freggan85 Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Här kommer en hand från de att jag var och spelade på pokerklubben nu ikväll. Bordet är vid detta tillfälle 6-handat och har varit jätteslaskigt hela tiden i cirka 1,5 timme. JAG: 850 SB: 1100 BB: 1500 PREFLOPP: En limpare från MP Jag sitter på CO och hittar en ganska dålig starthand men bordet är vilt så jag tar synen ändå. 3s-9c-Qc-Kc Knappen foldar SB höjer till 55 BB synar MP synar Jag synar också FLOPP: 2d-3s-Th Pott: 220 Det checkas fram till mig så jag checkar också eftersom jag inte har ett smack. TURN: 3d SB betar 220 BB synar MP fold Jag synar - Även fast jag inte har någon riktigt bra hand känner jag att jag måste syna rätt nöjd med min Kung som kicker till trissen. Blankar river och jag får ett ställ känns det som jag kan vika och spara 600. RIVER: Qd SB Steker bra länge innan han satsar alla sina 825 som han har kvar. BB Steker också men tillslut synar han Jag är då All-in? Vad göra? Jag känner att killen som går all-in kan göra det med tveksamma händer men kan lika gärna ha stålet i princip omöjligt för mig att veta och jag har inte fått nån bra känsla för om han är stark eller svag i den här handen. BB kan mycket väl ha synat ner med flushen men kan även han ha stålet. Det är två mycket kompetenta spelare och de absolut sämsta jag kan sätta de på är nötfärgen. Jag sitter med tredje nöten och blir bara slagen av QQ eller TT. Eftersom jag har en dam i handen samt en ligger på bordet känns den handen grymt osannolik. Vad säger ni? Vik eller syn? Citera
Avsaknad Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Som du spelar handen måste du ju syna annars har jag ingen aning om vad du pysslar med. Du tvekar att syna när du får typ 4 ggr pengarna, dubbla blockers på nöten och ifall någon har TT skulle den nötknacka floppen i Omaha? Om du ser dom som kompetenta varför syna pre o turn om du inte kan sätta dom på svaga händer? Citera
gdaily Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 En kompetent spelare har inte färg, dck Citera
freggan85 Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Problemet var ju att jag inte är den mest stabila Omaha spelaren och med det har jag svårt att läsa händer. Citera
parre Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Passa om du inte spelar mot åsnor, spelar du mot åsnor så är det bara att syna. Citera
freggan85 Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Vill inte påstå att detta var åsnor men tyvärr synade jag ändå. Killen ställde hade faktiskt de två kvarvarande damerna i handen och BB som synade hade en den lägsta kåken med 22 i sin hand. Nu vet jag att jag gick in med en skithand men bör jag folda redan på turn även fast jag har en triss med hyfsad kicker? Citera
parre Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Vill inte påstå att detta var åsnor men tyvärr synade jag ändå. Killen ställde hade faktiskt de två kvarvarande damerna i handen och BB som synade hade en den lägsta kåken med 22 i sin hand. Nu vet jag att jag gick in med en skithand men bör jag folda redan på turn även fast jag har en triss med hyfsad kicker? Givet stackdjup så hade jag personligen antingen ställt in (särskilt om jag tror mig ha minsta FE mot 22 - vilket dock är rätt otroligt) eller foldat. Gillar inte syn i alla fall, tror jag att jag leder så pushar jag, annars viker jag. Citera
Recommended Posts