Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Tobbelobbe krossar ju NL200/6max på Prima. Tyvärr är han för lat för att skriva nå. Han vinner på NL400/NL600 - men föredrar säkra pengar före skottning. På NL200 tror jag han vinner närmare $0.40/handen i snitt.

(Nu blir han säkert sur för att jag skrivit detta, men hans nick får förbli en hemlighet.)

Postad
tror det är blindsen som är 20/50$

Alla slår väl NL50?

Ja alla slår NL50, finns ingen som förlorar där, alla vinner och är glada...hur bra som helst!!! :lol:´

Brukar inte skriva spydiga ironiska inlägg men nu var jag bara tvungen alltså... :twisted:

Postad
tror det är blindsen som är 20/50$

Alla slår väl NL50?

Ja alla slår NL50, finns ingen som förlorar där, alla vinner och är glada...hur bra som helst!!! :lol:´

Brukar inte skriva spydiga ironiska inlägg men nu var jag bara tvungen alltså... :twisted:

Ja riktigt alla slår NL 50 förutom siten som betalar kalaset :)

Postad

i mitt diagram över 102k händer har jag perioder på 7-10k händer där jag både vinner 20ptbb/100 och losar 10ptbb/100

totalt har jag 1.7ptbb/100, men då gick jag ungefär +-0 över 60-70k händer i en downswing

vad jag vill säga är att 100k händer är knappt nått att kolla på, 10k händer orkar jag inte ens kommentera :)

gissar på att runt 1 miljon händer är en bra fingervisning :)

Postad
i mitt diagram över 102k händer har jag perioder på 7-10k händer där jag både vinner 20ptbb/100 och losar 10ptbb/100

totalt har jag 1.7ptbb/100, men då gick jag ungefär +-0 över 60-70k händer i en downswing

vad jag vill säga är att 100k händer är knappt nått att kolla på, 10k händer orkar jag inte ens kommentera :)

gissar på att runt 1 miljon händer är en bra fingervisning :)

Kan bara instämma, sjuka swings är det..

Postad

Inget ont om dig Zyr, men att hävda att si och så många händer bör ge en fingervisning om ens riktiga BB/100 grundat på personliga resultat och upplevelser är ingen jättebra idé.

Nu missförstod jag säkert dig. Kanske ville du framhäva att swingsen är stora och ja, det är dem. Säkert betydligt större än vad de flesta till en början vill tro.

Men man bör bara komma ihåg att man inte alltid kan förklara sina downswings som en längre period av otur eller kalla kort. Ofta är det förknippat med grova tilts och att man missar marginella värdebetar.

Postad
Inget ont om dig Zyr, men att hävda att si och så många händer bör ge en fingervisning om ens riktiga BB/100 grundat på personliga resultat och upplevelser är ingen jättebra idé.

Nu missförstod jag säkert dig. Kanske ville du framhäva att swingsen är stora och ja, det är dem. Säkert betydligt större än vad de flesta till en början vill tro.

Men man bör bara komma ihåg att man inte alltid kan förklara sina downswings som en längre period av otur eller kalla kort. Ofta är det förknippat med grova tilts och att man missar marginella värdebetar.

ja, det har du rätt i, är många fler grejer som påverkar som man inte riktigt tänker på, bland annat det du sa

en annan viktig faktor är raken som på NL200 är runt 4ptbb/100

säg att man då rejkar 4ptbb/100 och man har ett snitt på 1ptbb/100 (man är vinnande, men ingen spelare av världklass)

ritar man upp swingsen här kommer de va GIGANTISKA, skulle man istället ritat upp dom föra raken dragits skulle de långt ifrån så hemska ut

en spelare som snittar 7ptbb/100 på en nivå där raken bara är 1ptbb/100 skulle inte alls ha mkt swings jämfört med första fallet

(nu utågr vi ifrån att de båda spelarna verkligen har dessa snitt)

Postad
hehe, hoppas ni har insett att jag är en ironisk NL-fisk.

men för att göra något av diskussionen, jag är + ca 6000PTBB på 20k händer. hur sannolikt är det att jag är en förlorande spelare?

ganska stor :)