Gå till innehåll

SnG - Plötsligt shortstackad! Hantera kom. händer?

Recommended Posts

Postad
Har precis spelat en och ställt oftare som alla säger. Inge bra idag, två gånger hade BB AA när jag ställde från SB och CO...

Shit happens... :D

Och en annan sak, hur hanterar man när stackar som täcker en hela tiden ställer? Det omvända alltså, att försvara sig.

Då får du höja kraven avsevärt. Du synar INTE med samma händer som du pushar med.

Tvärtom, inte helt alltså. Men du kan inte höja kraven avsevärt med vad du synar med om FI ställer var och varannan hand. Då synar du med marginella händer. Och är ofta i ledning.

Postad

Jo jag är medveten med The Gap. Men HUR GÖR MAN när man blir uppäten av blindsen och FI HELA TIDEN ställer in innan man själv hinner?

Jo det var ju det jag svarade på. Pushar fi hela tiden väntar man på en kvalitetshand eller tills man tvingas in av chipbrist. Vad annat kan du göra?

Definiera kvalitetshand vid detta tillfälle.

Postad

Jo jag är medveten med The Gap. Men HUR GÖR MAN när man blir uppäten av blindsen och FI HELA TIDEN ställer in innan man själv hinner?

Jo det var ju det jag svarade på. Pushar fi hela tiden väntar man på en kvalitetshand eller tills man tvingas in av chipbrist. Vad annat kan du göra?

Ett högt pocket-par. 8-or eller högre bör ha ca 70% vinstchans eller mer.

AK(/Q/J) mot två random underkort är ca 65-35 chans att vinna med.

Postad

Eftersom jag är en som spelar på känn så känner jag bara på mig vad som är rätt vid varje tillfälle :D

Det beror så på stackförhållanden, antal spelare kvar, pushfrekvens på pusharen, etc etc så jag vill inte ens försöka ge ett svar. Specar du de exakta förhållanden så kan jag antagligen försöka "känna efter" hur jag skulle spelat.

Postad

Ett högt pocket-par. 8-or eller högre bör ha ca 70% vinstchans eller mer.

AK(/Q/J) mot två random underkort är ca 65-35 chans att vinna med.

Det är ju inte heelt ofta man får dessa händer! Det är ju mindre än 10%!När FI pushar hela tiden känns det inte speciellt tryggt att syna med any two! Vill ju ÅTMINSTONE ha A eller K högt eller? Och, det är väl lite väl ostabilt att syna med en allt för låg kicker till sitt A eller K? Om man utvidgar den CR ZeeJustin pratar om till 25% (66+,A2s+,K6s+,Q8s+,J8s+,T8s+,A7o+) så är man ju vääldigt lös! Ja jag vet fortfarande inte hur jag i framtiden ska hantera denna situation!

Postad
Lustigt hur folk här som lätt ställer hand 1 ändå kan tänka sig att folda hand 7.

jag säger inte att man inte ska ställa, men vid 7an så har BB nästan dubbelt så mycket som du har, vilket gör honom betydligt mer synbenägen...

Postad
Lustigt hur folk här som lätt ställer hand 1 ändå kan tänka sig att folda hand 7.

Verkligen.

Ingen som tycker att man kan ställa tvåan mot veka blindar?

dels måste du slå killen som är all in för att ens få blindsen, och dessutom har du killen som synade emot dig... jag säger nej..

Postad

jag säger inte att man inte ska ställa, men vid 7an så har BB nästan dubbelt så mycket som du har, vilket gör honom betydligt mer synbenägen...

Varför skulle det göra honom betydligt mer synbenägen?

Postad

Nu är vi där igen... Jag har skrivit om det här förut till dig men: Det finns helt enkelt inte en bra lösning på alla situationer. Du letar ibland efter lösningar som om det skulle vara möjligt att vinna exakt varje spelad SnG.

Acceptera att man ibland hamnar i serious trångmål och fokusera på andra situationer där du kan påverka spelet mer.

I det här fallet är det bara att bita ihop och hoppas på att antingen få kort eller att ingen ger sig in i handen före det är din tur. Om inget av det händer så finns det inget mer man kan göra. Ibland blir man helt enkelt uppäten av blindsen hur jäkla rätt man än spelar.

Postad

I hand 7 är du i ett desperat läge; betalar du blinds en gång till riskerar du att bli av med din FE. Du måste ställa.

Postad

Nu är vi där igen... Jag har skrivit om det här förut till dig men: Det finns helt enkelt inte en bra lösning på alla situationer. Du letar ibland efter lösningar som om det skulle vara möjligt att vinna exakt varje spelad SnG.

Acceptera att man ibland hamnar i serious trångmål och fokusera på andra situationer där du kan påverka spelet mer.

I det här fallet är det bara att bita ihop och hoppas på att antingen få kort eller att ingen ger sig in i handen före det är din tur. Om inget av det händer så finns det inget mer man kan göra. Ibland blir man helt enkelt uppäten av blindsen hur jäkla rätt man än spelar.

Tack Myssion! Det var ungefär de orden jag behövde/ville höra! Får ofta (eller kanske alltid?) för mig att jag spelar dåligt eller iallafall fel när jag inte hamnar ITM eller blir shortstacked som jag var i HH'n som jag började denna tråd med! Måste lära mig att kunna ta när det går dåligt, inse att det är en del av spelet. Jag har förbannat svårt med det, blir tokförbannad när det går dåligt! En dålig session kan förstöra en hel dag för mig, något som ibland dessvärre går ut över familjen. MÅSTE komma tillrätta med det! :x

Angående när man ska pusha eller inte kan man väl säga att dagens spel som slutade med 4:a, 6:a och 9:a, var ett taffligt försök till att tänka mer i linje med ZeeJustin. Jag och hansolo har pratat en del om detta spel men jag har inte riktigt använt mig av tänket när jag spelat. Efter dagens session har jag iallafall lärt mig att det kanske inte är ett MÅSTE att stjäla blinds alla gånger. Om man är chipleader på bubblan kanske man ibland ska ta det lugnt och raisa istället för att ställa in. :oops: Detta blev jag varse om idag! Måste försöka hitta självförtroende och ett eget spel, kan inte lyssna på vad ALLA säger! Får försöka smälta allt som sägs, både i denna tråden och i andra, för att sedan ta till mig det som funkar för mig. Som sagt, tack igen Myssion för det jag behövde påminnas om! :D

Postad

Bra inlägg Max, jag tror mycket på att hitta en egen stil ( med en viss vägledning) men nåt jag undrar över är varför du som är väldigt seriös spelar på ladbrokes, stars eller party is a must.

Postad
Bra inlägg Max, jag tror mycket på att hitta en egen stil ( med en viss vägledning) men nåt jag undrar över är varför du som är väldigt seriös spelar på ladbrokes, stars eller party is a must.

Tack petla! Och tack, jag försöker vara så seriös det går! Jag vill kunna ta ut pengar till mitt konto/visa, därför spelar jag på ladbrokes.

Postad

Tack petla! Och tack, jag försöker vara så seriös det går! Jag vill kunna ta ut pengar till mitt konto/visa, därför spelar jag på ladbrokes.

Det kan du göra på Party oxå.

Postad

Har för några år sedan reggat ett konto på Party. Kommer inte ihåg var sig nickname, lösenord eller mailadressen jag reggade mig på. Har mailat ett antal gånger om detta men de kan inte hjälpa mig så jag skiter i Party! :? Är det nåt fel på Laddies eller? ;)

Postad

I hand 7 är du i ett desperat läge; betalar du blinds en gång till riskerar du att bli av med din FE. Du måste ställa.

låt mig klargöra, jag tycker också att man ska ställa... det var bara ett försök att förklara varför så många andra inte tycker det är självklart.

Varför skulle det göra honom betydligt mer synbenägen?

därför att han inte riskerar att åka ut. det är kanske inte korrekt av honom att syna med så värst många fler händer, men detta är en 5$ och han kommer göra det. folk med mycket marker i lowst s&g blir oftast mycket lösare.

sen tycker jag att sålänge man spelar hyfsat låga nivåer och inte typ 10 bord samtidigt, brukar det finnas tillräckligt med action utanför party och stars så det är verkligen inget måste.

Postad

därför att han inte riskerar att åka ut. det är kanske inte korrekt av honom att syna med så värst många fler händer, men detta är en 5$ och han kommer göra det. folk med mycket marker i lowst s&g blir oftast mycket lösare.

Oh well, jag antar att vi inte håller med varandra.