidrag, men så länge systemet tillåter det så är det hans fulla rätt att bruka det.

 

Ok, så det är min fulla rätt att köra i maxhastighet där det till exempel är förradiskt underlag, svår/farlig trafiksituation etc? Bara för att man har rätt till någonting så betyder det inte att det är moraliskt eller ens logiskt riktigt att göra det.

 

Jag ifrågasätter även systemet. Ett dåligt system i kombination med dåliga människor blir aldrig bra. Jag röstade i valet i syfte att till viss del ändra på systemet och mer än så på den nivån kan jag inte göra just nu.

 

Det jag däremot kan göra är att ifrågasätta människors inställning till det här systemet vilket jag gör i denna tråd.

 

Det är upp till var och en, och ingen annan skall ifrågasätta hans/hennes val, eftersom dom inte har med det att göra. Ifrågasätt systemet i så fall.

 

Fel igen. Jag (och alla andra) har med det att göra eftersom delar av mina pengar går till bidragen. Jag är i full rätt att ifrågasätta varför han tar pengar han inte behöver från bättre behövande.

 

Ängående din mellanöstern-jämnförelse. Det är precis samma sak där. Varför skall vi lägga oss i vad dom gör? Dom tycker ju vi är helt dumma i huvudet som inte kan acceptera det och på det sätt vi förhåller oss till äktenskap i västvärlden, vi tycker dom är helt dumma i huvudet som kan tillåta giftermål med unga människor, men vem har rätt? vem avgör det?

 

Nu är du ute på jävligt djupt vatten. Vad säger att Hitler hade fel? Vad hade de allierade för rätt att avbryta deras judeutrotning? De hade ju stöd i lagen för den typen av verksamhet.

 

Filosofiska frågeställningar som inte har relevans i det här fallet. Jag är hyfsat säker på att merparten av befolkningen inte tycker att man skall ta bidrag om man inte är i behov av det, inte ens om man har rätt till det!

 

Allting är inte alltid svart eller vitt.

 

Självfallet inte. Något sådant har jag aldrig påstått men allt är inte grått heller.

 

Din dylsexi

Humor.

 

Den bjuder jag på. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ängående din mellanöstern-jämnförelse. Det är precis samma sak där. Varför skall vi lägga oss i vad dom gör? Dom tycker ju vi är helt dumma i huvudet som inte kan acceptera det och på det sätt vi förhåller oss till äktenskap i västvärlden, vi tycker dom är helt dumma i huvudet som kan tillåta giftermål med unga människor, men vem har rätt? vem avgör det?

 

Allting är inte alltid svart eller vitt.

 

Bara för att en sak är laglig, betyder det väl inte att det är okej. Det är tillåtet att sätta på djur i en del länder oxo, är det okej och rätt att göra det då och nåt ingen annan bör ifrågasätta? Med ditt tankesätt ska vi ju bara rycka på axlarna åt alla fel och orättvisor. Kom in i matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

senaste gången jag frågade skulle man inte redovisa sina pokervinster om vinsterna kom ifrån en skattefri sajt

 

Det är en sak att man inte behöver redovisa sina vinster när man deklarerar, men det är lik förbannat ändå en inkomst och de flesta bidrag är inkomstbaserade, men det är ju väldigt bekvämt att tänka som du gör.

 

Säg att du köper saker för ca 20k i månaden så bidrar du med moms och skatter på ca 5-6 till samhället, Känner inte att en aktiemäklare bidrar speciellt mkt mer än en pokerspelare.

 

Vill du ha ett par kryckor till den jämförelsen, tycker att den haltar en aning. Köpa saker för 20k i månaden och fortfarande lyfta bidrag. Rimligt, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez, Staahla m.fl. Jag antar att någon av er studerar. Då förmodar jag också att ni tackat nej till studiebidraget? Det är ju trots allt 5 gånger så högt som Zyr's bostadsbidrag som ni tände till rejält över.

 

Har mycket svårt att tro att ni inte anmält er till studiestöd från CSN. Hua, vilka hemska människor ni är!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...