Gå till innehåll

NLT - Är detta helt perfekt?

Recommended Posts

Postad

Har spelat ca 30-35 händer vid bordet. Ingen utmärker sig som riktigt tomte. Tight spel med få showdowns.

Game # 431599390 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Linkoping"

Game ended 2006-09-22 17:17:34 GMT+01:00

Players:

Hanna85 (EUR 48,85 in seat 1)

Finneallan (EUR 10,00 in seat 2)

Wanted_man (EUR 51,65 in seat 3)

JORMA22 (EUR 18,37 in seat 4)

tanzkatrin (EUR 51,10 in seat 6)

Spankmee (EUR 52,70 in seat 8)

Dealer: Spankmee

Small Blind: Hanna85 (0,25)

Big Blind: Finneallan (0,50)

tanzkatrin was dealt: Jd - As

Wanted_man Fold

JORMA22 Call (0,50)

tanzkatrin Raise (2,00)

Spankmee Fold

Hanna85 Call (1,75)

Finneallan Fold

JORMA22 Fold

Flop Td - Ad - Ac

Hanna85 Check

tanzkatrin Bet (2,10)

Hanna85 Call (2,10)

Turn Td - Ad - Ac - 9s

Hanna85 Check

tanzkatrin Check

River Td - Ad - Ac - 9s - 5d

Hanna85 Bet (10,00)

tanzkatrin Call (10,00)

Postad
Höj gärna lite mer pre, beta turn. Den här situationen sätter jag mig ALDRIG i.

Han pottar ju (nästan) pre?

Ser ingen anledning att potta floppen heller, oträffad eller träffad, funkar med 60-70% pottbet.

Sen fattar ju alla att du gör bort dig på turn och beyond.

Postad

Du bettar 2,10 in i en pot på 5 på floppen om jag ser rätt?

Sitter killen på ett färgdrag så är det klart han hakar på. Okej du sitter på en bra hand, men kommer en till ruter kan du få problem. Potta floppen tycker jag, eller iaf någonstans i närheten av det, 4,5 hade jag nog betat.

Något passiv på turn också? Killen synar ju din bet på floppen, då borde han väl ha en hand? Du leder förmodligen här också, så våga betta här igen, kanske drygt 2/3 potbet?

Sitter han på färgdraget på floppen och synar ditt potbet, och inte träffar den på turn, så tror jag han släpper den på turn om du bettar stark där med.

Förmodligen så lät du han dra sin färg. Eller så försökte han bara bluffa scarecardet, eller så setta han sina 5er och bomba med sin kåk;)

Postad

Jag tycker det e ok spelat. Hade velat hålla nere potten faktiskt pga möjligheten att fi sitter med AK, AQ, AT, A9, TT .. alla troliga händer. Om sen fi sitter med färgdraget och färgen inte lägger sig kan det ju inducera bluff.

Edit: Men tycker du bettar för lite på floppen.

Postad

Ser ingen anledning att potta floppen heller, oträffad eller träffad, funkar med 60-70% pottbet.

toppace frågade om det var perfekt och då är standard att åtminstone potta i min värld. Missade floppen, men minst 4 där, det är inte så att sämre ess eller färgdrag lägger ändå.
Postad
Varför skulle det vara så jäkla fel att checka turn?

de är inte fel om man har ungefär koll på vad Fi kan tänkas ha.

plus om man vill vilseleda

dom de verkar nu så verkar Fi spelat standard färgdrag lr monster!

checksyn flop, check turn, vaknar till liv vid river när trefärg faller.

Postad
Är det inte så att man skall checka turn för att incucera ett bet på river? Vad gör man om han checkraisar allin på turn?

Checka och låta draget dra ut dig helt gratis borde svara på frågan om man ska checka på turn eller inte :D

Postad
Är det inte så att man skall checka turn för att incucera ett bet på river? Vad gör man om han checkraisar allin på turn?

Checka och låta draget dra ut dig helt gratis borde svara på frågan om man ska checka på turn eller inte :D

Är du helt säker på att vi har bästa handen?

Många sämre händer synar?

Delar inte din åsikt här. Det är väl bara en tomte som synar där med en sämre hand. Däremot så kan han ju ana oråd om jag betar på turn och verkligen göra en CRA.

Här är resultatet i vitt. Om någon läser resultaten kan ju den personen fundera på hur ni skulle agera på turn om ni fick en bet emot er.

Resultatet

Hanna85 shows: Ts - Th (a full house, tens full of aces)

tanzkatrin didn't show: Jd - As (three of a kind, aces)

Vidare så trodde jag att potten var 4,5 så jag ville beta 2,3, men missade för jag var tvungen att agera. Precis som gdaily skrev i en annan tråd så skall man variera CB mellan 0,5-0,99 *potten. Det är dessutom ganska enkelt att visa det matematiska sammanhanget.

Well, det ser bara ut som det är myssion som är lite för att checka på turn :?

Well, hoppas den här handen diskuteras vidare.

/Toppace

Postad

vart ju exakt som jag sa nästan..

50/50 om de var färgdrag lr monster, tyvärr var de monster där..

men nu när han hade handen han hade, så är frågan om man ska ut med ett bet på turn för info här, för checkar du turn så är du ju ovetandes om vars du står i handen, då kan Fi ha lite vad som helst.

mest troligen är Fi en sån som bara synar ner här, (tycker om dom när dom har bra händer, uppskattar dom mer när dom synar ner med sämre händer.)

hade mest troligen satt han på färgdrag och svurit som fan över rivern!

men som spelat nu så var de klart billigast du kan komma undan.. tror inte de går göra nå billigare om du nu inte är megamört som bara checkar ner bra händer.

Postad

toppace frågade om det var perfekt och då är standard att åtminstone potta i min värld. Missade floppen, men minst 4 där, det är inte så att sämre ess eller färgdrag lägger ändå.

ja men han gör ju det också

Precis som gdaily skrev i en annan tråd så skall man variera CB mellan 0,5-0,99 *potten. Det är dessutom ganska enkelt att visa det matematiska sammanhanget.

Trodde alla var överens om att det var ett skitdåligt råd.

Postad

Vilka händer synar en tajt fi dig med där?

Ibland är pottkontroll viktigare än att få betalt av dragen.

Postad

Vilka händer synar en tajt fi dig med där?

Observera att toppace suttit drygt 30 händer vid bordet. Jag tror jag får syn av Axs, A7o+,TT och den del SC ruter. Okej, det går att checka också, speciellt eftersom turn inte var det bästa kortet (aldrig var nog lite starkt). Jag tror ändå bet är bättre, speciellt om man ändå synar på ett trejde ruter.